Potvrzeno: Sébastien Loeb je nejlepší závodník ze všech nejlepších závodníků na světě

Je tady ještě něco, co by měl tento závodní jezdec, jako nerozporovatelný důkaz, vyhrát? Pravděpodobně ne...

Mysleme si o Francouzích cokoli, můžeme se na ně dívat skrz prsty pro jejich problémy s atomovou energií nebo imigranty, můžeme je vyzdvihovat pro jejich schopnost připravit vynikající víno anebo taktně nevnímat sexuální aféry jejich vrcholných politiků, ale jedno zemi galského kohouta upřít nemůžeme – nejlepšího závodního jezdce všech dob. Řeč je samozřejmě o Sébastienu Loebovi.

Ten v rally získal devět titulů mistra světa (čímž překonal všechny další závodníky ostatních disciplín – snad jen Stephane Peterhansel, pokud bychom považovali Dakar za jakési mistrovství světa, by byl úspěšnější) a pak svět WRC opustil.

Deklasoval na domácím hřišti Kena Blocka, když ho „sestřelil“ v rallycrossu, vyhrál závod do vrchu Pikes Peak s novým rekordem, předvedl se ve Formuli 1 a … A nakonec zakotvil ve WTCC, tedy v mistrovství světa cestovních aut, což je kategorie na hony vzdálená rozevlátým smykům na sněhu či šotolině. A přesto i v prostředí chirurgicky přesné stopy se Sébastien Loeb dokázal prosadit.

Hned v prvním podniku se v jednom ze dvou závodů dostal na první místo a teď, ve čtvrtém podniku na Slovakiaringu, opět vyhrál. Na slovenský okruh během WTCC padaly litry a litry dešťové vody, déšť narušil 7. a 8. závod FIA WTCC, první závod byl zastavený ještě před koncem pro nepříznivé podmínky. Nicméně Sébastien Loeb, který předjel José – María Lópeze hned po startu, zaznamenal své druhé vítězství v sezoně. Když dešťové přeháňky neustávaly, byl zrušen druhý závod programu. Kvalifikační jízdy se uskutečnily za krásného slunečného počasí, ale na nedělní závody už se jelo za mokra. Dráha byla skrápěna proudy vody už během dopoledne. Mechanici Citroën Total měli plné ruce práce s nastavením vozů pro tyto podmínky tak, aby vše stihli na první závod od 13.15 hodin.

Na pole position startoval José-María López, ale úvod mu nevyšel, zatímco Sébastien Loeb začal raketově a vedl už v první zatáčce. López uhájil druhou pozici před Norbertem Micheliszem. Yvan Muller měl také problémy hned poté, co zhasla červená startovní světla, a klesl na čtvrtou pozici. S výhodou lepší viditelnosti než jeho soupeři, Sébastien Loeb držel vedení před José – María Lópezem.

Řídili jsme Opel Kadett C GTE Rallye

Zobrazit všechny fotografie

Po penalizaci byl Yvan Mulller na 14. pozici. Pak ale předvedl velké závodnické představení, když z balíku pronásledovatelů dokázal předjet Borkovice, Bennaniho, Munnicha a Valenteho. Tato brilantní jízda však neměla dlouhého trvání, přerušil ji safety car. Vedení závodu zastavilo závod v 9. z 11. plánovaných kol, neboť trať byla pro velkou vodu nebezpečná. Vzhledem k tomu, že bylo odjeto víc než 75 procent závodu, body za pořadí byly rozděleny. Po krátkém vyčasení se ale odpoledne přeháňky vrátily a druhý závod byl zrušen. Závodění jako takové nic moc, počasí si opravdu vybralo svou daň, nicméně pro Loeba šlo o velmi zdařilý víkend, vyhrál závod a aktuálně je druhý v celkovém pořadí se 113 body.

A proč mluvíme při „pouze“ dvou vítězstvích o Loebovi v takových superlativech? Tak si jen vzpomeňme, jak úspěšný byl třeba Kimi Räikkönen (nic proti němu), když přešel z F1 do rally, jak se dokázal či nedokázal etablovat v jiném porstředí a kolikrát stál na stupních vítězů. Loeb je prostě mistr největší. Howgh.

12.5.2014 12:01| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist