Posaidon RS850+ (2016): 585 koní Mercedesu-AMG E63 bylo málo, teď jich má 1020

Tisíc koní pod kapotou není dnes už takové sci-fi, jak tomu bylo před pár lety, nestává se ale často, aby taková nálož našla své místo pod kapotou luxusního sedanu.

Zbrusu novou třídu E prozatím nekoupíte jinak než ve verzích E 200, E 220 d a E 350 d a to znamená, že momentálně nedostanete nic jiného než jeden ze dvou čtyřválců anebo naftový šestiválec o maximálním výkonu 258 koní. Pochopitelně další motorizace na trh o něco později dorazí a to včetně modelů AMG, pokud ale nechcete čekat, koní potřebujete celé stádo a nevadí vám, že budou pod kapotou výběhového modelu, německá tuningová společnost Posaidon by vám mohla cosi nabídnout.

Jmenuje se to RS850+ a patrně vám už z titulku musí být zřejmé, že tohle je o hodně „plus“. Dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 5,5 litru produkuje až 1020 koňských sil a nejvyšší točivý moment vrcholí neméně šílenou hodnotou 1400 newtonmetrů, což z tohoto Mercedesu dělá jedno z nejvýkonnějších silničních aut na světě.

Aby technika „Éčka“ tyto parametry zvládala, u Posaidonu vyměnili většinu vnitřních komponentů motoru a blíže nepopsaným způsobem byla zesílena rovněž automatická převodovka, aby bez úhony ustála tu porci newtonemtrů.

Zatímco sériová limuzína s výkonem 585 koní, točivým momentem 800 Nm a standardně dodávaným pohonem všech kol zvládne stovku za 3,6 sekundy a po odblokování omezovače jede místo 250 až 300 kilometrů v hodině, RS850+ může poměrně úspěšně konkurovat většině nejrychlejších supersportů. Akceleraci z místa zvládne za 2,8 sekundy a jede 368 km/h, ačkoli jen proto, že už se tvůrcům nepodařilo najít pneumatiky, které by dovolovaly jezdit tomuto Mercedesu ještě rychleji.

Co divokému Posaidonu poněkud chybí, je maska beránka. Mohutné nasávání, spoilery, difuzor a snížený podvozek nenechávají asi nikoho na pochybách, že tohle není zcela sériové auto, co je ale poněkud horší, tento vůz ztrácí také statut rychlé čtyřdveřové limuzíny. Firma kvůli úspoře hmotnosti vyměnila přední sedadla za skořepiny z C 63 AMG Black Series, především ale zcela vyhodila zadní lavici i čalounění dveří. Aby těch kilogramů bylo ještě méně, místo některých původních vnějších panelů jsou zde lehčí z karbonu, konkrétně kapota, nárazníky či kryty vnějších zpětných zrcátek, i když ty jsou zde spíše z estetického než funkčního hlediska.

Posaidon RS850+ se nemusí stydět ani za svůj brzdový systém, respektive je sympatické, že úpravce neopomenul ani tak důležitou součást. O zpomalování se zde starají karbon-keramické kotouče o průměru až 420 mm a šestipístkové třmeny vpředu a 360 mm společně s čtyřpístkovými brzdiči vzadu. Docela sympatické rozloučení W212, co říkáte?

4.7.2016 11:50| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist