Porsche Boxster GTS a Cayman GTS (2014): deset koní navíc, stovka za 4,6 s a maximálka 285 km/h
autoweb.cz > Porsche > Porsche Boxster > Porsche připravuje vrcholný Cayman, bude to verze GT3, GT4 nebo očesaný model R?
Porsche připravuje vrcholný Cayman, bude to verze GT3, GT4 nebo očesaný model R?
Aktuální, nedávno představený vrchol modelové řady Cayman nese označení GTS. Kompaktní kupé disponuje plochým šestiválcem o objemu 3,4 litru umístěným podélně uprostřed a umí nabídnout 340 koní, 380 newtonmetrů a ve spojení se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem PDK a paketem Sport Plus dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy.
Pokud jde o dynamiku v přímce, tato schopnost přibližuje Cayman na dostřel dosud nedotknutelné 911, a jak se zdá, Porsche dost možná nechá základní Carreru vůbec poprvé překonat v hierarchii nižší modelovou řadou. Nechá? Důvodem k této domněnce jsou nové záběry maskovaného Caymanu, který se nedávno proháněl v okolí okruhu Nürburgring.
Autoři videa naznačují, že by se mohlo jednat o model GT4, pokud nám je ale známo, automobilka oficiálně zatím nic nezveřejnila a jsou to tudíž jen dohady. Nejostřejší Cayman se proto klidně může jmenovat GT3 a vyloučit nemůžeme ani návrat k minulé nejvýkonnější variante R.
Co naopak můžeme říci téměř se vší jistotou, je, že vůz bude poměrně snadno identifikovatelný díky pevnému křídlu na zádi a předpokládáme, že kromě nárazníků dostane rovněž unikátní kola. V zásadě se příliš nespekuluje ani o použité převodovce – s ohledem na poslední nejvýkonnější 911 je sedmistupňový dvouspojkový automat téměř jistotou, velkou otázkou je však motor.
Dosud používaný šestiválec 3.4 má v základní Carreře pořád o deset koní více než Cayman GTS a Porsche je proslulé tím, že výkony u svých modelů dávkuje lékárnickými váhami. Takže bychom asi nebyli překvapeni, kdyby se v tabulkách objevila hodnota 350 k, tím spíše, že se chystá facelift 991 Carrera, která tak může odskočit na 360 či 370 koní.
Dalšími alternativami jsou starší motor 3.6 či nejnovější jednotka 3.8 v základní anebo podladěné konfiguraci, tohle řešení se nám ale zdá pravděpodobné jen málo. Devětsetjedenáctka je pro Porsche přeci jen ikonou, a přestože je ovladatelnost Caymanu o stupínek dál, rodinné stříbro se musí leštit, konzervovat a chránit dál.
zdroj: Carscoops