Porsche Panamera Diesel: co, kdy a proč?

Diesel se pod kapotu Panamery dostane každopádně. Ale který?

Napsat, že Porsche Panamera dostane dieselový motor, má stejně smyslu, jako napsat, že Škoda Fabia RS nebude mít šestiválec, ani pohon zadních kol. Zkrátka je to každému jasné, když aspoň trochu vidí do politiky té které značky. Jenže otázkou zůstává, který diesel se nakonec pod kapotu Porsche Panamera podívá. A možná jich bude víc…

Zdroj uvnitř automobilky totiž prozradil, že kromě obligátního motoru 3.0 TDI o výkonu 240 koní, který se dostal i pod kapotu Porsche Cayenne, se do Panamery nastěhuje i větší osmiválec 4.2 TDI o výkonu kolem 325 koní, který nyní najdeme pod kapotou Audi Q7.

Tento motor by mohl Panameře udělit velmi solidní dynamiku a podle automobilky by se mohlo jednat o nejprodávanější model. Nejen proto, že má nabídnout výkony benzínového osmiválce, ale má vykazovat nízkou spotřebu a emise, což se pozitivně projeví na peněženkách zákazníků. Porsche samozřejmě pracuje na zlepšení jeho kultivovanosti, zvukového projevu a také ostřejším a „sportovnějším“ charakteru.

Informátor rovněž tvrdí, že Porsche dalo zelenou vrcholnému modelu Panamery, který bude v nabídce sedět nad Panamerou Turbo. Dostane konvenční podvozek z ocelových pružin a mnohem silnější motor. Bude se jmenovat zřejmě Panamera GTS. Že by tohle byl onen model s desetiválcem z Porsche Carrera GT? Doufejme!

autoweb.cz

1.7.2009 8:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist