Porsche dostane (opět) nového šéfa

Wendelina Wiedekinga nahradil ve vedení Porsche jeho dlouholetý podřízený Michael Macht. Po roce končí, vystřídá jej člověk z koncernu VW: Matthias Müller.

Po prohraném souboji s Volkswagenem pokračují změny ve vední Porsche. Z pozice předsedy představenstva odchází Michael Macht, který tu před rokem dočasně vystřídal Wendelina Wiedekinga. Nahradí jej sedmapadesátiletý Matthias Müller, doposud zodpovědný za produktové plánování Volkswagenu. Jeho úkolem bude zajistit hladkou integraci Porsche do struktur skupiny. Musí také dosáhnout zdvojnásobení prodejů, s nímž skupina VW počítá v dlouhodobých plánech.

Porsche se v letech 2008 a 2009 pokusilo získat kontrolní podíl ve Volkswagenu za cenu velkého zadlužení. Dlouholetý šéf Wendelin Wiedeking, vědom si silné finanční pozice Porsche, však šel za svým cílem příliš sveřepě. Když udeřila krize, malý výrobce se stamiliardovými dluhy téměř zkrachoval a musel požádat Volkswagen o pomoc. Porsche tak nyní patří Volkswagen AG stejně jako například Lamborghini.Vazby obou splečností byly tradičně silné. Velký podíl v Porsche (asi 13 %) totiž vlastní Ferdinand Piëch, vnuk zakladatele automobily Ferdinanda Porsche. Piëch je zároveň jednou z velkých postav Volkswagenu. K větší z automobilek odešel, protože vnitřní předpisy Porsche mu neumožňovaly účastnit se jejího řízení. Nyní paradoxně získal na Porsche veliký vliv.

Dlouhodobé plány Volkswagenu jsou velmi ambiciózní. Německý výrobce chce předstihnout Toyotu na pozici největší automobilky světa, v současnosti z třetí pozice stíhá koncern General Motors. Volkswagen své konkurenty dotahuje v kategorii osobních vozů, kde vloni se 6,3 miliony kusů ztrácel na GM jen dvě stě tisíc a na Toyotu milion prodaných aut. Daleko však zaostává v kategoriích od lehkých užitkových vozů výše, takže oba další výrobci zatím pohodlně vedou. Němci chtějí dohnat náskok mimo jiné díky Porsche, které musí zdvojnásobit své prodeje.

Müller je pro tento úkol vhodným člověkem, v posledních letech prosadil u VW vývoj mnoha úspěšných modelů. Odchod Machta má však ještě jeden důvod. Macht nepřišel z Volkswagenu, byl dlouholetým zaměstnancem Porsche. Teprve s Müllerem tak budou nejvyšší pozice Porsche kompletně přeobsazeny lidmi z koncernu.

autoweb.cz

8.7.2010 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist