autoweb.cz > autosalon > Autosalon Frankfurt > Porsche 918 Spyder zdolá Ring v čase 6:57
Porsche 918 Spyder zdolá Ring v čase 6:57
Porsche 918 Spyder je auto, na které automobiloví nadšenci čekají s napětím. Hypersport totiž vznikal dlouho, neboť inženýři v Zuffenhausenu museli zareagovat na jeho rivaly McLaren P1 a Ferrari LaFerrari. Původně mělo mít Porsche 918 Spyder výkon kolem 770 koní, což je sama o sobě nepředstavitelná porce, ale ve stínu konkurentů to pořád nestačilo. A nejen těch přímých, takový Lexus LFA Nürbugring Package dokázal zajet stejný čas na Nürburgringu (7:14 min.) jako předprodukční verze „devětsetosmnáctky“. S dvousetkoňovým hendikepem…
Zlepšení tedy muselo přijít, a také že přišlo. Vše podstatné o novém autě už víme z oficiálního představení, takže jen v rychlosti zopakujme, že produkční verzi bude pohánět trojice motorů – vidlicový osmiválec o objemu 4,6 litru v kombinaci s dvojicí elektromotorů umístěných po jednom u obou náprav. Samotný motor vyprodukuje 608 koní při 8500 ot./min., elektromotry potom 286 koní při 6500 ot./min. Kombinovaný výkon 887 koní a točivý moment od 917 do 1280 Nm v závislosti na zpřevodování putuje na asfalt přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku PDK na všechna čtyři kola.
Maximálku má Porsche 918 Spyder položenou na hranici 345 km/h, mezitím se na stovku dostane za zdrcující 2,8 sekundy, na dvoustovku za 7,7 sekundy a třístovku za rovných 22 sekund. Na čistě elektrický pohon zvládne jet 150 km/h, na stovku zrychlit za 7 sekund a urazit vzdálenost 16 – 31 km. Baterie lze dobíjet jak rekuperací, tak přímo ze zásuvky a v kombinovaném provozu dokáže motor spořát pouze 3,0 – 3,3 litrů paliva. Jako by to někoho u auta za 845 000 dolarů (asi 16,5 mil. korun) zajímalo…
Za 929 000 dolarů (asi 18,2 mil. korun) je k mání Porsche 918 Spyder s paketem Weissach, který obsahuje šestibodové pásy, lakování pomocí tenkého filmu místo barvy, několik karbonových doplňků usměrňujících aerodynamiku a hořčíková kola šetřící 35 kg – s nimi auto váží 1599 kg. I bez paketu je auto vybaveno masivními koly o velikosti 20″ vpředu a 21″ vzadu, na nichž jsou navlečené pneumatiky v rozměru 265/35 ZR20, resp. 325/30 ZR21.
Technologickou dokonalost auta podtrhuje karbonový monokok, inteligentní využívání hybridního pohonu a natáčecí zadní náprava. Svou cenu si Porsche 918 Spyder jistě obhájí, nejen díky času na Severní smyčce Nürburgringu, kterou objelo v čase 6:57, ale i kvůli skutečnosti, že se vyrobí v omezené sérii pouhých 918 kusů.