autoweb.cz > Porsche > porsche 918 spyder > Porsche 918 Spyder: výrobce koriguje původní data, hybrid zvládne stovku za 2,6 s
Porsche 918 Spyder: výrobce koriguje původní data, hybrid zvládne stovku za 2,6 s
Protože se britský McLaren časem svého hybridního supersportu P1 na Nürburgringu dosud nepochlubil a nadále kolují pouze nepotvrzené zvěsti o výsledcích 6:47, respektive 6: 39 min., králem Severní smyčky nadále zůstává jeho přímý konkurent Porsche 918 Spyder s časem 6 minut a 57 sekund.
Tento výkon německé sportovní značky je o to hodnotnější, že postavila ze tří sledovaných konkurentů (zahrnujících pochopitelně také italské LaFerrari) ten nejslabší a zároveň nejtěžší vůz a předem byla odsuzována do role outsidera. Navíc jak se nyní ukazuje, Porsche 918 Spyder není rychlé jen na Nordschleife, ale zlepšilo se i v dílčích dynamických parametrech.
Porsche konkrétně neuvádí, jak se k novým číslům dopracovalo, uvádí pouze, že proběhlo „finální ladění“, které Spyder s definitivní platností posouvá do světa LaFerrari (963 koní) i McLarenu P1(916 koní) také ve formální rovině.
Jestli se opět nějak měnil celkový výkon soustavy, jako tomu bylo letos v květnu, kdy Porsche oznámilo posun ze 780 na 887 koní, v tuto chvíli netušíme, každopádně podle nového měření teď 918 Spyder s paketem Weissach zvládne stovku za 2,6 sekundy, a to je o poměrně významné dvě desetiny vteřiny lepší čas než dosud ale i ve srovnání s britským strojem.
Také při sprintu na dvoustovku se podařilo konstruktérům ukrojit slušnou porci času, takže vůz nyní zdolá tuto metu nikoli za 7,7 ale 7,2 sekundy. Zrychlení na 300 km/h? Vylepšení o neuvěřitelných 2,1 vteřiny na výsledných 19,9 s.
Porsche přiznává, že významný podíl na tomto zdokonalení mají poslední úpravy na elektrické části hybridního pohonného ústrojí. Kupříkladu akceleraci z 0 na 100 km/h bez pomoci zážehové V8 vůz zvládne za 6,2 sekundy (s paketem Weissach za 6,1 s) a už to představuje posun o sedm desetin.
Spotřeba přitom zůstává na pohádkových 3,1 l/100 km, respektive 3,0 litru s balíčkem Weissach, ale to jen proto, že evropský měřicí cyklus NEDC je při testování plug-in hybridů odtržen od reality ještě více, než při zkouškách aut s běžnými motory. Více asi řeknou až skutečné nezávislé testy, každopádně majitelé Porsche 918 Spyder se na silnici vedle Ferrari a McLarenu rozhodně stydět nemusí.