Porsche 718 Boxster (2016): facelift oficiálně – tohle je konec šestiválců v roadsteru
autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Porsche 911 R (2016): 500 atmosférických koní skrze manuál na zadní kola je realitou
Porsche 911 R (2016): 500 atmosférických koní skrze manuál na zadní kola je realitou
Pokud ještě stále trváte na tom, že ovládání převodovky by mělo být pořád plně v režii řidiče a nikoli elektroniky, předpokládáme, že stejně jako my chrochtáte při pohledu na nejnovější počin automobilky Porsche blahem. Co si budeme namlouvat – atmosférické motory společně s manuálními převodovkami postupně vymírají, takže berte 911 R jako hlubokou poklonu této koncepci.
„Erko“ dostalo špičkový agregát 911 GT3 RS, tedy čtyřlitrový plochý šestiválec o výkonu 500 koní při 8250 otáčkách za minutu a maximálním točivém momentu 460 newtonmetrů při 6250 ot. Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou (tedy nikoli se sedmikvaltem) umí vůz zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a rozjet se na 323 kilometrů v hodině.
GT3 RS zvládne sprint na stovku o půl sekundy rychleji je ale o 13 km/h pomalejší a ve prospěch 911 R mluví také nižší hmotnost. Zatímco RS váži bez euro-balastu 1420 kg, „eRko“ se podařilo srazit na 1370 kg. Naší optikou v současnosti nejlepší Porsche dostalo také mechanický samosvorný diferenciál a působivě vypadají rovněž brzdy.
Ve standardu má karbon-keramiku s kotouči o průměru 410 mm vpředu a 390 mm vzadu a kované dvacítky auta jsou nazuté do pneumatik o šířce 245 mm vpředu a 305 mm vzadu. Speciálně pro tento vůz byl laděný také aktivní systém řízení zadních kol, nechybí možnost tlačítkem aktivovat automatické meziplyny a praktickou stránkou auta je možnost přizvednutí přední nápravy auta o 30 mm při překonávání vyšších retardérů či jiných překážek.
Cena? Porsche otočilo hru, takže zatímco za GT3 RS se sedmistupňovým manuálem v Německu žádá 181 690 eur, cena 911 R se stejným motorem a manuálem se zvýšila na 189 544 eur.