Porsche 911 GT3 RS 4.0 oficiálně

Porsche reaguje na únik fotek a oficiálně zveřejňuje veškerá fakta o nejdramatičtějším modelu 911 všech dob.

Tak se ukázalo, že vše, co jsme psali včera, když se prvně dostaly na svět informace a obrázky Porsche 911 GT3 RS 4.0, je pravda. Tedy, až na jeden detail – auto NEdostane automatickou převodovku, jak se původně očekávalo, takže tohle Porsche bude vyžadovat velmi pevnou ruku zkušenného řidiče. Ale to je v pořádku…

Motor z velké části pochází ze závodního speciálu Porsche 911 GT3 RSR a má objem 4,0 l, takže se jedná o největší motor, který se kdy pod kapotu modelu 911 dostal. Sama automobilka před časem prohlásila, že současná koncepce nic většího než čtyřlitrový šestiválec nesnese. Ale pokud jste se někdy měli možnost s Porsche 911 projet, dáte nám za pravdu, že by jí jiná koncepce spíše uškodila.Tohle je také zřejmě poslední model 911 ze série 997, takže lepší rozloučení jsme si rozhodně nemohli přát. Sice se na první pohled nedá poznat výjimečnost tohoto modelu, ale znalci budou vždycky vědět. GT3 RS 4.0 totiž bude k dispozici pouze v tomto barevném provedení. Zajímavé ale je, že automobilka pustí do světa plných 600 kusů, takže se nejedná o nesmyslně omezenou sérii, kterou ihned vykoupí pár arabských šejků a brunejský sultán. Možná se tedy s některými setkáme na okruhu nebo i na silnici.

Ale teď ještě jednou k motoru. Plochý šestiválec i s atmosférickým plněním produkuje rovných 500 koní ve vysokých 8250 ot./min. (125 koní na litr). Točivý moment pak dosahuje hodnoty 460 Nm v 5750 ot./min. a Porsche nemá problém zdolat stovku za 3,9 sekundy a dvoustovku za 12 sekund, pokud tedy s manuální šestistupňovou převodovkou pracujete dostatečně rychle.Díky odtučňovací kůře je pohotovostní hmotnost vozu, tedy s plnou nádrží a řidičem, jen 1360 kg. A to je na silniční auto hodně slušné. Vychází z toho tak poměr výkonu ku hmotnosti na 367,4 koní na tunu. S ovladatelností krom nízké hmotnosti a upraveného podvozku s pozměněnou geometrií pomáhá i přítlak – v maximální rychlosti je auto tlačeno k zemi „silou“ 190 kg.


„Chtěli jsme postavit silniční auto, které se co možná nejvíc přiblíží závodnímu vozu,“ tvrdí Andreas Preuninger, šéf divize modelů GT značky Porsche. Není tedy divu, že Porsche 911 GT3 RS 4.0 objede Severní smyčku Nürburgringu za velmi slušných 7 minut a 27 sekund, čímž šlape na paty Nissanu GT-R a jiným přeplňovaným monstrům.

Cena je v Německu stanovena na 178 596 eur, u nás 4 544 000 korun. Je to hodně blízko modelu 911 Turbo, ale zase přibližně na půli cesty mezi 911 GT3 a 911 GT2. No, my teď víme jen jedno. Potřebujeme rychle sehnat 4,5 milionu. Dárci, hlaste se v redakci. Děkujeme.

autoweb.cz

29.4.2011 11:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist