Porsche 911 GT1 Evolution (1997): ostrý soutěžní speciál dostal silniční homologaci a je k mání
autoweb.cz > Porsche > Porsche 911 > Porsche 911 GT2 RS (2018): nový „ovdovovač“ už ladí svou techniku na Nürburgringu
Porsche 911 GT2 RS (2018): nový „ovdovovač“ už ladí svou techniku na Nürburgringu
GT3 RS je možná řidičky nejryzejším automobilem v nabídce Porsche, pokud jde ale o schopnost stříkat do krevního řečiště adrenalin a s prominutím stahovat zadek řidiče i posádky, snad se shodneme na tom, že se GT2 jen tak něco nevyrovná.
Prozatím poslední model vycházel z typu 997, byl představen v roce 2007 a nabízel 530 koní a 680 newtonmetrů, přičemž o tři roky později dorazilo ještě extrémnější provedení GT2 RS s přepracovaným 3,6litrovým plochým šestiválcem a dvojicí turbodmychadel. „EReSo“ mělo až 620 koňských sil při 6500 otáčkách za minutu a kulatých 700 newtonmetrů dostupných od 2250 do 5500 ot./min.
Tohle všechno přenášela výlučně na kola zadní nápravy šestistupňová manuální převodovka a krotily karbon-keramické brzdy a s ohledem na velmi nízkou hmotnost (bez eurobalastu) pouze 1340 kg asi nebylo překvapivé, že auto zvládlo stovku za 3,5 sekundy a jezdilo 330 kilometrů v hodině.
Tohle všechno musí nyní překonat zbrusu nová generace GT2 (anebo rovnou GT2 RS) postavená na základech modernizované devětsetjedenáctky s označením 991.2. Jaký bude mít tohle auto výkon, můžeme pouze hádat, ale i proto, že Turbo S mezičasem posílilo na až na 580 koní, dá se předpokládat, že novinka bude atakovat hranici 650 koňských sil.
Že tato bestie skutečně vzniká, dokládá aktuální videosnímek z Nordschleife. Zachytává 911 s masivním pevným zadním křídlem, nárazníkem s maskováním, přesto však viditelnými velkými nasávacími otvory a dvojicí pořádně velkých koncovek výfukového systému. Kdy tohle auto dorazí, stoprocentně nevíme, německé zdroje však naznačují, že se tak stane až v roce 2018.
zdroj: RACINGFUN NORDSCHLEIFE