Porsche 911 dorazí jako plug-in hybrid a bude i nová linka na sériový elektromobil Mission E

Opravdu si neděláme legraci, věhlasná německá sportovní značka masivně investuje své finanční prostředky do vývoje a stavby vozů s alternativními pohony.

Než Porsche definitivně odsoudíte za to, že zlikvidovalo základní atmosférické devetsetjedenáctky a nahradilo je modely s přeplňovanými motory, že končí se šestiválcovými boxery v nejmenších modelech Cayman a Boxster a nově se chystá transformovat svůj ikonický model 911 na hybrid, zkuste se na to podívat trochu jinak.

Nejen Porsche, ale v podstatě všechny automobilky působící na evropském trhu nemají s ohledem na zištné pokutování emisí CO2 za strany Bruselu (a postupný nárůst těchto sankcí) jinou šanci, než postupně změnit své stávající modely s klasickými spalovacími motory na auta s dowsizingovými pohonnými jednotkami anebo hybridy, pokud tedy nechtějí promítnout tyto vzrůstající náklady do cen svých produktů. Co na tom, že účinnost motorů skokově změnit nelze a pořád se rozevírají nůžky mezi udávanou a skutečnou spotřebou aut.

To je také důvodem, proč BMW uvedlo na trh sedmičku s čtyřválcem a rozjíždí prodej hybridní trojky, 718 Boxster vyjel na silnice s čtyřválcovými motory 2.0 a 2.5, respektive proč nová třída E nemá pod přední kapotou prozatím jiné než čtyřválcové agregáty. Také proto nás informace o zahájení vývoje hybridní 911 ústy několika vysoce postavených zaměstnanců automobilky Porsche příliš nepřekvapuje.

Nově uvedené potvrdil také předseda představenstva Oliver Blume v rozhovoru pro domácí noviny Westfalen-Blatt a nezůstane pouze u modelu 911. Porsche si klade za cíl nabízet hybridní varianty u všech svých modelů, přičemž prozatím je benzín-elektrické ústrojí dostupné u typů Panamera, Cayenne a funguje také v 918 Spyder. V případě 911 se má jednat o tzv. dobíjecí hybrid se schopností zvládnout čistě na elektrickou energii 50 kilometrů, citují německé noviny Blumeho. Šéf firmy nespecifikoval, jestli půjde o současnou generaci 991, ale má se za to, že se to týká až příští generace, jelikož auto dorazí nejdříve v roce 2018.

Potvrzena je rovněž ohromná investice 1 miliardy eur do největší továrny Porsche ve Stuttgartu, který bude vyrábět sériovou verzi elektrického konceptu Mission E, představeného na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Vůz s výkonem přes 600 koní a udávaným dojezdem 500 kilometrů, by měl být na trhu do konce této dekády a v hledáčku bude mít především Teslu Model S.

zdroj: europe.autonews.com

1.2.2016 2:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist