Pomůže Bowleru Wildcat nový diesel?

Dakarský speciál na značkách nepatří k hlavnímu proudu, přesto by šestiválec TDV6 s 320 k a 700 Nm měl posílit prodeje závodních speciálů i silniční verze.

Přitažlivost nesmyslného SUV-závodního speciálu se dvěma sedadly a plechovou krabicí místo kufru vždy trochu srážely jeho motory. Wildcat od Qt Services měl dlouho jen silné atmosférické osmiválce, které si nechávaly zaplatit úžasný zvuk hektolitry benzínu. První diesely byly na dálkové rally i komiksové super SUV trochu slabé.

Přestože prodejům civilních verzí zřejmě pomůže jen symobolicky, je třílitrový diesel zajímavou alternativou. Šestiválec od skupiny Jaguar-Land Rover dostal nové nastavení, závodní filtry a celou řadu posílených součástek, bez problémů proto zvládny i závodní tratě, na které je ostatně Wildcat stále určen v první řadě. Motor s 320 koni a 700 newtonmetry se představí v březnu na španělské Tuareg Rally.

Wildcat se narodil jako laciný závodní speciál (s cenou pod 10 mil. Kč) na dálkové rally dakarského typu. Společnost Bowler Offroad Ltd. s ním byla velmi úspěšná a vybudovala si mezi soukromníky na dunách skvělou pověst. Auta mnohokrát dojela na Dakaru na hranici první desítky a vyhrála mnoho menších závodů. Pak se ale Bowler vrhnul na projekt Nemesis s nezávislými závěsy a karoserií Range Roveru a Wildcat byl najednou navíc. Práva na výrobu před čtyřmi lety koupila společnost Qt Services. Závodní verze zůstaly těžištěm nabídky, přidala se však auta vhodnější (papírově) pro silniční provoz. Qt také neustále pracuje na nabídce motorů, šestiválec od Jaguaru je už několikátou novinkou.

24.1.2012 6:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist