Pokus o sebevraždu v reklamě Hyundai?

Auto se dá prezentovat různě. Na silnici, ve městě, v klipu a la akční film. Anebo ve scénce s člověkem, který si chce sáhnout na život.

Člověk se na to může dívat z různých úhlů. Třeba jako že dnešní divák, čtenář, uživatel je natolik otrlý, že aby ho zpráva zaujala, musí dostatečně šokovat. Sex už moc nefunguje, devadesátá léta jsou dávno pryč, takže krev, násilí, smrt. Ve filmu, v televizních novinách, v reklamě.

Své o tom ví i Hyundai, které v této reklamě udělalo krok stranou od svých kytiček, motýlů a lastur, mezi kterými se proplétají auta s rodinkami kochajícími se hvězdnou oblohou, a do svého reklamního klipu dalo sebevraha, který se snaží v garáži zabít výfukovými plyny. Marně, a sdělení je jasné.

Ovšem je otázka, zda to automobilka s prezentací úrovně hodnoty emisí u ix35 nepřehnala. Mít třeba v rodině zkušenosti s takovou to tragédií, asi bych si korejské auto z principu nekoupil. Jakkoli by bylo kvalitní a ekologické. Podle našich informací už Hyundai tuto reklamu stáhlo a není se čemu divit. Téma sebevraždy je kontroverzní. Dá se možná pochopit narážka na pozadí milionů prohraných v kasinu ve spojení s nějakým supersportem, ale přece…

Motiv dobrovolného ukončení života je zřejmě natolik negativní a intenzivně osobní, že se na něj dají v masovém měřítku prodávat auta. Kolik by prodal výrobce holicích strojků svých produktů, kdyby prezentoval ostrost břitů mužem, který si před zrcadlem jedním tahem přeťal krkavici?

Já osobně automobilku za tento tah nijak neodsuzuji. Mám smysl pro černý humor, ironii, sarkasmus a umím si představit myšlenkové pochody, se kterými tento klip vznikal. Nicméně podle reakcí veřejnosti se marketingovým pohledem výrobce do černého právě nestrefil.

27.4.2013 9:55| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist