Pojišťovna Allianz straší useknutím hlavy a odrazuje od kabrioletů

Prckové a řidiči středního vzrůstu (bez urážky) nemusejí číst, tento článek se týká hráčů basketbalu a dalších „čahounů.“

No, upřímně, moc nerozumíme celkem poplašnému varování, pojišťovna Allianz říká, že „pokud měříte 190 cm a víc, rozhodně nesedejte do kabrioletu!“ A dodává“ „Pozor na gilotinu na čtyřech kolech.“ Jistě, jsou tady určitá rizika, ale na druhou stranu, není tento přístup až zbytečně hysterický?

 

Allianz dále říká: „Luxus, styl, volnost a zábava. To jsou čtyři největší výhody kabrioletu. Svézt se v něm je parádní letní zážitek, ale jízdu s větrem ve vlasech je však třeba si užívat s rozumem. Podle nejnovější studie Allianz centra pro technologie může mít vyklánění se z kabrioletu už v rychlosti 6 km/h fatální následky. Zvlášť „dlouháni“, tedy lidé s výškou kolem 190 centimetrů a vyšší, jsou při převrácení vozidla nejzranitelnější.“

Ano, otevřené auto sebou nese určitá specifika, na druhou stranu tady jsou sofistikované ochranné systému typu vystřelovacích ochranných oblouků, které nedovolí auto dosednout při převrácení na posádku vozu.

Koneckonců riskantní je jízda autem jako taková a vše se odvíjí od stylu jízdy, bezpečnosti, předvídání a prevence. Podle studie mnichovského Allianz centra pro technologie může dojít ke smrtelným následkům už při malé rychlosti. Pokud se pasažér z kabrioletu vyklání, nebo se při jízdě postaví, náraz anebo prudké brzdění nemá šanci „ustát“ a riskuje zaručený pád či zranění. Tyto následky mohou nastat už při rychlosti 6 kilometrů za hodinu. V rychlosti 40 km/h už hrozí vážná zranění hrudníku, žeber, vnitřních orgánů či dokonce katapultování pasažéra z vozidla. Takovou jízdu by cestující nemusel přežít.

Nepřežije ale ani majitel auta s pevnou střechou, pokud bude mít pod kapotou přeplňovaný osmiválec a bude jezdit „bezhlavě“ výhradně s pravou nohou na podlaze, takže spojovat auto jako takové s rizikovou jízdou není podle nás šptatným řešením, jak nehodě v kabrioletu předcházet.

Zobrazit všechny fotografie

Takže pokud Allianz komunikuje heslo „Nepřijděte o hlavu“ a argumentuje tím, že „některé crash testy dokonce varují hlavně mužskou osádku vozu vyšší než 190 cm, aby si do kabrioletu vůbec nesedala. Při převrácení vozidla na střechu se totiž hlava vysoké osoby stává bodem, který z vozidla nejvíc vyčnívá. Rám čelního skla se při nárazu lehce zdeformuje a pro cestujícího to může znamenat okamžitou smrt či trvalé následky,“ my sice můžeme v obecné rovině souhlasit, přesto si ale myslíme, že vyšší postava nemusí být hendikepem pro jízdu v kabrioletu při dodržování bezpečnostních pravidel. Otevřený Mercedes třídy E nebo BMW 6 Convertible nejsou jako těsný monopost Formule 1.

11.8.2014 1:29| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist