Pneumatiky Dunlop Sport BluResponse na vlastní kůži

Výrobce pneumatik Dunlop slaví kulaté výročí a k narozeninám dává dárek nám, řidičům. Nové pneumatiky Sport BluResponse, které jsme vyzkoušeli na okruhu.

Jak už asi víte, nedávno jsem byl vyslán na Blízký východ, a kromě čtyřiadvaceti hodinovky v Dubaji jsem jel do Spojených arabských emirátů i pracovat. Konkrétně se seznámit s úplně novými pneumatikami Dunlop Sport BluResponse, které, jak jsem se dozvěděl přímo z úst vývojářů, nahrazují velmi oblíbené Dunlop SP Sport.

Kompletní změna názvu nespočívala v tom, že by se snad za svůj starý model u Dunlopu styděli, vůbec ne, šlo o velmi úspěšný model, a to nejen u zákazníků, ale i v rámci nezávislých testů renomovaných médií. A ty nové mají být o tolik lepší, že si zaslouží úplně nové označení.

Já vím, říká to každá značka, ať už jde o prací prášky, auta, nebo pneumatiky. Jenže tady si stačí vzít do ruky holá fakta je jasné, že na tom něco bude. Tak třeba taková hmotnost. Oproti předchozímu modelu je guma lehčí o 12 %, což v reálu dělá rozdíl přibližně 1,5 kilogramů, které v rámci neodpružené hmoty ušetříte.

Zároveň je tu jiná směs, která optimalizuje vnitřní pnutí, což ve výsledku vede k tomu, že se pneumatika méně zahřívá. Valivý odpor je o rovných 30 % nižší, což pokud převedeme na peníze, dělá přibližně 2500 Kč za každých 14 000 ujetých kilometrů, které můžete prohnat nádrží v podstatě zdarma.

A pak je tu ještě jeden důvod, neméně podstatný. Letos Dunlop oslavuje 125 let od založení značky, takže se chtěli vytáhnout něčím opravdu výjimečným. Dělá to Aston MartinLamborghini, tak proč ne výrobce pneumatik? A to, jak moc dobré pneumatiky to jsou, jsem se naštěstí nedozvídal jen z tabulek a grafů, ale vyzkoušel jsem je i na vlastní kůži.


Nejdříve bylo na pořadu dne teoretické školení a hodina teorie utekla jako voda. Což jinými slovy znamená, že se můžu vrhnout za volant jednoho z Mercedesů, po kterých jsem celou dobu pokukoval. Ještě jsem vám totiž neřekl, že Dunlop se v loňském roce stal partnerem aut z Affalterbachu, které kromě třícípé hvězdy poznáte i podle loga AMG na zádi a pořádného motoru pod kapotou.

Ale ne, žádný z ostrých Mercedesů mě dnes nečeká, vlastně si dost dobře dokážu představit proč. Z nových pneumatik by během chvilkového dovádění zbyla jen dlouhá čára na silnici. Takže v rámci trvanlivosti jsou tu připravené Mercedesy C200 s automatickou převodovkou a jezdit se bude po vytyčené trase, o které by optimista řekl, že je z poloviny suchá.

DOPORUČUJEME: Jak si užít (a přežít) okruhový den – kapitola I.

Ještě než ale vyrážím na cestu, kromě obligátního seřízení sedadla a volantu přepínám převodovku do manuálního režimu s řazením pod volantem a vypínám režim EKO. Rád bych vypnul i stabilizaci, ale jednak to lidé z Dunlopu výslovně zakázali a druhak si nejsem jistý, jestli vůbec u Céčka vypnout jde.

Z rozjímání nad stabilizací mě vyruší chrčení vysílačky, „Chrrr, car number two, go!“. Tak tedy do práce, malý okruh začíná na té mokřejší půlce, kde přibližně po padesátimetrové rovině následuje něco jako losí test. O nájezdové rychlosti rozhoduje jen sebevědomí, takže do něj napoprvé najíždím osmdesátkou. Kužely jsou jasně vytyčené a vrátit se musím hodně rychle. Naštěstí tím Mercedes projel jako nůž máslem, záď zůstala na svém místě a rovnou už si najíždím do vracečky, která má na moje gusto docela malý poloměr.Je ale široká, takže se v ní dá jet i nějaká stopa a když na výjezdu zašlápnu plyn až do podlahy, má Mercedes tendence se sklouznout. Škoda, taky bych rád, ale tentokrát to nejde. To už ale pořádně přikládám pod kotlem a řítím se rovinkou vstříc úzkému esíčku, které je tentokrát na suchu. Tady je potřeba jít pořádně na brzdy, protože se sem céčko sotva vejde. Auto je naprosto stabilní, ale rozhodně tu nejedu na krev, určitě by se tu dalo jít na brzdy ještě později. Fotograf je ale doslova na dostřel, takže radši neriskuju jeho i svůj osud.

Do třetice zkouším jet tak nějak mezi, 85 km/h se ukazuje jako ideální rychlost, kdy se s autem dá ještě pracovat, protože se mu nevlní zadek jako laciné prostitutce, ale drží vytyčený směr a i při výhybném manévru na vodě se velmi rychle stabilizuje. Chtělo by to ale hloubější bádání, každý si mohl dát tři kola, což je na nějaký relevantní závěr vážně málo.

Celkově mám ale z nových pneumatik hodně dobrý dojem, a to jak z jejich chování na suchu, tak převážně na mokru. Je vidět, že snížení valivého odporu nemusí nutně vést k tomu, že bude auto špatně zatáčet nebo brzdit. Nové pneumatiky Sport BluResponse jsou toho nepochybným důkazem. Pokud ale nedáte na dojmy nějakého pisálka a jste spíš na exaktní data, můžete si počkat na první nezávislé testy. Uvidíte, že jsem vám nelhal.

7.2.2013 8:20| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist