Peugeot RCZ R (2014) vyzrazen na oficiálních fotkách

(AKTUALIZOVÁNO) Již tento čtvrtek bude v Goodwoodu odhalen nový nejvýkonnější Peugeot RCZ R, podívejte se na něj v předpremiéře.

První fotky Peugeotu RCZ R jsme vám ukázali ještě v noci a slíbili, že technická data doplníme co nejdříve. Tady jsou…

Nové kupé je skutečně osazeno přepracovaným, 1,6litrovým přeplňovaným čtyřválcem THP (EP6CDTR) s výkonem 270 koní při 6000 ot./min. a maximálním točivým momentem 330 newtonmetrů od 1900 do 5500 otáčkek za minutu. Strojovna dostala kupříkladu nové kované písty od Mahle Motorsport, odolnější ojnice a ložiska rovněž od Mahle potažená polymerem odolávajícím vyšším tlakům. Vyztužen byl i samotný blok a výplach válců zajišťuje nový výfukový systém z nerezu.

Od šestistupňového manuálu putuje síla motoru na kola přední nápravy skrze mechanický samosvorný diferenciál typu Torsen a i díky němu je vůz schopen akcelerovat z místa na 100 km/h za velmi slušných 5,9 sekundy. Nejvyšší rychlost tohoto Peugeotu je elektronicky omezena na 250 km/h a automobilka poměrně optimisticky tvrdí, že je schopen jezdit v průměru jen za 6,3 litru na 100 kilometrů.

Peugeot RCZ velká fotogalerie

Peugeot RCZ fotogalerie

Ač to asi mnoho příštích majitelů zajímat nemusí, RCZ R zvládne sprint na 400 metrů za 14,2 sekundy a kilometr s pevným startem pokoří za 25,4 vteřiny. Zajímavě vypadá spíše hodnota pružné akcelerace z 80 na 110 km/h na nejvyšším převodovém stupni, který podle měření výrobce potrvá 6,8 sekundy.

Koncern PSA se příliš nerozepisuje o konkrétních modifikacích zaměřených na snížení hmotnosti, každopádně tvrdí, že se jeho konstruktérům podařilo snížit váhu ve srovnání s výchozím, 200koňovým modelem o 17 kg. Zároveň k tomu uvádí hodnotu 1280 kg, což vypadá skutečně skvěle, akorát to jaksi nesedí. Podle tabulek váží výchozí RCZ i bez povinně započítávaného euro-balastu 1336 kg, takže po odpočtu úspory by mělo „eRko“ ve skutečnosti vážit 1319 kg. Snad ale Peugeot tuto nesrovnalost vysvětlí.

Podvozek auta byl snížen jen o 10 mm, autoři však použili téměř vše nové. Jiné jsou tlumiče, pružiny jsou tužší a příčné zkrutné stabilizátory tlustší. Zároveň byly mírně poupraveny úhly zavěšení (zde větších, devatenáctipalcových) kol a širší je i rozchod. Standardní přední brzdy u RCZ mají průměr 340 mm, eRko však dostalo nové kotouče s průměrem 380 mm a tloušťkou 32 mm.

Oficiálně bude Peugeot RCZ R představen na autosalonu ve Frankfurtu, jeho výstavní premiéra však proběhne už zítra v Goodwoodu. Ne že bychom v tuto chvíli očekávali v souvislosti s tímto vozem něco nového, automobilka nám ale ještě dluží cenu.V tuto chvíli vám vskutku nemůžeme říci, jestli se jedná o reálný únik oficiálních záběru anebo menší informační předvoj kompletních tiskových materiálů koncernuPSA, které se objeví v průběhu dnešního dne, každopádně to, na co se jako jedni z prvních díváte, jsou fotografie nového ostrého Peugeotu RCZ s přídomkem R.

Vzhledem k výše uvedenému vám ani při nejlepší vůli stoprocentně nepotvrdíme, zdali novinka skutečně dostala přeplňovanou šestnáctistovku THP vyladěnou až na 260 koní, každopádně tyto data již dříve naznačoval samotný Peugeot a my nemáme důvod tomu nevěřit.

Jak sami vidíte, produkční model potvrzuje, že nedávno nafocený vůz v provozu nebyl žádný podvrh. Finální provedení opravdu dostalo černou střechu místo bronzově zbarvených sloupků, identická jsou též kola, dvě samostatné koncovky výfuků i pevný spoiler na konci víka zavazadlového prostoru.Vůbec poprvé máme možnost podívat se také do interiéru, který je tvořen kombinací černé a decentních červených detailů. Nové sportovní skořepiny jsou čalouněné kůží a alcantarou a vše (včetně palubní desky) je prošíváno rudými nitěmi.

Převodovka je samozřejmě šestistupňová manuální a kousek od řadicí páky je umístěn štítek s písmenem „R“ a dost možná také výrobním pořadovým číslem. Zbytek kabiny se zdá být stejný, což nám Peugeot nepochybně již brzy potvrdí anebo vyvrátí.

Protože premiéra Peugeotu RCZ R byla naplánována na 11. července v rámci goodwoodského Festivalu rychlosti, nepochybujeme, že vám budeme moci chybějící podrobnosti doplnit již brzy.

10.7.2013 12:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist