Peugeot 807 (od 2002)

Velké, prostorné a pohodlné MPV Peugeot 807 přepraví až osmičlennou posádku. Manévrovatelností však neoslní.

„Osmsetsedmička“ přišla na trh v roce 2002. Jedná se o sourozence vozů Citroën C8, Fiat UlysseLancia Phedra. Koncern PSA pracoval na vývoji s Fiatem a tak automobily využívají drtivou většinu shodných dílů.

Rok po uvedení do prodeje byla nabídka rozšířena o automatickou převodovku. Ta je však pouze čtyřstupňová. V roce 2004 se objevila nová šestistupňová manuální, což byl výrazně lepší tah. Obě skříně jsou k dispozici s turbodieselem 2.2 HDI, šestikvalt dokáže ještě více šetřit palivo a snížit hlučnost motoru při jízdě vyšší rychlostí.

Bariérový test Euro NCAP absolvoval model 807 v roce 2002 s výsledkem čtyřihvězdičky z pěti možných za ochranu posádky. Následující rok si test zopakoval, tentokrát už vybojoval plný počet hvězd.

Za volantem

Interiér Peugeotu 807 nabídne opravdu velký prostor. Tísnit se zde nebude nikdo. Dle verze může být vybaven pěti nebo až osmi sedadly. Do zadní části vozu je přístup pomocí posuvných bočních dveří. Ty lze ovládat elektricky i ručně.

Výtku máme k centrálně umístěné přístrojové kapličce, která je pro řidiče hůře čitelná. Přístroje umístěné před řidičem lze sledovat o poznání snáze. V „osmsetsedmičce“ na tomto místě najdeme pouze kontrolky.

Chválíme komfortní odpružení a pohodlná sedadla. Zmínit musíme i velký zavazadelník nabízející v pětimístném základním uspořádání objem 830 litrů. K dispozici je také celá řada odkládacích míst v interiéru.

Ne každému motoristovi bude vyhovovat méně komunikativní řízení, řazení s určitými vůlemi. Nejde ale o nic katastrofálního. Zpočátku výroby bylo dílenské zpracování pod průměrem, později se zlepšilo.

Jízdní vlastnosti automobilu jsou vzhledem k jeho rozměrům průměrné. Pohyb po městě ale zhoršuje omezená manévrovatelnost. Parkovací senzory zde ocení i zkušený řidič, protože není snadné správně odhadnout rozměry karoserie.

Z pohonných jednotek doporučujeme úsporný a silný turbodiesel 2.2 HDI, který se ukázal jako velmi povedený. Zcela opačné hodnocení od nás dostává třílitrový benzinový šestiválec. Jednak je servisně náročný a kromě toho si za své služby nechá odpovídajícím způsobem zaplatit.

Časté závady

Známé jsou problémy s elektronikou, což je typická nemoc francouzských vozů. Vyskytují se také vůle v zavěšení předních kol a opotřebená ložiska. Častá je koroze výfuku, brzdy a spojka mají o něco kratší životnost.

Pozor si dejte na zanesený filtr pevných částic FAP u dieselů, závady řazení a únik převodového oleje. Vyplatí se důkladně zkontrolovat elektrickou výbavu, která mnohdy stávkuje! Bez problémů nezůstává ani klimatizace.

Motorizace

Benzinové motory: 2.0 16V/100 kW, 2.2 16V/116 kW, 3.0 V6/150 kW.
Dieselové motory: 2.0 HDI/79, 88 a 100 kW, 2.2 HDI/94, 98 a 125 kW.

KLADY
variabilita interiéru
prostor pro posádku a zavazadla
cestovní komfort
úsporné a živé motory 2.2 HDI

ZÁPORY
omezená manévrovatelnost
vyšší provozní náklady
zpočátku horší dílenské zpracování
přístrojová kaplička uprostřed palubní desky

Milan Jirouš

20.12.2008 1:38| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist