autoweb.cz > Peugeot > Peugeot 508 > Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180k EAT6 (2016)
Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180k EAT6 (2016)
Dynamika 6
Chování na silnici 6
Provozní náklady 6
Praktičnost 7
X-Factor 5
Celkové hodnocení 6
Radosti
Motor, komfort, prostornost, design
Starosti
Motor, absence pohonu všech kol
Jak chápat to, že se „motor“ objevuje jak v pozitivech, tak negativech hned v úvodu článku? Věc se má tak, že palec nahoru si podle mého názoru zaslouží pohonná jednotka obecně, naftový dvoulitr od Peugeotu je fantastický motor. A „Starosti“ za to, že je to „jen“ spalovací motor, čímž narážím na to, že RXH už není hybrid jako dřív, protože si velmi zřetelně pamatuji, jak moc se mi tehdy 508 RXH, jeho spojení hybridu a turbodieselu, líbilo.
Takže tady máme Peugeot 508 RXH v nejmodernější podobě a jde tedy o oplastované kombi, v historických souvislostech pouze s naftovým motorem a ne hybridem. Neschází plasty kolem dokola nutné v daném segmentu, s nimi auto vypadá dobře, a pokud dbáte na styl, tak by se vám vůz mohl líbit, už sám osobě je Peugeot 508 vizuálně přitažlivý a s terénní bandáží vypadá možná ještě lépe. Je zde typická maska s výraznou mřížkou chladiče, vykrajované a za mne skutečně hezké přední lampy, dole denní svícení moderního rázu. A pěkná kola. Po stránce vzhledu nemám co bych vytkl.
Interiér
V kabině je to typický moderní Peugeot, zajímavé detaily, čisté linie, pohodlné sedačky, na můj vkus ale příliš vysoké, já osobně bych potřeboval nižší pozici za volantem, volant ne tak blízko ke stehnům.
Ovládání potřebných funkcí auta v pořádku, zavzpomínám-li na hybridního předchůdce, tak tam tehdy bylo poměrně obtížné vyznat se ve všech ovladačích, tady je vztah člověka a stroje méně komplikovaný. Opravdu se mi líbí čistý, tmavý, decentní koncept přístrojové desky, nevadí mi dotykový displej, naopak. Jen volant na můj vkus nese příliš tlačítek, které ale komentuji spíše z estetického hlediska, než že bych se nenaučil s nimi auto ovládat.
Dlouhodobý test Peugeot 508 SW: Jak jezdí
Dlouhodobý test | vydáno 6. 1. 2013
Dost místa je na zadních sedačkách, dva lidi libovolného vzrůstu (rozumějte v rámci běžných proporcí, ne dva lidské kolny Jabba Hutta) se vejdou komfortně, děti hravě tři, anebo tři dospělí v rámci běžných pojezdů. Kufr je velký, pravoúhle stavěný, bez podběhů, výklenků a jiných prvků, které by překážely. Převezete cokoli, co by mělo být v rámci kategorie velkých kombi transportovatelné.
Pohon
Jak už bylo naznačeno, o pohon se stará dvoulitrový čtyřválec spalující naftu, s výkonem 180 koní, jde o silnější alternativu v nabídce modelové řady. Auto s ním není pomalé, ale já osobně bych větší radost pod plynem, větší nadšení do zrychlení, uvítal. Nemohl jsem se zbavit dojmu jakési (snad umělé) přiškrcenosti, který jsem upozadil až razantním zacházením s plynovým pedálem.
Jinak rychlost kolem dvoustovky zcela bez potíží dosažitelná a udržitelná, pružné zrychlení také v pořádku, na dálniční přesuny ve svižném tempu je 508 RXH kadet.
Spotřeba
Je to velké auto, pokud ha naložíte, tak bude i relativně těžké, můžete se dostat v plném obsazení bratru na dvě tuny. Má silný motor, se kterým je radost jezdit rychle a tím se můžete dostat se spotřebou až pod deset litrů nafty na sto kilometrů tak, jako já. S racionálnější prací na plynu není problém spotřebu auta zásadně snížit.
Já se o to nesnažil, kromě jednoho cíleného pokusu, abych si dokázal, že to lze. Pokud jdete po spotřebě, nebudete nespokojeni, pokud spotřebu až tak neřešíte a jde vám hlavně o dynamiku, s hrubějším přístupem k plynu si tak své také přijdete.
Ovladatelnost
Je to velké auto… Což už tady zaznělo a teď je to myšleno ve vztahu k ovladatelnosti. Při pomalých cestách a kličkování na parkovišti nezazmatkujete, a nenarazíte, RXH má couvací kameru. Nechci mluvit o nedotáčivosti (vnímám ji), ale spíše o velkém rejdu, se kterým auto najíždí do zatáček, určitá větší hbitost, agilita, schopnost schoulit se do oblouku by se mi líbila více než plavnost trajektové lodi, nicméně musím připustit, že u 508 RXH s danými rozměry jde o fakt, se kterým se lze sžít.
Na mrštné kličkování městem jsou jiná auta a nedá mi, abych opět a znovu nepochválil náš dlouhodobě testovaný Peugeot 208. Zmíním komfortní naladění podvozku, bez náklonů, příjemně plavné, a stejně komfortní, rozumějte uvolněný přístup automatické převodovky. Tu lze přinutit do tempa přepnutím do sportovního režimu, stejně tak ji stiskem tlačítka připravíte na sníh a kluzký povrch.
Verdikt
S Peugeotem 508 RXH bych si uměl představit velmi snadné žití, koneckonců mohu navázat na náš starší dlouhodobý test. Sám za sebe bych s klidem ušetřil za verzi RXH, nepotřebuji k životu plasty, a naopak bych ocenil pohon 4×4.
Pohon všech kol u auta, které ve mne evokuje terénní charisma, čekám, přestože je nasnadě, že jde, napříč značkami, spíše o trend než reálné ambice terénní jízdy a ani konkurence už se čtyřkolkami leckdy nezabývá. Tak jako tak si myslím, že skupina zákazníků dbajících o vzhled a styl, která „potřebuje“ odlišit 508 SW, s investicí za RXH nalezne auto, jež ji uspokojí.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem (cm3) | 1997 |
Převodovka | šestistupňová automatická |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 133/180 v 3750 |
Točivý moment (Nm) | 400 |
0-100 km/h (s) | 8,9 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 220 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,6 |
Objem nádrže (l) | 72 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4828 |
Šířka (mm) | 1864 |
Výška (mm) | 1521 |
Rozvor náprav (mm) | 2817 |
Provozní hmotnost (kg) | 1790 |
Zavazadlový prostor (l) | 550/1598 |
Ceny | |
Základní cena test. verze | 833 000 Kč |