Peugeot 508 (2015): mezigenerační modernizace krále lví smečky do nejmenších detailů

Také největší model francouzské značky Peugeot se vzdává mohutné masky chladiče ve prospěch více distingovaného stylu převzatého od mladší a menší řady 308.

Koncern PSA rozjede na podzim prodej modelu 508 po mezigenerační modernizaci. Stane se tak přesně čtyři roky po oficiálním představení, které si tento vůz odbyl na pařížském autosalonu. Ve městě nad Seinou se faceliftovaná pět set osmička ukáže také, světovou výstavní premiéru však bude mít někde jinde. Před publikem se simultánně ukáže na srpnové výstavě v Moskvě a čínském Chendu.

Pokud sledujete naše stránky pravidelně, dost možná vám neuniklo, že jsme vám inovovaný Peugeot 508 již jednou ukázali. Stalo se tak zhruba před měsícem, poté, co se vůz podařilo nafotit krátce poté, co sjel z výrobní linky.

Už tehdy bylo možné zkonstatovat, že designové centrum automobilky při plastické operaci příliš nespekulovalo a na původní příď auta naroubovalo masku i světla nápadně podobná těm z aktuálního Peugeotu 308. Jestli to byl dobrý nápad anebo naopak šlápnutí vedle, rozhodne v příštích měsících zájem zákazníků, máme ale za to, že 508 teď vypadá poněkud vyváženěji a lépe.

Vůbec poprvé teď máme příležitost podívat se také na zadní partie všech karosářských verzí a to včetně hybridního provedení RXH. Zásahy designérů jsou vidět i tady, celkově jde však o marginální, v případě faceliftu běžné změny. Z víka zavazadlového prostoru zmizela chromovaná lišta, světla mají jinou vnitřní strukturu a nový je rovněž nárazník.

Také vnitřek doznal jistých úprav, zásadní nicméně nejsou. V palubní desce se objevuje sedmipalcový dotykový displej z menších modelů, jehož instalace rovněž proběhla v zájmu snížení počtu ovládacích prvků, naštěstí ty se neztratily kompletně a základní funkce menu lze nadále vyvolávat prostým zmáčknutím tlačítka.

Peugeot slibuje (tak jak je ostatně zvykem u všech automobilek) vyšší kvalitu materiálů i zpracování, zajímat by vás ale spíše mohlo to, že se v seznamu příplatkové výbavy poprvé objevuje systém sledování mrtvých úhlů a parkovací kamera.

Modernizace nevynechala ani prostor pod přední kapotou. Původní benzínovou šestnáctistovku THP s turbodmychadlem a výkonem 156 koní nahrazuje přepracovaný čtyřválec se 165 koňmi, konkrétní čísla dynamiky a spotřeby nám však zatím chybí. Peugeot nabídne pro zájemce o 508 také dvojici dvoulitrových dieselů Blue HDi s výkonem 150 a 180 koní s nižšími emisemi CO2 a tudíž i nižší spotřebou a to samé platí rovněž pro diesel-elektrickou strojovnu 508 RHX.

18.6.2014 6:08| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist