Peugeot 5008 1.6 THP 165 Allure: Když jde styl ruku v ruce s praktičností

Velký test | vydáno 19. 6. 2017

Velikost textu: a a a

Celkové hodnocení:

  • Dynamika:
  • Chování na silnici:
  • Provozní náklady:
  • Praktičnost:
  • X-Factor:
  • Celkové hodnocení:

U některých aut znamená důraz na vzhled, stylovost a image kompromis v rovině praktičnosti či komfortu, ne však u nového Peugeotu 5008. Ten dokazuje, že univerzální a praktické auto může být i velice atraktivní.

Radosti

Styl, výbava, spotřeba

Starosti

Velmi rozvážné reakce tlačítek

Peugeot 5008 (od 2009)

Ojetá auta | vydáno 31. 10. 2015

Pokud se mi Peugeot 5008 moc nezamlouval, myslím tím vzhledově, tak nová generace se mi, přiznávám, opravdu líbí. Nahlížím na 5008 tak trochu jako na Citroen Cactus - je to pro mne opravdu neotřelý design do té míry, že váhám zda ho nazvat extravagantním, každopádně čím déle se na auto dívám, tím více se mi zamlouvá. Více komentovat vzhled netřeba, mrkněte na fotky, dojděte se podívat k dealerovi anebo vyrazte na roadshow Peugeot.

Interiér

Pro mne velmi netradiční, co do vzhledu, je i vnitřek auta. Líbí se mi kombinace textilních materiálů a plastů, líbí se mi design a koncept přístrojové desky. Nicméně na ovládání už jsem si musel trochu zvykat, trochu dost zvykat, tlačítka pod displejem byla pro mne zpočátku komplikovanější, než se mohlo jevit, zejména ovládání za jízdy... Tam jsem se musel opravdu soustředit a naučit se, jakou funkci kterým tlačítkem ovládám. Už jsem to dříve říkal a zopakuji, že takto unikátní ovladače, ovládání přes dotykový displej či kombinace obojího mi příliš nevyhovuje, tady v tom ohledu jsem stará škola a klasické otočné kolíky a páčky, s těmi se mi pracuje za jízdy lépe.

Nezmínil jsem digitální přístroje - 5008 nemá klasické analogové budíky, ale grafiku na velkém displeji. Vzhled lze upravovat podle svého a vypadá to nejenom zajímavě a moderně, ale vlastně je docela příjemné, když si mohu zobrazovat to, co právě potřebuji a volit třeba mezi navigací anebo otáčkoměrem.

Sezení v sedačkách je příjemné, mluvil bych o balanci mezi pohodlím na dlouhé cesty a tvrdým sezením podepírajícím záda, místa na zadních sedačkách je víc než dost. Když už jsme vzadu, tak zmíním zasunovací sluneční clony, ty mne vždy potěší, zejména pokud vozím děti, to samé stolečky.

Naopak jako řidiče mne trápilo, vrátím-li se zpět dopředu za volant, zpoždění při ovládáních některých tlačítek. Tím chci říct, že abych auto nastartoval, musel jsem držet tlačítko relativně dlouho a to samé platilo i pro vypnutí motoru. Po jízdě jsem stiskl tlačítko, už jsem téměř vystupoval a motor stále ještě běžel - asi podle nějakého bezpečnostního preventivního pravidla je třeba déle podržet. Podobné to pak bylo s prací s voličem automatické převodovky. 

Pohon

O pohon se stará benzínová šestnáctistovka s výkonem 165 koní. Auto s ní je vcelku živé, nelze mluvit o nějakém trhači asfaltu, ale nedostatkem dynamiky 5008 netrpí, motor k autu sedne. Je dostatečně silný, tichý, agilní. Jeho výkon jde na přední kola přes šestistupňový automat, který k charakteru auta také pasuje, pohonné soustavě v rámci vozu a třídy není moc co vytknout.

Spotřeba

Příznivce nafty asi nepotěším, benzínový foukaný motor ve velkém stylovém SUV nutně nemusí znamenat obrovský vír v nádrži a finanční drama. Já obvykle nejezdím nijak pomalu a nejinak tomu bylo i v případě testování s 5008 a spotřebou jsem se držel pár srků nad sedmi litry. Za mne v pořádku, vlastně musím říct, že jsem byl překvapen, jak málo auto při tak svižném ježdění konzumovalo.

Ovladatelnost

V užším slova smyslu tady máme stylové SUV, které je poměrně hbité, svižné, drží se stopy, je nezáludné. O zábavě za volantem mluvit nelze a ta není ani žádoucí, jízdní projev auta je takový, jaký člověk očekává. I když to není úplně přesné, protože malý, sportovně tvarovaný volant tak trochu podbízí k angažovanějšímu přístupu a popravdě 5008 svižnější tempo v zatáčkách hravě zvládne, potíže vyvstanou asi spíše od posádky, které se vymetání zatáček, navíc pravděpodobně s plným kufrem, líbit příliš nebude.

V širším ohledu jde o vůz, který je velmi "family friendly," tedy tak, jak to Peugeot umí, nabízí velmi komfortní způsob přepravovat rodinu i s velkými zavazadly na kratší či delší vzdálenosti. Vzhledem k testování na přelomu jara a léta nemohu soudit, jak by se auto chovalo v zimě, na sněhu a ledu, s plným kufrem někde vysoko v horách, ale teď a tady musím říct, že absence čtyřkolky, kterou u SUV mám prostě rád, nevadí.

Verdikt

Toto je přesný opak starosvětských SUV minulé doby, nutně musím vzpomenout na nedávno testované Mitsubishi Outlander, které má stále něco do sebe, ale s velkým naftovým motorem a pohonem všech kol zastupuje právě onu tradiční linii vozů kategorie SUV. Peugeot 5008 je jiný, oprostil se od čtyřkolky, v našem případě i od nafty a přesto, nebo možná právě proto, nabízí velmi zajímavý mix užitných schopností a šarmantního vzhledu, za zajímavou cenu.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3
Zobrazit všechny fotografie

Pro mne osobně nejde o přímou konkurenci tradičních SUV, pokud bych prahnul po v terénu schopném voze, zauvažuji o zmiňovaném Mitsubishi, Subaru a podobně, i s akceptováním vyšší pořizovací ceny. Při hledání městského SUV za "rozumné peníze" cenu se vyhnu nošovickým strojům, přeskočím koncernovou nabídku a vezmu Peugeot 5008 jako jednu z velmi vážných možností.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1598
Převodovkašestistupňová automatická
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)121/165 v 6000
Točivý moment (Nm)240 ve 1400 ot./min
0-100 km/h (s)9,2
Nejvyšší rychlost (km/h)201
Spotřeba paliva (l/100 km)7,3
Objem nádrže (l)56
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4641
Šířka (mm)2098
Výška (mm)1646
Rozvor náprav (mm)2840
Provozní hmotnost (kg)1500
Zavazadlový prostor (l)702/952
Ceny
Základní cena modelu560 000 Kč
Základní cena test. verze735 000 Kč

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Sdílení aut jako cesta k budoucnosti mobility?

Aplikace vládnou světu (tomu virtuálnímu určitě). A okud pronikají víc a víc i do prostředí aut, například alternativami k taxi službám, je nasnadě, že nutně musí dojít i k vizi...

Sdílení aut jako cesta k budoucnosti mobility?
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, mám dotaz ohledně předjíždění. Jedu autem přes obec rychostí 50km/h. Tě... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist