Peugeot 308 R HYbrid (2015): pohon všech kol, celkem 500 koní a stovka za 4,0 sekundy

Francouzi od PSA přitvrzují hru - proti nejvýkonnějším Volkswagenům nižší střední třídy chtějí vypustit vůbec nejsilnější ostrý hatchback se základy v 308.

Pokud někdo předpokládal, že schopnosti francouzského koncernu PSA při návrhu ostrého hatchbacku končí připravovaným modelem 308 R s dvoulitrem z RCZ R vyladěným na 270 koní, šeredně se spletl. Tohle je nejnovější náznak věcí příštích, který by mohl teoreticky zamotat hlavu i takovým matadorům jako je Audi RS3.

To, na co se díváte, je Peugeot 308 R HYbrid, pětidveřový hatchback s nápravami rozšířenými do stran o 80 mm, 19palcovými koly a pneumatikami o rozměru 235/35 R19. Docela se hodí, protože mají za úkol přenášet na silnici výkon hned tří pohonných jednotek.

Základem je zde opět přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 270 koní, tentokrát ji však asistuje dvojice elektromotorů schopných vyprodukovat 115 + 115 koní (jeden podporuje přední spalovací jednotku, druhý roztáčí zadní kola), takže prostým sčítáním to vychází na rovných 500 koňských sil na palubě a k tomu 730 newtonmetrů.

Peugeot říká, že v neostřejším režimu Hot Lap zvládne tento vůz stovku za rovné čtyři sekundy a jeho maximální rychlost je omezena na 250 kilometrů v hodině. Jak dlouho můžete první disciplínu zkoušet, to popravdě netušíme, PSA totiž neuvádí kapacitu akumulátorů na palubě. Každopádně velký balíček to asi nebude – podle tiskové zprávy je možné rychlonabíječkou nabít baterie už za 45 minut.

Režim Track přiškrtí výkon na 400 koní a 530 Nm a mód Road dokonce na 300 koňských sil a 400 newtonmetrů, což nepochybně prodlouží dojezd, Peugeot se však o těchto podrobnostech již nerozepisuje. Co naopak víme, je, že vůz zpomalují masivní brzdy – přední kotouče mají 380 mm v průměru a spolupracují s čtyřpístkovými třmeny, ty zadní pak 290 mm.

16.4.2015 11:35| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist