Peugeot 308 2.0 BlueHDI 150k EAT6 (2014)

Nejsilnější turbodiesel v kombinaci s automatickou převodovkou je v hatchbacku nižší střední třídy možná trochu rozmařilost, ale k Peugeotu 308 sedne perfektně.

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 7

  • Celkové hodnocení 7.8

Radosti

Kombinace motoru a převodovky; extravagantní interiér…

Starosti

…na jehož ergonomii si nezvyknete; chybějící pádla řazení

Peugeot 308 pro nás vůbec není neznámým autem. Poprvé jsme jej testovali s přeplňovaným benzínovým motorem 1.6 THP o výkonu 156 koní a nemohli jsme skrýt nadšení, ačkoliv na špičku třídy to jenom těsně nestačilo. Všechno důležité zaznělo už ve starším testu, takže se nyní podívejme na samotný vrchol nabídky, a to turbodiesel 2.0 BlueHDI s výkonem 150 koní a automatickou převodovkou.

Interiér

Od doby, kdy jsem naposledy řídil Peugeot 308 se nic nezměnilo, samozřejmě ani pomalý a chaotický multimediální systém, ale to nemá cenu znovu rozpitvávat. Stejně se, minimálně do faceliftu, nezmění. Po designové stránce mě ovšem extravagantní kabina stále nepřestává bavit. Hliníkové doplňky povyšují interiér o řád výš, na rozdíl od manuálu však plastový volič automatu v létě nepálí a v zimě zase nestudí. Už jsem si zvykl i na malý volant a budíky nad ním, stejně jako na trochu méně místa na zadních sedadlech.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pohon

Hlavním rozdílem oproti ostatním testovaným třistaosmičkám je motor. Pod kapotou se tentokrát usídlil vrcholný turbodiesel 2.0 BlueHDI o výkonu 150 koní a na poměry masivním točivém momentu 370 Nm. Čekejte od něj naprosto dostačující výkony a společně s šestistupňovou automatickou převodovkou i příjemně sladěnou dvojici. Automat má sice pracovní morálku francouzského dělníka po vydatném pátečním obědě, řadí však hladce a dokonale se hodí k uvolněnému charakteru auta. Slušné odhlučnění jednotky už lze považovat za samozřejmost.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Spotřeba

Stejně tak i příznivou spotřebu, i když oficiální údaje považujte spíše za utopii a mějte navíc na paměti, že konvenční automat s hydrodynamickým měničem pár decilitrů k výsledné spotřebě ještě přidá. Po týdenním testu se však průměr ustálil mezi šesti a sedmi litry nafty. Ve srovnání s benzínovou šestnáctistovkou však stojí za zvážení, jestli se příplatek 63 500 korun za turbodiesel (a dalších 37 000 korun za automat) vyplatí, jelikož motor 1.6 THP platí za jeden z těch úspornějších benzíňáků.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Ovladatelnost

Přesné a ostré řízení, navíc ještě podpořené malým volantem, svádí ke svižnější jízdě, sportování však brání houpavější a méně jistý podvozek. Když zaklekne, poslušně drží zvolenou stopu a překvapí přilnavostí, v nájezdu však působí poněkud rozevlátým dojmem. Také schopnosti pohlcovat nerovnosti kazí měkké uložení náprav, které místy povrzvá, na druhou stranu balonovité pneumatiky o rozměru 16″ část komfrotu navracejí zpět.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Verdikt

Vypadá elegantně zvenku i zevnitř, turbodiesel má dostatek síly a automat zase přináší ještě více pohody na palubu. I přes drobnější nedostatky v oblasti komfortu odpružení a ovládání multimediálního systému, což je je dlouhodobě nejvíce kritizovaná část auta, Peugeot 308 znovu dokazuje, že se jedná o velmi solidní auto.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1997
Převodovkašestistupňová automatická
Poháněná kolapřední
Podvozek
Pneumatiky vpředu205/55 R16
Pneumatiky vzadu205/55 R16
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110 / 150 v 4000
Točivý moment (Nm)370 v 2000
0-100 km/h (s)9,6
Nejvyšší rychlost (km/h)214
Spotřeba paliva (l/100 km)4,7 / 3,6 / 4,0
Objem nádrže (l)53
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4253
Šířka (mm)1804
Výška (mm)1472
Rozvor náprav (mm)2620
Provozní hmotnost (kg)1535
Celková hmotnost (kg)1900
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)690
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1500
Zavazadlový prostor (l)420 / 1228
Ceny
Základní cena modelu340 000,- Kč / 340 000,- Kč v akci (1.2 PureTech 82 k Access)
Základní cena test. verze527 000,- Kč / 502 000,- Kč v akci (2.0 BlueHDI 150 k MAN6 Active)
Cena testovaného vozu564 000,- Kč / 539 000,- Kč v akci (2.0 BlueHDI 150 k EAT6 Active)
17.11.2014 8:45| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist