Peugeot 308 1.2 PureTech e-THP: na jednu nádrž až 1800 km při průměrné spotřebě jen 2,84 l

Francouzi chtějí nabourat hegemonii malých motorů VW a Fordu. Jejich nový tříválec dosáhl skvělou spotřebu, zapomněli však jaksi říci, za jakých podmínek měření vzniklo.

Doplněno: Jak se nám dodatečně podařilo zjistit, pokus provedený ve Španělsku probíhal něco přes 32 hodin, jinak řečeno, testovací vůz jel průměrnou rychlostí přibližně 56,5 km/h, čímž se jen potvrzuje, co jsme dříve naznačili.


Peugeot potřeboval zviditelnit svůj nový přeplňovaný tříválec PureTech e-THP o objemu 1,2 litru a výkonu 130 koní, který začal od 416 500 Kč nabízet v modelu 308 a udělal to poměrně chytře. Jeden z takto motorizovaných vozů byl vyslán na španělský okruh Almeria, aby zde předvedl svou schopnost nakládat s palivem – výsledek vypadá docela působivě.

Vůz byl schopen na 51,4 litru (nádrž má udávaný objem 53 l) ujet celkem 1124,7 míle, což v přepočtu z imperiálních jednotek vychází na 1809 kilometrů a 642 metrů. Průměrná spotřeba vozu tedy činí více než zajímavých 2,84 litru na 100 kilometrů, u tohoto pokusu nám však přeci jenom pár dalších důležitých detailů schází.

Vynikající výsledek rozhodně nezpochybňujeme, naopak jsme ochotni věřit tomu, že Peugeot 308 s novým tříválcem za tak málo jezdit umí, ostatně na ekonomickou rallye dohlížel francouzský Technický svaz automobilového a motocyklového průmyslu UTAC. Docela by nás ale zajímalo, jak dlouho tento pokus probíhal, respektive jakou průměrnou rychlost řidič či vícero pilotů dosáhli.

Nic takového Francouzi nepřiznávají, z výsledku je ale zřejmé, že si motor při tomto pokusu na dno asi nesáhl a rekordní časy okruhu byly pokořeny jen stěží. Proč zmiňujeme právě tohle? Účinnost malých přeplňovaných motorů umí být impozantní, problém tkví akorát v tom, že to platí pouze pro velmi omezené spektrum využitelných otáček, které praxi ne vždy odpovídá.

Jinak řečeno, před průměrnou spotřebou 2,84 litru na sto smekáme, rádi ale vyzkoušíme, co všechno musí řidič obětovat, aby takový výsledek skutečně dosáhl.

19.3.2014 1:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist