Peugeot 3008 (od 2009)

Crossover Peugeot 3008 patří mezi mladé ojetiny, v autobazarech se ale už začíná objevovat. Nejčastěji potkáte vznětové šestnáctistovky.

RADOSTI
Velice příjemná a dobře tvarovaná sedadla, dostatečný vnitřní prostor, dobré jízdní vlastnosti, komfortní podvozek.

STAROSTI
Design rozhodně nesedne každému, páté dveře ze dvou dílů omezují přístup k zavazadelníku, zatím málo ojetin na trhu, vyšší ceny ojetin, pro některé motorizace omezená nabídka dílů z druhovýroby.

Asi první co člověka napadne při pohledu na „třitisíceosmičku“ je: „ani ryba, ani rak“. Tak je to MPV, nebo SUV? Ale ne! Tento vůz patří do škatulky s cedulkou „crossover“. Svým designem ale u mnohých motoristů vyvolává více otazníků.

Mnohým řidičům model 3008 do oka nepadl. Odsuzovat jej ale pouze na základě tohoto zjištění by byla chyba. Po stránce ovladatelnosti a jízdního komfortu je to totiž vůz velice vydařený.

Peugeot 3008 velká fotogalerie

Peugeot 3008 fotogalerie

Interiér nabídne posádce dostatek prostoru. Pouze opravdu vysocí cestující sedící vzadu, mohou pociťovat méně místa v oblasti kolen. V oblasti hlavy by problémy nastat neměly a ani šířka interiéru není špatná.Jen slova chvály máme pro sedadla. Kdo se rozhodne ve „třitisíceosmičce“ překonat delší vzdálenost, pochopí proč. Opora těla je jedním slovem skvělá! Ani po několika stech kilometrech nebolí záda a člověk se cítí až neuvěřitelně svěže.


Nesmíme zapomenout ani na designově zdařilou palubní desku. Jen masivní středový tunel přísně oddělující řidiče od spolujezdce může u některých jedinců vyvolávat až příliš velký pocit izolace. Na nějaké techtle mechtle na předních sedadlech rovnou zapomeňte.

Stejně jako u jiných mladších modelů automobilky se lvem ve znaku, ani zde nechybí výklopný Head-Up displej. Dobrou zprávou je, že u ojetin s ním nebývají potíže. Stejně tak spolehlivě zatím pracuje výklopný displej uprostřed palubní desky. Ten slouží pro zobrazování informací audia a navigace.Dveře zavazadelníku jsou dvoudílné, spodní část přitom může překážet v situaci, kdy bude třeba vylovit tašku z hloubi zavazadlového prostoru. Ten nabízí objem 432 litrů v základním uspořádání. To sice není závratná hodnota, ale pro většinu motoristů bude určitě zcela dostačující.

Výhodou automobilu je také dostatek odkládacích prostor. Schránky najdete například v podlaze před zadními sedadly, do loketní opěrky se vejde velká PET lahev. Nechybí ani držáky nápojů.


Loketní opěrka se ale otevírá neprakticky na stranu ke spolujezdci, který se tak do ní prakticky nedostane. To je hodně nedomyšlený „detail“.

Jízda s automobilem je velice příjemná. Řidič má zkrátka pocit, že mu byl vůz ušit na míru. Peugeot 3008 vyniká výbornou ovladatelností a komfortním odpružením. Přitom se podvozek nezalekne ani zatáček, kde je vzhledem k vyšší stavbě karoserie a naladění pérování překvapivě schopný.

Na trhu ojetin mají drtivou převahu šestnáctistovky, úplně nejčastěji potkáte ty vznětové. Dvoulitrový turbodiesel je spíše vzácností a o hybridním provedení si ještě nějaký ten pátek můžeme nechat zdát. Jeho uvedení na trh nových vozů se teprve chystá.U zážehových agregátů 1.6 VTi se zřídka vyskytuje problém v podobě zhasínání při volnoběhu. Turbodiesely 1.6 HDi častěji trápí vadné vstřikovače, objevují se i problémy s podtlakovým okruhem (ovládá EGR ventil, škrticí klapku a turbo).


Cizí těmto motorům není ani opotřebený dvouhmotový setrvačník, či problém s filtrem pevných částic. Ten má životnost 120 000 km, pak se musí vyměnit. To s sebou nese náklady přibližně ve výši 20 000 korun. Poslední verze 1.6 e-HDi vybavená mikrohybridní technologií nabízí mimo jiné i systém Start-Stop. Ten vypíná agregát například při čekání na zelenou. Vypíná jej ale bez dochlazení, což může negativně ovlivnit životnost motoru.

Jasně nejlepší volbu představuje dvoulitrový turbodiesel, který se těší dobrému jménu mezi automechaniky. Ti vyzdvihují jeho spolehlivost, i když ani zde nelze vyloučit potíže s filtrem pevných částic, jehož životnost je shodná se šestnáctistovkou. Stejně tak náklady na výměnu.Automobil mohou trápit menší závady elektroniky, jež nelze úplně vyloučit. „Známé jsou vůle na přední nápravě, nebývají ale nijak drastické,“ vysvětluje Miroslav Vápeník, vedoucí manažer Auto Diskont.

Rozsáhlá plocha přídě představuje dobrý terč pro odletující kamínky, proto před koupí hledejte případná poškození laku. „Peugeot 3008 je ještě příliš mladou ojetinou, a tomu odpovídá i výčet známých opakujících se poruch. Zatím jsme s tímto vozem nezaznamenali žádné větší potíže,“ uzavírá zástupce Auto Diskont.


Ve zpětném zrcátku
2009 – uvedení modelu 3008 se zážehovými motory 1.6 VTi/88 kW, 1.6 THP/110 kW a turbodiesely 1.6 HDi/80 kW, 2.0 HDi/110 kW a 2.0 HDi/120 kW.
2011 – pohonná jednotka 1.6 THP nyní nabízena s vyšším výkonem 115 kW, turbodiesel 1.6 HDi nově disponuje výkonem 82 kW.
2012 – začátkem roku očekáván příchod hybridního provedení Peugeot 3008 HYbrid4.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel Peugeot 3008 v roce 2009.
Podle nového hodnocení získal celkově 5 hvězdiček z 5 možných.
Za ochranu posádky při nárazu dostal 86%.
Za ochranu dětí cestujících v autosedačkách dostal 81%.
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 31%.
Za přítomnost bezpečnostních asistentů si připsal 97%.

Milan Jirouš

20.11.2011 7:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist