Dlouhodobý test Peugeot 3008 1.6 THP 165 k GT Line: Startujeme

Dlouhodobý test Peugeot 3008 1.6 THP 165 k GT Line: Startujeme

Dlouhodobý test | vydáno 5. 7. 2017

Velikost textu: a a a

Rok se přelomil do své druhé půlky a s tím došlo i na obměnu v naší redakční garáži, máme tady nový přírůstek do naší dlouhodobě testované flotily. Novinkou v našem vozovém parku je Peugeot 3008.

Poctivě najíždíme testovací kilometry a tak, jak je pravidlem, budeme po prvních pár stovkách kilometrů referovat o dojmech a pocitech, teď krátké představení vozu a nastínění našich plánů. Zásadní je hned na začátku zmínit, že se Peugeot 3008 stal evropským autem roku, takže už jen z tohoto titulu bychom zde měli mít auto po všech stránkách promyšlené, funkční, sofistikované a komplexní.

Což také 3008 je - samozřejmě tady jsou nějaké detaily, které bychom možná viděli raději jinak řešené, o tom později, ale celkové jde prostě o dobré auto. Víme, že se řešil v rámci odborné i široké veřejnosti design a nutno říct, že 3008 dokázala udělat v rámci mezigeneračního kroku udělat velký posun a vypadá teď opravdu "dospěle" a atraktivně. To, jestli zajímavý design obstojí dlouhodobě ukáže až čas a pozice auta na trhu s ojetinami, nicméně nám se právě teď líbí.

Na vzhled aule ale auto nejezdí, tedy pokud nejde o tvar karoserie typu krychle s odporem vzduchu typu "cihla," což není náš případ, zásadní je pohonná jednotka. V našem případě jde o benzínový čtyřválec s objemem 1,6 litru přeplňovaný turbodmychadlem s výkonem 165 koní a točivým momentem 240 Nm. Tématem tak bude jak dynamika, tak také spotřeba, pro někoho možná optikou benzínu v nádrži vyšší, na druhou stranu naše dlouhodobé a předchozí zkušenosti s motorem 1.6 THP říkají, že to se spotřebou nebude vůbec nijak dramatické.

Dalším tématem a záminkou k testování bude téma pohonu všech kol, respektive to, že tady máme SUV, které čtyřkolkou nedisponuje. Což by mohl být problém pří jízdě v tvrdším a náročnějším terénu, ovšem nemělo by jít o důvod ke stížnostem víme-li, že dnešní SUV se do terénu vlastně ani nepodívají. Takže nás bude zajímat schopnost jízdy v lehčím terénu typu mokrá louka při cestě na chatu, nezpevněná komunikace, lesní cesta a pokud se dočkáme později sněhu, tak i "všední" cesta na hory za lyžováním.

Náš další dlouhodobý test tedy začal, stovky kilometry přibývají na tachometru a my budeme moc rádi, pokud se nám vyjádříte, buď emailem anebo dole v diskuzi, svými náměty, dotazy a připomínkami a tipy, co vás ohledně Peugeotu 3008 zajímá a co byste rádi, kdybychom otestovali. Máme na to bratru půl roku.

Měření a technické údaje

MotorPeugeot 3008 1.6 THP 165 k GT Line
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín, min. 95 okt.
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
RozvodDOHC
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1598
Kompresní poměrneuvedeno
Vrtání x zdvih (mm)neuvedeno
Převodovkašestistupňová automatická
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)121 / 165 v 6000
Točivý moment (Nm)240 v 1400
Výkon/hmotnost (k/t)112
0-100 km/h (s)8,1
Nejvyšší rychlost (km/h)201
Spotřeba paliva (l/100 km)10,1 / 5,7 / 7,3
Objem nádrže (l)53
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4447
Šířka (mm)1841
Výška (mm)1624
Rozvor náprav (mm)2675
Provozní hmotnost (kg)1475
Celková hmotnost (kg)1950
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)600
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)600
Zavazadlový prostor (l)520 / 1482
Ceny
Základní cena modelu750 000,- (1.6 THP 165 k GT Line)
Základní cena test. verze750 000,- (1.6 THP 165 k GT Line)

Komentáře ke článku

  • Viagra Come Usarlo Zobrazit
    10. 7. 2017, DavCheanna
  • Zithromax Pills Children Zobrazit
    17. 7. 2017, DavCheanna
  • Low Cost Pharmacy Online Zobrazit
    21. 7. 2017, DavCheanna
  • Spolehlivost THP Zobrazit
    22. 8. 2017, MAC
    • Re: Spolehlivost THP Zobrazit
      23. 8. 2017, Pavel

Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost

Problematika vozíků tažených za osobními auty pokračuje dalším dílem. Společenské konvence o tom, kolik kdo váží, jdou stranou, hmotnost je zásadním parametrem.

Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Setkal jsem se s člověkem co má nějakým způsobem pořízeny radar a za jizdy zjišťuj... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist