Dlouhodobý test Peugeot 3008 1.6 THP 165 k GT Line: Startujeme

Dlouhodobý test Peugeot 3008 1.6 THP 165 k GT Line: Startujeme

Dlouhodobý test | vydáno 5. 7. 2017

Velikost textu: a a a

Rok se přelomil do své druhé půlky a s tím došlo i na obměnu v naší redakční garáži, máme tady nový přírůstek do naší dlouhodobě testované flotily. Novinkou v našem vozovém parku je Peugeot 3008.

Poctivě najíždíme testovací kilometry a tak, jak je pravidlem, budeme po prvních pár stovkách kilometrů referovat o dojmech a pocitech, teď krátké představení vozu a nastínění našich plánů. Zásadní je hned na začátku zmínit, že se Peugeot 3008 stal evropským autem roku, takže už jen z tohoto titulu bychom zde měli mít auto po všech stránkách promyšlené, funkční, sofistikované a komplexní.

Což také 3008 je - samozřejmě tady jsou nějaké detaily, které bychom možná viděli raději jinak řešené, o tom později, ale celkové jde prostě o dobré auto. Víme, že se řešil v rámci odborné i široké veřejnosti design a nutno říct, že 3008 dokázala udělat v rámci mezigeneračního kroku udělat velký posun a vypadá teď opravdu "dospěle" a atraktivně. To, jestli zajímavý design obstojí dlouhodobě ukáže až čas a pozice auta na trhu s ojetinami, nicméně nám se právě teď líbí.

Na vzhled aule ale auto nejezdí, tedy pokud nejde o tvar karoserie typu krychle s odporem vzduchu typu "cihla," což není náš případ, zásadní je pohonná jednotka. V našem případě jde o benzínový čtyřválec s objemem 1,6 litru přeplňovaný turbodmychadlem s výkonem 165 koní a točivým momentem 240 Nm. Tématem tak bude jak dynamika, tak také spotřeba, pro někoho možná optikou benzínu v nádrži vyšší, na druhou stranu naše dlouhodobé a předchozí zkušenosti s motorem 1.6 THP říkají, že to se spotřebou nebude vůbec nijak dramatické.

Dalším tématem a záminkou k testování bude téma pohonu všech kol, respektive to, že tady máme SUV, které čtyřkolkou nedisponuje. Což by mohl být problém pří jízdě v tvrdším a náročnějším terénu, ovšem nemělo by jít o důvod ke stížnostem víme-li, že dnešní SUV se do terénu vlastně ani nepodívají. Takže nás bude zajímat schopnost jízdy v lehčím terénu typu mokrá louka při cestě na chatu, nezpevněná komunikace, lesní cesta a pokud se dočkáme později sněhu, tak i "všední" cesta na hory za lyžováním.

Náš další dlouhodobý test tedy začal, stovky kilometry přibývají na tachometru a my budeme moc rádi, pokud se nám vyjádříte, buď emailem anebo dole v diskuzi, svými náměty, dotazy a připomínkami a tipy, co vás ohledně Peugeotu 3008 zajímá a co byste rádi, kdybychom otestovali. Máme na to bratru půl roku.

Měření a technické údaje

MotorPeugeot 3008 1.6 THP 165 k GT Line
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín, min. 95 okt.
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
RozvodDOHC
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1598
Kompresní poměrneuvedeno
Vrtání x zdvih (mm)neuvedeno
Převodovkašestistupňová automatická
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)121 / 165 v 6000
Točivý moment (Nm)240 v 1400
Výkon/hmotnost (k/t)112
0-100 km/h (s)8,1
Nejvyšší rychlost (km/h)201
Spotřeba paliva (l/100 km)10,1 / 5,7 / 7,3
Objem nádrže (l)53
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4447
Šířka (mm)1841
Výška (mm)1624
Rozvor náprav (mm)2675
Provozní hmotnost (kg)1475
Celková hmotnost (kg)1950
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)600
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)600
Zavazadlový prostor (l)520 / 1482
Ceny
Základní cena modelu750 000,- (1.6 THP 165 k GT Line)
Základní cena test. verze750 000,- (1.6 THP 165 k GT Line)

Komentáře ke článku

  • Viagra Come Usarlo Zobrazit
    10. 7. 2017, DavCheanna
  • Zithromax Pills Children Zobrazit
    17. 7. 2017, DavCheanna
  • Low Cost Pharmacy Online Zobrazit
    21. 7. 2017, DavCheanna
  • Spolehlivost THP Zobrazit
    22. 8. 2017, MAC
    • Re: Spolehlivost THP Zobrazit
      23. 8. 2017, Pavel
      • Re: Re: Spolehlivost THP Zobrazit
        30. 9. 2017, MAC

Vybržděné stojící auto a zezadu náraz vozu, jehož řidič nedokázal zastavit aneb Co neubrzdíš, to ukecáš!?

Aktuálně sledovaná dopravní nehoda, při které zahynulo malé dítě. Právní expert JUDr. Beran rozebírá skutečnost, zda "zabíjel" řidič auta, které přijelo na místo jako poslední.

Vybržděné stojící auto a zezadu náraz vozu, jehož řidič nedokázal zastavit aneb Co neubrzdíš, to ukecáš!?
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí o pomoc či radu. V létě 2015 jsem během ... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist