Peugeot 208 (od 2012)

Malý elegantní automobil Peugeot 208 si získává srdce řidičů a řidiček nejen jako nový, ale i na trhu s ojetými vozy. Co od něj čekat?

RADOSTI
Výborná ovladatelnost a vynikající jízdní vlastnosti, pohodlná sedadla, velice povedený elegantní design, výborné chování sportovně laděné verze 208 GTi, úsporný tříválcový benzinový motor 1.2 VTi.

STAROSTI
Při správném nastavení věnec volantu svou horní částí zakrývá přístrojový štít, krátká životnost brzdových komponent, pouze jediná karosářská verze – zájemci o kombi mají smůlu.

Malý automobil Peugeot 208 přišel na trh v roce 2012 a díky velice povedenému designu hned upoutal pozornost řidičů i řidiček. Právě ženám se tento vůz velice líbí, a tak se po něm ohlížejí i při obhlídce prodejních ploch autobazarů. Zde se tato mladá ojetina teprve postupně zabydluje.

Na trhu jsou testovací vozidla dealerů Peugeot, vozy z operativních leasingů, ale už i klasické ojetiny prvních majitelů. Přestože ojetých „dvěstěosmiček“ zatím není hodně, vyloženě o nedostatkové zboží nejde. Jen škoda, že se francouzská automobilka v posledních letech zaměřuje na nevýrazné barvy.

Ti, co hledají vůz veselejších barev tak v případě Peugeotu 208 mohou volit prakticky jen z modrého či možná až příliš sytého červeného metalického laku. Většina vozidel je však šedých, hnědých nebo bílých. Problém budou mít i zájemci o ojetý sportovně laděný Peugeot 208 GTi, který se v inzerci vyskytuje jen opravdu zřídka.


Model 208 zaujme nejen líbivými tvary karoserie, ale i provedením interiéru. Designově velice povedené palubní desce opticky vládne velký, centrálně umístěný displej. Zaujme malý volant a nezvykle vyvýšená přístrojová kaplička. To má za následek, že při správném nastevení sedadla a volantu, není na přístroje dobře vidět. Horní část věnce volantu je totiž zakrývá.

V Peugeotu to prý mysleli tak, že řidič dá volant níž a přístroje uvidí nad ním. Jenže to značně omezuje manévrovatelnost a zcela to odporuje zásadám, které učí v každé škole bezpečné jízdy. Ne každému tato francouzská inovace vadí, v každém případě je ale dobré si pozici za volantem při výběru vozu dobře vyzkoušet.

Nabídka místa pro posádku odpovídá dané třídě malých automobilů. Klad představují skutečně pohodlná sedadla, zavazadlový prostor o objemu 285 litrů nijak nevybočuje z hodnot běžných pro danou třídu. Z hlediska jízdních vlastností si „dvěstěosmička“ stojí výborně.

Peugeot 308 (od 2007)

Ojetá auta | vydáno 10. 2. 2013

Podvozek není tvrdý a tak zvládá dobře tlumit nerovnosti. Přitom Peugeot 208 nepropadá ani v zatáčkách, kde drží jízdní stopu až nečekaně dobře. Z hlediska ovladatelnosti není vozu co vytknout.

Nabídka pohonných jednotek začíná tříválcovými benzinovými motory. Základní motor 1.0 VTi rozhodně není vhodný pro každého. Výkonem 50 kW ani náhodou neslní a tak bude volbou motoristů, kteří nikam nespěchají a automobil považují pouze za prostředek k přemístění z bodu A do bodu B.

Jen o trochu lépe je na tom tříválcová dvanáctistovka VTi s výkonem 60 kW. Avšak její přeplňované provedení o výkonu 81 kW má sil dostatek, navíc stejně jako atmosférický tříválec vyniká nízkou spotřebou. Na trhu s ojetými vozy se setkáte také s motorizací 1.4 VTi, která disponuje výkonem 70 kW.

Kdo by měl zálusk na velice povedenou sportovně laděnou verzi 208 GTi vybavenou přeplňovanou šestnáctistovkou o výkonu 147 kW (rovných 200 koní), bude mít situaci dost obtížnou. Toto provedení  totiž není tak rozšířené, navíc si jej majitelé drží.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Zájemci o naftové provedení mohou volit mezi motorizacemi 1.4 HDi a 1.6 HDi. Čtrnáctistovka pracující s výkonem 50 kW sice staví na pověstné spolehlivosti, avšak z hlediska výkonu určitě nenadchne. Silnější turbodiesel 1.6 HDi je rozhodně lepší volbou pokud jde o výkon. Oproti starším agregátům 1.6 HDi je tento modernizovaný motor rozhodně spolehlivější. Zda se ale podařilo odstranit všechny problémy, ukáže až čas – zatím je ještě brzo na nějaké soudy.

Peugeot 208 sice není na trhu s ojetými vozidly dlouho, ale už nyní můžeme upozornit na některé slabší stránky. Patří k nim určitě brzdy, které dodává Bosch. Brzdové destičnys nevydrží nejdéle, navíc kotouče mají krátkou životnost a opravdu brzo vyžadují výměnu. To je mimochodem problém, který pronásleduje i daší modely této francouzské značky. I v dalších případech jde o brzdové komponenty Bosch.

„Známá je též kratší životnost spojky,“ upozorňuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Pozor si dejte také na funkčnost elektrické výbavy, občas totiž stávkuje. Někteří majitelé udělali špatnou zkušenost s dotykovým displejem v zimním období, kdy jsou teploty pod nulou. To prý nereaguje, ale po zahřátí začne pracovat.

„Na přední nápravě se mohou vyskytnout vůle, což není vzhledem ke stavu českých silnic nic překvapivého,“ vysvětluje zástupce AAA AUTO. Obecně ale můžeme vůz zatím hodnotit kladně, spokojení majitelé totiž citelně převažují.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Peugeot 208 absolvoval bariérovou zkoušku Euro NCAP v roce 2012 s celkovým výsledkem pět hvězdiček z pěti možných. Celkově dosáhl ve všech kategoriích hodnocení velice dobrých výsledků, když za ochranu posádky při nárazu dostal 88%, za ochranu dětí v autosedačkách 78%. Hodnocení 61% mu vynesla ohleduplnost při střetu s chodcem a 83% přítomnost bezpečnostních elektronických asistentů.

1.8.2016 5:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist