Peugeot 208 1.4 VTi

Malý francouzský hatchback, to je fenomén. Jak se jeví v rámci tohoto fenoménu nový Peugeot 208?

  • Dynamika 5

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 5

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 5.6

RADOSTI
slušný motor, dobrá spotřeba, grip

STAROSTI
nulový cit ve volantu, tupé řízení

Jsou věci, které se mi na novém Peugeotu 208 líbily a jsou věci, které se mi nelíbily. A začnu designem…. Který je podle mého dlouhodobého sledování značky pro zákazníky Peugeotu typickým rozhodovacím faktorem. Mám ve svém okolí řadu majitelů Peugeotu 207 (na který 208 logicky navazuje), kteří si model této značky koupili právě díky tomu „že vypadá mile a hezky.“

Peugeot 208 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Peugeot 208 fotogalerie

Mne osobně se design 208 nelíbí, ryze subjektivním pohledem na věc se mi nezamlouvají „organické“ prvky a detaily – typicky myslím přední lampy, zvláštní černé aplikace za zadními okénky, často zastoupené chromové detaily. S odstupem času přiznávám, že 207 měla po vizuální stránce opravdu něco do sebe, u 208 se mi zdá, že je toho „pěžotovského designu“ až moc. Čímž chci říct, že prvky a linie, které vypadají dobře na velkých autech typu 508 mi na malém třídveřovém hatchbacku přijdou až příliš výrazné. Ale podobný problém mám třeba s tím, jak Volkswagen aplikoval na malé Polo „stejná“ světla a masky jako u velkého Amaroku.Příjemné je, že se přerodem z 207 na 208 podařilo autu zhubnout a zmenšit se, malý Peugeot na mne působil kompaktnějším dojmem než předchůdce v řadě.

Pojďme možná rovnou k jízdním častostem, které jsou podle mne průměrné v tom nejupřímnějším smyslu slova. Auto drží stopu, na příčných nerovnostech je klidné a postrádá neurotické chování svých předchůdců, ovšem k průměru ho tlačí absence citu ve volantu, zcela nekomunikativní a němé řízení. Pocitově auto „sedí“ velmi dobře a bezpečně na asfaltu, ale neumí vtáhnout řidiče do děje tak, jak svým gripem a schopností držet stopu slibuje.

Pětistupňový manuál není na první pohled výstřelkem moderní techniky a chod páky v drahách není jistý, spíše naopak, ale k charakteru auta se hodí a převodování pasuje k motoru jak pohledem oprtimálního řazení a dynamiky, tak v rámci práce se spotřebou.

Pak tady máme motor, který mne osobně velmi příjemně překvapil. Mám rád „jednoduché“ a nekonfliktní pohonné jednotky a 1,4 VTi mezi ně patří. Snadno se dá vytáčet, výkon 95 koní je tak akorát (i když já bych možná potřeboval trochu větší agilitu při předjíždění s plně naloženým autem), mne se s 208 jezdilo dobře.



Design (nejen světel) navazuje na líbivý 207. Jde ale o kousek dál.

Má smysl dívat se na auto optikou praktičnosti? Asi ne, je to třídveřová verze, která už z podstaty věci má horší přístup na zadní sedala (která jsou v pořádku a zcela bez kritiku pokud chcete vozit třeba děti). Dveřní křídla jsou logicky delší než u „pětidvířka“ a tak se obtížněji nastupuje na parkovištích a tak dále. Ovšem s jedním párem bočních dveří se mi vzhledově 208 líbí více než praktičtější verze. Hrajete více na užitnou notu? Kupte si pětidvéřovou alternativu.Musím se zmínit o spotřebě, která byla také v pořádku. Jezdil jsem tak jako vždy, čímž myslím dynamicky, ale nijak přehnaně, s do poloviny naloženým autem, a na displeji jsem sledoval hodnoty mezi šesti, sedmi litry průměrného apetitu. A propos displej, to je asi největší výtka, kterou směřuji na adresu 208. Pokud jsem si nastavil sedadla do optimální pozice, neviděl jsem přes věnec volantu na ukazatele a musel jsem při své zvědavosti buď natahovat a nebo krčit.


Výhled na budíky přístrojové desky není optimální, vadí věnec volantu.

Výbava Active nabízí poměrně širokou paletu doplňků, bezpečnostních prvků a přídavných systémů (pro kompletní přehled mrkněte na web Peugeotu), v porovnání s cenou 255 000 Kč si myslím, že jde o velice slušnou nabídku za adekvátní cenu.

Verdikt
Závěr je mým pohledem velice jednoduchý. Já vnímám Peugeot 208 1,4 VTi jako povedené auto, které má své přednosti, stejně jako slabá místa, která nelze v rámci třídy „maximum užitné hodnoty za co nejpříznivější cenu“ nečekat. Dvěstěosmička slušně jede. Zřetelně vyzařuje posun k lepšímu vzhledem ke svému předchůdci. Podle mého ztrácí ovšem trochu na vizuální líbivosti předchozích modelů, pro malé hatchbacky značky Peugeot v minulosti tak typické a charakteristické.

Filip Rakovan

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcečtyřválec
Palivobenzín
Zdvihový objem (cm3)1397
Převodovkapětistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)95 v 6000
Točivý moment (Nm)136 v 4000
0-100 km/h (s)10,5
Nejvyšší rychlost (km/h)188
Spotřeba paliva (l/100 km)5,6
Ceny
Základní cena test. verze255 000 Kč
30.10.2012 9:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist