Peugeot 207 (2006 – 2013)

Toto lvíče nehledá nového majitele těžko. „Dvěstěsedmička“ se zkrátka líbí, i když má svá slabá místa. Jaká jsou a na co si dát pozor?

RADOSTI
Líbivý design, příjemně naladěný podvozek, kvalitní materiály v interiéru, množství karosářských variant.

STAROSTI
Méně místa pro hlavy cestujících vzadu u hatchbacku, omezený prostor na zadních sedadlech verze 207 CC, nepřesné řazení, středový panel palubní desky omezující prostor pro nohy.

Příchod Peugeotu 207 ukončení výroby populární „dvěstěšestky“ neznamenal. V nabídce automobilky zůstala ještě dlouho (později pod označením 206+) jako levnější alternativa v segmentu malých vozů.

Peugeot 207 velká fotogalerie

Peugeot 207 fotogalerie

„Dvěstěsedmička“ ale nabídla více prostoru pro posádku i širší paletu pohonných jednotek, protože řada motorizací se do jejího předchůdce přestala montovat. Postupně se rozrostl počet karosářských variant a nyní narazíte v bazarech častěji na Peugeot 207, než na „dvěstěšestku“ z doby, kdy se vyráběly oba vozy souběžně.

Nejčastěji potkáte „dvěstěsedmičku“ v provedení hatchback. Kombíků je méně a samozřejmě kupé-kabrioletů ještě míň. Největší zájem je mezi motoristy o pětidveřový hatchback, což není nic překvapivého.Ať už usednete do kterékoli karosářské verze, jistě si všimnete pohledné palubní desky z kvalitně působících plastů a pohodlných sedadel, vpředu s výrazným bočním vedením těla. Některým řidičům ale může vadit masivní středový panel palubní desky, omezující prostor v oblasti pravé nohy.


Nějaké prostorové zázraky nečekejte ani vzadu, kde najdete jen omezené místo pro hlavy pasažérů. Samostatnou kapitolou je pak kupé-kabriolet s uspořádáním 2+2. Vzadu je totiž opravdu hodně těsno.

A jaká je nabídka místa pro zavazadla? Hatchback převeze náklad o objemu 267 litrů, kombi ale zvládne přepravit jen 335 litrů. Střecha kupé-kabrioletu se skládá do zavazadelníku, a tak zde záleží na její poloze. Přepravovat tak lze zavazadla o objemu 187, nebo 370 litrů.Pod kapotu automobilu se v průběhu výroby nastěhovalo několik motorizací. Na výběr je tak dost jak z řady vznětových, tak zážehových agregátů. Jako ideální se přitom zdají být menší motory vykazující vyšší spolehlivost.

Řeč je o zážehové pohonné jednotce 1.4 16V či turbodieselu 1.4 HDi. Malý vznětový motor není žádný atlet, avšak pracuje s nízkou spotřebou a těší se dobré pověsti plynoucí z vysoké spolehlivosti. Osmiventilová zážehová čtrnáctistovka nemá pro vůz dostatek sil. Při výběru motorizace je třeba mít na mysli, že Peugeot 207 je citelně těžší než předchozí „dvěstěšestka“.


Ale zpět k motoru 1.4 HDi. Proti turbodieselům 1.6 HDi citelně vyniká spolehlivostí, protože šestnáctistovky trápí celá řada problémů. Ostatně citelné potíže se nevyhýbají ani zážehovým agregátům 1.6 pocházejícím od BMW.Podvozek „dvěstěsedmičky“ potěší komfortním naladěním, držení stopy lze hodnotit jako průměrné. Jízdní vlastnosti jsou rozhodně lepší než u předchůdce, přesto se rezervy najdou. Co určitě nepotěší je řízení bez zpětné vazby a nepřesné řazení.


Výtku máme ke kratší životnosti brzdových komponent, což je problém týkající se i většího modelu 308. Mnohdy je třeba přistoupit k výměně destiček i kotoučů už po 40 000 ujetých kilometrech. Zde nelze jinak, než doporučit použití dílů z druhovýroby. Je však důležité vybírat jen kvalitní součástky, jinak si nepomůžete.

Motory 1.6 THP se někdy potýkají s obtížnými starty. Vinu nese vadné teplotní čidlo. Jednotky THP navíc někdy trápí ulité svíčky či dokonce problémy s přeskakujícím rozvodovým řetězem. Agregát se naštěstí nepotká, ale kouří, netáhne a nedrží otáčky na volnoběh.Turbodiesel 1.6 HDi se zase nezřídka potýká s vadnými vstřikovači common railu, problémy jsou i s podtlakovým okruhem, který ovládá škrticí klapku, turbo a EGR ventil. Již po 20 000 ujetých kilometrech se můžete setkat s prodřenými hadicemi od turba. Vyskytuje se také únik motorového oleje.

„Objevuje se koroze výfukového systému, ale karoserie je dobře chráněna,“ říká Miroslav Vápeník, vedoucí manažer Auto Diskont. Poruchy se však nevyhýbají vnějšímu osvětlení (zapékání konektorů). Nezřídka nefungují koncová světla. „Setkat se můžete s vůlemi na přední nápravě nebo s nadměrně opotřebeným dvouhmotovým setrvačníkem u silnější verze 1.6 HDi,“ upozorňuje zástupce Auto Diskont.


Ve zpětném zrcátku
2006 – uvedení Peugeotu 207 v provedení hatchback se zážehovými motory 1.4i/53 kW, 1.4 16V/65 a 80 kW, 1.6 THP/110 kW a turbodiesely 1.4 HDi/50 kW, 1.6 HDi/66 a 80 kW.
2007 – uvedeno kombi pod označením 207 SW a kupé-kabrioletu 207 CC se skládací střechou z pevných dílců, nové zážehové pohonné jednotky 1.4 16V/70 kW, 1.6 VTi/88 kW.
2008 – novinkou je kombi SW Outdoor se vzhledem allroad.
2009 – 1.6 THP nově o výkonu 115 kW, nejslabší 1.6 HDi nově dosahuje výkonu 68 kW, silnější 1.6 HDi má nyní výkon 82 kW.
2012 – uveden nástupce Peugeot 208, model 207 zůstává ve výrobě již jen ve verzi kombi SW a kupé-kabrio CC.
2013 – očekávané definitivní ukončení výroby modelu 207.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel hatchback Peugeot 207 v roce 2006.
Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 5 hvězdiček z 5 možných (35 bodů)
Za ochranu dětí cestujících v autosedačkách dostal 4 hvězdičky z 5 možných (37 bodů)
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 3 hvězdy ze 4 možných (19 bodů)

Kupé-Kabriolet Peugeot 207 CC absolvoval zkoušku Euro NCAP samostatně v roce 2007.
Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 5 hvězdiček z 5 možných (33 bodů)
Za ochranu dětí cestujících v autosedačkách dostal 0 hvězd z 5 možných (0 bodů)
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 2 hvězdy ze 4 možných (16 bodů)
Proč 0 bodů za ochranu dětí v autosadečkách? Podle vyjádření Euro NCAP proto, že při nastavení předních sedadel dle předpisu Euro NCAP se dětská sedačka na zadní sedadla nevešla.

Milan Jirouš

16.9.2012 1:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist