Pět důvodů, proč je tuning mimo

Članky: Blogy | vydáno 06. 01. 2010 v 10:20 | Autor:

Tuning patří k mým oblíbeným konverzačním tématům. Málokdy si nechám ujít příležitost naštvat kohokoliv, kdo zavede řeč na „vylepšování“ aut. Moje nedávné krátké vystoupení v pořadu České televize Ta naše povaha česká (zhlédnout ho můžete v archívu iVysílání ČT) a následná bouřlivá odezva z mého okolí mě přiměly po čase znovu formulovat, proč je podle mého skromného mínění tuning sice relativně neškodná, leč jinak zcela neproduktivní a v principu pomýlená kratochvíle samozvaných inženýrů.

Aby nedošlo k mýlce, nemluvím tu o politováníhodného fenoménu estetického znehodnocování aut podomácku zprasenými kusy bakelitu, pro kterýžto patologický jev se v českých podmínkách vžilo označení tuzing (©LordMord), ale o takzvaném opravdovém tuningu.

 

Definice tuningu

Tuning je proces, v jehož rámci vynakládají jedinci obdaření nepřímou úměrou mezi množstvím volného času a velikostí své znalostní báze značné časové i materiální investice na to, aby učinili svá auta horšími.

 

Tady jsou mé důvody, respektive některé z asi milionu:

 

1) Tuning pro stromy nevidí les

Pro tunery je příznačná neschopnost pochopit, že cokoliv vymamlasí, bude mít dalekosáhlé důsledky nejen v místě, kde byl tuning spáchán, ale někdy doslova na opačné straně auta.

Jelikož míra sofistikovanosti i toho nejopovrhovanějšího moderního auta řádově přesahuje meze představivosti zneuznaných garážových géniů, přejděme od abstraktních vět k několika velmi konkrétním příkladům.

Nemusí jít zrovna o oblíbený čiptuning („Samozřejmě je to čiplé…“), v odborných kruzích též známý coby nejlevnější cesta k propáleným pístům. Věděli jste třeba, že Porsche odmítá prodávat svá zadní křídla samostatně bez předních spoilerů, protože funkční zadní křídlo ošklivě rozhodí vyvážení auta ve vysokých rychlostech? Ach, ano. To přece platí jen za předpokladu, že křídlo skutečně redukuje vztlak, takže většiny tuningových výtvorů se tahle námitka netýká. Dobrá. Co třeba samosvorný diferenciál? Užitečná věc pro opravdové řidiče, viďte. Až na to, že instalace samosvoru strmě zvyšuje namáhání poloos, takže pokud s ním původní konstrukce nepočítá, nejspíš si někde ukroutíte kolo.

A nedovolte mi vůbec začínat o takzvaném ladění podvozků, procesu, který se až na naprosté výjimky vyznačuje totálním diletantstvím a nepřinese nic jiného než destrukci jízdních vlastností auta. Politováníhodným, ale bohužel častým případem je instalace extrémně tvrdého „sportovního“ odpružení a tlumení na nějakou starou vránu, třeba na bazarovou Octavii s hlučným a líným motorem 1.9 TDI, na jejíž nebohou, léty unavenou karoserii má taková zhovadilost stejný vliv jako sluneční paprsky na hrudku másla. Ne, rozpěra v kufru to fakt nespraví.

 

2) Tuning je naivní

Často se setkávám s námitkou, že sériová auta zdaleka nejsou dokonalá. Vždyť i ty tvoje obdivované bavoráky a porsche mají své mouchy a občas se kazí, slýchávám. Správná připomínka. Navzdory tomu, jak nesmírným intelektuálním, manažerským i finančním potenciálem disponují automobilky a jak rigorózním testovacím programem jejich výrobky procházejí, pořád jim k dokonalosti cosi chybí. Tak proč si proboha myslíte, že nějaký garážník to dokáže bez chyb?

Pro mě za mě si klidně hrajte po sobotách v garáži místo s dětmi. Laskejte svoje pošramocené ego denním sněním o tom, jak s pomocí pestrobarevných krabic z online tuningshopu prokážete méněcennost superprofesionálně řízených týmů talentovaných konstruktérů, z nichž i ten nejposlednější autor páček pod volantem vystudoval prestižní školu s červeným diplomem a má vyšší IQ i hlubší znalosti než celé osazenstvo průměrného tuningového srazu dohromady. Ale prosím vás, nemluvte o tom nahlas.

Poznámka na okraj: Tím neříkám, že nelze – při vědomí všech následků a souvislostí – účinně modifikovat konkrétní atribut auta za konkrétním účelem: například když si na M3, se kterou občas jezdíte na okruhy, namontujete šestipístkové brzdy místo toho bláta, co tam dávali ve fabrice. Takové cílené modifikace ale nemají nic společného s tím, čemu se u nás říká tuning.

 

3) Tuning nepočítá s nákladovou optimalizací

Jeden z nejčastějších tunerských pseudoargumentů je, že svým ladičským úsilím odstraňují nedokonalosti vzniklé coby důsledek snižování nákladů v sériové výrobě. Paradoxně právě to je ve skutečnosti snad ten nejpádnější argument proti tuningu.

Nákladově optimalizovány totiž nejsou jen komponenty, na které tuner svým mentálním zrakem dohlédne, ale i všechny předcházející a navazující součásti v dané montážní sestavě či funkčním celku. U sériových aut většinou platí, že jako nejslabší článek je dimenzována ta součást, která se počítá do spotřebního materiálu nebo ji aspoň lze rozumně vyměnit. Když ale takový slabý článek nahradíte „lepším“, přesunete pozici slabého článku na komponenty, které k tomu původně nebyly určeny.

Jakmile začnete vylepšovat, může to dopadnout dvěma způsoby: buď postupně vyměníte dvě třetiny auta, nebo vám vybouchne motor.

 

4) Tuning je stádní

Tuneři rádi říkají, že jejich bastl je vyjádřením vlastní individuality. Aha. Proto mají všichni nachlup stejná mračítka, proto všichni používají polské imitace zrcátek z M3 a proto opisují nápady jeden od druhého jako na běžícím pásu. Kdepak, na tuningovém srazu individualitu nenajdete. Jen bezmyšlenkovité napodobeniny aut z posledního čísla časopisu „Autosport & Tuning“.

 

5) Tuning je zbytečný

Já chápu, že chcete někam patřit. A rozhodně je lepší trávit volný čas v dílně nebo na srazu než jezdit na kole, aspoň dokud se nerozhodnete pomstít se majiteli tuning stánku za odchlipující se polep víčka nádrže, nenastartujete svůj hustokchár a nezabijete pár lidí. Ale nenamlouvejte si ani na okamžik, že láska a péče, kterou prokazujete svému ospoilerovanému miláčkovi, má nějaký jiný význam než dát vašemu životu smysl.

I kdybyste nakrásně vytvořili auto, na které se nevztahuje žádný z předcházejících bodů – což se ale v historii tuningu ještě nikdy nestalo – nebo které je dokonce lepší než původní produkt, ať už „lepší“ znamená cokoliv, pořád to nemění nic na skutečnosti, že někdo splnil stejný úkol už před vámi, a mnohem lépe. Správně. Automobilka.

Zkusme si to opět osvětlit na příkladu. Pokud se mi nelíbí dejme tomu Octavia 1.9 TDI s červenýmtéčkemdéčkemíčkemvole, kterou jsem si pořídil na výhodný úvěr od Providentu, protože banka mi půjčku nedala, jistě mám možnost ji vylepšit. Za předpokladu, že jsem opravdu technicky erudovaný a mám k dispozici značné finanční prostředky, existuje malá pravděpodobnost, že náhodou vytvořím něco, co je lepší než sériový produkt. Jenže za částku stejnou nebo nižší než prostředky, které jsem vynaložil na svou ambici stát se Colinem Champanem, nabízí trh nepřeberné množství aut, která můj výtvor překonávají v každém hodnotitelném kritériu. Třeba VW Golf. Pokud nejsem spokojen s Golfem, můžu ho tunit, nebo si koupit BMW řady 3. Když mi nestačí ani to, má pro mě BMW model M3. Pořád málo? Dobrá, potom je tu Porsche 911. GT3. RS. A tak dál. Snad je zřejmé, co se tu pokouším neobratně vyjádřit. K čemukoliv, co váš génius vyplodí, existuje nákladově odpovídající a z funkčního hlediska lepší sériová alternativa se všemi souvisejícími výhodami, jako je záruka nebo schopnost projet bez újmy mycí linkou.

Zkrátka a dobře, normální člověk si prostě vybere auto, jaké mu vyhovuje, místo aby si koupil něco, o čem si myslí, že je to špatné, a pak se v tom doma vrtal.

Jirka Červenka

Sdílej tento článek: Sdílej Pět důvodů, proč je tuning mimo Sdílej Pět důvodů, proč je tuning mimo Sdílej Pět důvodů, proč je tuning mimo Sdílej Pět důvodů, proč je tuning mimo Sdílej Pět důvodů, proč je tuning mimo Sdílej Pět důvodů, proč je tuning mimo

Komentáře ke článku

06.01 2010, 11:09, uživatel: Tom D.
hlasování
(20)
(19)
Konečně se našel někdo kdo to těm tunerům řekl! děkuju (Odpovědí: 2)
06.01 2010, 11:28, uživatel: nobody important
hlasování
(19)
(19)
Nevím co jako máte - sám svoje twingo tuním jak o život. Držáky na pití (take ty z tesca na kolo), snížení hmotnosti (to když jsem vytratil koberečky a udělal si pořádek v kufru ... hned mám o dva mravence na tunu víc) .... Dělám si srandu, dobrej článek - proti opravdovému tuningu nic nemám, ale ... (Odpovědí: 1)
06.01 2010, 11:39, uživatel: M.K.
hlasování
(21)
(17)
Zcela věcná kritika - gratuluji! Těším se, až si to přečte nějaký tuzer a předloží do diskuse nějaké ty "argumenty"... (Odpovědí: 1)
06.01 2010, 12:09, uživatel: andilek
hlasování
(19)
(17)
Plně souhlasím s autorem, k tomu snad již nejní co dodat ;-) (Odpovědí: 0)
06.01 2010, 12:49, uživatel: mord
hlasování
(21)
(16)
neni tuning jako tuning! (Odpovědí: 1)
06.01 2010, 13:57, uživatel: Tomas
hlasování
(12)
(17)
Jen by me zajimalo jak autor hodnoti horiginalni prislusenstvi jako ma treba VW svuj R-line packet a nebo Audi S-line packet. Je to taky zmena vzhledu vozu a tovarni tuning. Stejne tak doplnky znackovych tuning firem jako je treba ABT, Hamann a dalsi znacky, jejich vsechny doplnky prosly zkusebnou a maji homologaci! Bohuzel o ... (Odpovědí: 2)
06.01 2010, 14:15, uživatel: Tomáš
hlasování
(20)
(17)
Asi bych to řekl takto: existují lidi, kteří si na auto dají všechno z benzinky. Pak jsou lidi, kteří si dají lamináty bez laku. Pak jsou lidi, kteří nemají fakt soudnost a daj na to auto všechno dohromady, a samozřejmě chip a chromový kliky :) Ale pak jsou lidi, o kterých nebylo nikde ani slovo ... (Odpovědí: 5)
06.01 2010, 14:53, uživatel: Ivi
hlasování
(20)
(17)
Za tyhle nazory, bych Vas vsechny nakopala do zadku. Mluvite jako zpruzeni duchodci, vse co je jiny a Vam se nelibi, to je spatny a budeme to neustale pomlouvat!! Je to to same, jako kdyz se mi nebude libit v praci uces kolegyne a ja ji firemnim rozhlasem reknu,ze vypada jak zmokla slepice!!! Kazdej ma pravo rict svuj nazor,ale ... (Odpovědí: 2)
06.01 2010, 16:04, uživatel: Ivi
hlasování
(21)
(19)
No ja svuj nazor napsala alespon v inteligentni forme:D A narozdil od Vas,ja nikoho neurazila:) Oprava: ve Vasem pripade o duchodovem veku nemuze byt rec, spise pubertalni,kdyz prihlednem k odpovedi,co jste vypotil, dozajiste s napovedou :D To me to vyvolava vice nez usmev :) Dekuji za zprijemneni zbytku dne, bavit se ... (Odpovědí: 3)
06.01 2010, 16:25, uživatel: thespalek
hlasování
(17)
(18)
Autoweb jsem měl vždycky rád, ale v poslední době jsem se přistihl, že radši hledám nová internetová periodika.. V tuhle chvíli nemluvím o tuningu, ale obecně už mě unavuje tenhle neustálý veřejný posměch na účet kohokoli...:-( Bavily mě pěkné články o nových autech a testy..ale těch je v ... (Odpovědí: 1)
06.01 2010, 16:32, uživatel: Kubas
hlasování
(16)
(20)
Sice moc dobre nechapu oc autorovy jde,ale evidentne je mimo misu...Clanek plny bezduchych plku....Vsude se mluvi o laminatech,kridel,mracitkach jako o tuningu ci tuzingku,ale chtel bych autorovy vysvetlit par pojmu...TUNING-nema se vzhledem nic spolecneho,jedna se o vykonove upravy motoru,brzd,podvozku atd... STYLING-jedna se ... (Odpovědí: 1)
06.01 2010, 16:43, uživatel: boss
hlasování
(16)
(17)
Červenka je nenormální idiot který by si zasloužil dostat pořádně přez hubu! nejradši bych ho do té jeho huby nakopal sám! Vzkaz ,,panu" Červenkovi: ,,Pane" červenka až někdy něčeho dosáhnete v tuningu, až si někdy na vlastní kůži zkusíte upravit jakékoliv vozidlo které by stálo za obdiv ... (Odpovědí: 4)
06.01 2010, 16:44, uživatel: boss
hlasování
(19)
(18)
Červenka je nenormální idiot který by si zasloužil dostat pořádně přez hubu! nejradši bych ho do té jeho huby nakopal sám! Vzkaz ,,panu" Červenkovi: ,,Pane" červenka až někdy něčeho dosáhnete v tuningu, až si někdy na vlastní kůži zkusíte upravit jakékoliv vozidlo které by stálo za obdiv ... (Odpovědí: 4)
06.01 2010, 16:57, uživatel: Jane
hlasování
(15)
(16)
Když neumíte říct pravdu o sobě, nemůžete to říct o ostatních lidech...:-) (Odpovědí: 2)
06.01 2010, 17:26, uživatel: Patrik Lipina
hlasování
(16)
(19)
Vážení diskutující, vážený pane redaktore... no to je moc formálí, tak snad nebude vadit, že si tady budeme tykat. Protože všichni máme rádi auta. Takže, Jirko - dokázal bych napsat stejných pět pro, které se za tuning postaví. Za to opravdové zlepšení, ne za bastl nebo tuzing. V poslední době ... (Odpovědí: 3)
06.01 2010, 17:50, uživatel: Charger
hlasování
(16)
(17)
Já jen čekám, kdy se tady objeví typická tunerská reakce: "A když kritizuješ, tak čím jezdíš ty?" :D :D Jinak článek je to hodně ostrý, ale právě proto Vám tleskám, že se opovážíte něco tak upřímně pravdivého říci :) (Odpovědí: 2)
06.01 2010, 18:18, uživatel: Vavris
hlasování
(18)
(18)
...teda, tuneři teď dostávají odevšad. Nejdřív televize, teď autoweb.. Popravdě, chtěl jsem původně na článek reagovat mírně rozpačitě. Přece jen, ne každý tuner tuní podle osvědčené kuchařky: čípek, kónus, zázračná emulze od strýčka Fuchse, snížít, přitvrdit, zprkenit, zabít... Stále ... (Odpovědí: 1)
06.01 2010, 19:15, uživatel: Mirek
hlasování
(20)
(17)
Vazeny pane Cervenka, Vase clanky a nazory jsou znacne predpotopni, zaujate a nesmyslne. Bavite se tady o nejakych upravach ze sportovni podvozek nepomuze jizdnim vlastnostem, ze to co delaji ve fabrice inzenyri, tomu se nelze rovnat. Takze tim chcete rict ze sportovni podvozky ktere vyrabeji firmy primo pro dany typ auta (KW, ... (Odpovědí: 2)
06.01 2010, 19:27, uživatel: Patrik Lipina
hlasování
(17)
(21)
Protože tohle je diskuse a ne publikační server, zkusím to fakticky. Bez omáčky, bez čtivého jazyka. Pokud by redakce chtěla, můžu zkusit na toto téma napsat více... 1. Výrobce nenabízí něco, co já bych rád. Proč si nemůžu koupit 330i se samosvorem? Protože to je mechanicky nemožné? Ale notak. ... (Odpovědí: 2)
06.01 2010, 22:29, uživatel: "tuner"
hlasování
(18)
(17)
Tunig je koníček, je to lepší koníček jak hulit a chlastat někde povečerech, je to určitá společnost lidí, která tím žije, věnuje se tomu, myslí to opravdu vážně. Jsou to jejich (naše) peníze, náš volný čas, naše odreagování, Tuneři na sraze mezi ssebou z velké většiny aspon mě se nestalo , ... (Odpovědí: 0)
06.01 2010, 22:51, uživatel: Danda
hlasování
(15)
(17)
Pane Cervenka, v jistych ohledech s vami musim souhlasit, ale tuning neni jenom o bezmyslenkovitem ovesovani aut. Tuning je spise zivotni styl a v dnesni dobe v Ceske Republice existuje relativne velka komunita lidi, kteri se upravam aut venuji na vysoke urovni. Nesnazi se auto "vylepsit", ale pretvorit k ... (Odpovědí: 0)
06.01 2010, 23:01, uživatel: puk
hlasování
(19)
(19)
Tak teda to je mazec, tahle diskuse. Minimálně 90% obhajců tuningu zde si evidentně denně podává ruku s chromovanou klikou. Myslím, že rozumného tunera tento článek nemůže nijak pohoršit. Z článku je snad jasné, že když tuning tak pořádně a ne doma na dvorku! Že se nestydíte, ty svoje ... (Odpovědí: 0)
06.01 2010, 23:34, uživatel: Jiří Juránek
hlasování
(17)
(19)
Vážený pane Červenko, bohužel jsem neodolal a rozhodl se, že Vám rozšířím sbírku diskusí. Dostanete speciální bonus za hojně navštěvovaný příspěvek na webu a Vaše jméno si na chvilku zapamatují stovky naštvaných tunerů. Je mi líto, že Vaše jméno zase zapadne a budete jen jedním z davu, ... (Odpovědí: 2)
06.01 2010, 23:52, uživatel: Martin Kokeš
hlasování
(15)
(19)
Nijak jinak to ani komentovat nelze. Hezký den pane kolego. :-) (Odpovědí: 0)
07.01 2010, 01:39, uživatel: honza
hlasování
(18)
(18)
Clanek je pekne stupidni. Sam sem si nechal "vylepsit" jedno ze svych prvnich aut. Byl to golf prvni generace a proste sem ho mel rad a nikdy sem se ho nezbavil. Ale postupne me zaclo vadit jak blbe jezdi... Mozna by bylo dobre se nejprve zamyslet nad tim proc lidi tuning chteji nez vykrikovat ze pro nej na svete neni ... (Odpovědí: 0)
07.01 2010, 08:13, uživatel: dan
hlasování
(18)
(19)
Také jsem za mlada popadl koncernové konzumní auto, které jsem dostal od rodičů, a začal tunit. Představoval jsem si, jak z čtrnáctistovky vydoluju aspoň 150 koní, podvozek bude hustě sportovní, dám na to křídlo, aby to mělo přítlak... Jenže pak jsem vystřízlivěl. Jak? Když jsem měl bokem asi 20 ... (Odpovědí: 2)
07.01 2010, 08:32, uživatel: Ruppert
hlasování
(10)
(18)
Většina přispěvatelů (včetně těch asi dvou, kteří dokážou psát bez pravopisných chyb) si myslí, že je dost chytrá na to, aby mohla provádět zásahy na svém autě, a přitom jejich inteligence nestačí ani na elementární porozumění psanému textu. Vždyť se na sebe podívejte. Rozporujete ... (Odpovědí: 4)
07.01 2010, 08:34, uživatel: Tom D.
hlasování
(11)
(18)
Ja to tady čtu tak mě napadla myšlenka, když praví tuneři se nechtějí nechat házet do jednoho pytle se stylingem, tak mi proboha vysvětlete proč mají lidé provozující styling na každém plakátu Tuning show,tuning sraz,....... Jediné vysvětlení které mě napadá že kdyby se napsal styling sraz,styling ... (Odpovědí: 1)
07.01 2010, 09:38, uživatel: Adam
hlasování
(17)
(19)
P Č (Odpovědí: 0)
07.01 2010, 11:22, uživatel: Pavel
hlasování
(16)
(20)
Milý pane Červenko! Viděl jsem to Vaše vystoupení na ČT a říkal jsem si že vás sestříhali jako ostatní kluky,ale po dočtení tohoto vašeho výtvoru vidím že vás tam nechali jako jediného v plném kontextu... Zřejmě si vůbec neuvědomujete že pro nás je to koníček a vůbec nás Váš ... (Odpovědí: 0)
07.01 2010, 11:49, uživatel: hamann
hlasování
(16)
(20)
Vážená tuzerská spoločnosť Ja v mnohých veciach s pánom Červenkom nesúhlasím, ale ten dokument na ČT a tento článok realisticky zobrazujú situáciu na "tuzingovej scéne" myslim že najlepšie to vystihol kolega, ktorý napísal toto: k tuningu ako takemu: podla mna existuju tak 4 druhy ... (Odpovědí: 2)
07.01 2010, 11:54, uživatel: Olda
hlasování
(18)
(21)
Sam bych to lepe nedefinoval. Exkluzivni tuning (Schnitzer, Brabus atd.) je expresivnim vyjadrenim luxusu, garazovy tuning a tuzing jsou ubohou zabavou dusevne menecennych. (Odpovědí: 1)
07.01 2010, 15:07, uživatel: Race-Land
hlasování
(10)
(18)
Hmm zajímavé myšlenky (v článku i některých příspěvcích) "místo tunění raději koupit lepší auto" - jeden můj obchodní partner ladí kroně jiného i pagani - hlupáci mohli si koupit lepší auto. jiný vyrábí sekvenční převodovky pro VW - hlupáci v octavia cup by se určitě víc ... (Odpovědí: 2)
07.01 2010, 17:16, uživatel: Mazlík
hlasování
(19)
(18)
Opět mi přijde pan Červenka, že na věc nahlížíte jen ze svého antituningového pohledu. To že má člověk vysokou školu z něj podle mě ještě nedělá odborníka a i vysokoškolák může být deb.l čímž se nikoho nechci dotknout, brzo budu vysokoškolákem taky. Další věc, co třeba tovární tuning nebo ... (Odpovědí: 0)
07.01 2010, 17:32, uživatel: Vavris
hlasování
(16)
(18)
....ještě mě napadl šestý důvod, který v článku nezazněl. Výfuky, sportovní sedadla, sportovní podvozky, odlehčení a další úpravy jsou ve většině případů na autě použity nikoliv proto, že by je snad majitel hodlal využít, protože rád řídí a v této činnosti se chce zdokonalit, nýbrž proto, ... (Odpovědí: 2)
07.01 2010, 19:36, uživatel: gkaga
hlasování
(15)
(17)
Charger zas nezabudol liezt Cerevenkovi do riti...a teraz veci. Uz vyssie bol spomenuty majitel Evo X.uprimne nepoznam moc majitelov Lancerov ktory by nemali alebo neceli mat vyssie vykon. To su snad titanove ventily silnejsie ojnice ostre vacky a lachsie piesty zla vec? Mal som moznost viest sa v 430(skor jak sa do mna ... (Odpovědí: 1)
07.01 2010, 20:37, uživatel: p.l.k.
hlasování
(15)
(18)
Pane Červenko nechte se léčit (Odpovědí: 2)
08.01 2010, 00:21, uživatel: gkaga
hlasování
(16)
(20)
Charger toto robi skoro v kazdej diskusii kam sa zapoji tak najskor sleduj a prispievaj a potom urazaj..to Benish... zas hadzes vsetkych to jedneho vreca presne to koli comu tu vnzikla ta rozsihla debata (Odpovědí: 0)
08.01 2010, 01:21, uživatel: Karel J.
hlasování
(15)
(17)
Mám dotaz na pana Červenku.. Jaký osobní názor má na "tuning" tipu serie Astra F 1,6Si, Hezké 15" kola + dobré gumy např. BRIGSTONE POTENZA v rozměrech které jsou schválené výrobcem, Nárazníky a maska serie Astra F GSi, a dejme tomu podvozek značky H&R snížení 60/40, Podle mě je toto ... (Odpovědí: 1)
08.01 2010, 01:52, uživatel: tomas
hlasování
(16)
(18)
Ahoj autowebe, děkuji za velice zajímavý článek a diskuzi, která díky němu vznikla. O dané problematice často přemýšlím, hlavně když na silnici potkám někoho se stříbrnými lištamy a další různou neplechou oblepeným passatem(demonstrativní příklad), a spíš než konkrétní úpravy na autě ... (Odpovědí: 0)
08.01 2010, 08:25, uživatel: Adam
hlasování
(15)
(18)
Mám pocit, že je nějak moc zaujatý a ten pořad udělali přesně na míru jeho stupidních názoru. Bohužel nezasvěcený divák se po zhlédnutí s jeho názory jistě ztotožní... Ano souhlasím s tím, že je mezi tunery obrovské procento totálních pitomců a nic neumějících všeumělů s totálně zmastěnými ... (Odpovědí: 1)
08.01 2010, 13:43, uživatel: Martin Mlejnek
hlasování
(15)
(20)
Upřímně Váš názor vám neberu. Máme demokracii, tak si piště co chcete. To, že si svoje auto upravuju a jezdím s kamarády na srazy nijak nesnižuje inteligenci. A trochu mě uráží co o mě v podstatě píšete. Mám vysokoškolský diplom z technické univerzity a můžu si psát před jméno Ing. ... (Odpovědí: 2)
08.01 2010, 22:14, uživatel: Michal
hlasování
(16)
(18)
Vážení, myslím, že někteří tu opravdu mají problémy s pochopením psaného textu. P.redaktor zde uvadí i ostré verze, jako je M3, 911 GT 3 RS atd. Tyto vozy jsou ale přímo od výrobce, NEMAJÍ neznačkové, neodzkoušené, nehomologované, hnusné a ještě bůhvíjaké díly. Tuning by měl být podle ... (Odpovědí: 1)
09.01 2010, 00:28, uživatel: pes
hlasování
(18)
(18)
A mimochodem, všimli jste si, jak tuneři neumějí řídit? Pozorujte, jak za volantem sedí (ehm, leží), jak volant drží (vykloneni kamsi na sedadlo spolujezdce s levou rukou v poloze 12 hodin 10 minut) a jak se u toho tváří... :-) Prostě piloti par excellance... :-) (Odpovědí: 0)
09.01 2010, 02:09, uživatel: Michal
hlasování
(19)
(19)
to Martin Mlejnek Nezlobte se na mne, ale vy jste přesně prototypem člověka z Horní Dolní, který požaduje, aby ho lidé oslovovali pane inženýre. Jenže na to se dnes nehraje. Ono je totiž úplně jedno, jestli podnikáte nebo jste zaměstnancem, ale jde o to, že ty znalosti musíte ukázat a uplatnit. ... (Odpovědí: 1)
09.01 2010, 10:26, uživatel: tonča
hlasování
(16)
(19)
To, co se tu píše v článku, se děje. Na druhou stranu, aniž bych chtěl řešit, že to má smysl jen pro toho konkrétního fandu, opravdu lze v běžném autě lecos zlepšit, bez újmy na jeho jiných vlastnostech. Auto je především kompromis mezi náklady a vlastnostmi. Zpracování materiálu se věnuje jen ... (Odpovědí: 0)
09.01 2010, 12:42, uživatel: Aleš
hlasování
(16)
(20)
Vážený pane Červenko, měl bych na Vás jeden dotaz. V pořadu na ČT1 jste vehementně srovnával domácí tuning se zahraničím, že tam to funguje tak a onak, Češi jsou v podstatě blbci z garáží s Tesco cetkama atd., což jinde není. Můžete mi prosím říct, kolik zahraničních akcí s tuningovou tématikou ... (Odpovědí: 1)
10.01 2010, 22:18, uživatel: M.
hlasování
(16)
(18)
Červenka je debil. Nejlepší je mluvit o tom čemu nejmíň rozumí. Prestavba auta na WRC speciál je taky tuning svým způsobem, takže tenhle blábol se na ně zřejmě vztahuje taky ? Předpokládám taktéž že dělá séfa všem konstruktérům automobilek a ma naprosto nejbohatší znalosti o všem. To abych šel ... (Odpovědí: 1)
10.01 2010, 22:54, uživatel: AK47
hlasování
(15)
(21)
Tenhle pan co nasal tenhle članek je asi uplně prazdnej! Lidi maj přece radi krasny věci a nebyt nas Tuneru at těch lepšich,nebo horšich tak je svět nudnej. Tuning spojuje lidi to moc v dobre věci! nema pravdu tenhle pan :) (Odpovědí: 0)
10.01 2010, 23:36, uživatel: IDE
hlasování
(18)
(18)
Pane červenko vy jste opravdu najivni blbec a to bez prominuti!,kdyz se vam to tak nelibi tak proc do toho strkate nos? zavidite tem lide co na to maji cas a finance nebo o co vam jde ??? Dle meho nazoru si tady prostrednictvym techto clanku lecite komplex toho ze na to sam nemate a nikdy mit nebudete ! (Odpovědí: 0)
11.01 2010, 00:38, uživatel: Michal
hlasování
(15)
(17)
Vážení a "milí", nedá mi to, ale prostě musím přispět. Na skutečně profesionální tuning, (nemám na mysli mračítka a čipnuté TDI) nikdy většina lidí mít nebude, a tak je podle mně nesmysl bastlit Octavie a jiná auta optopakety a podobnými šílenostmi. To je daleko lepší si koupit starší ... (Odpovědí: 1)
11.01 2010, 11:54, uživatel: Shackall
hlasování
(16)
(19)
... co konkrétně zkazim, když dám třeba na Škodu Felicia disky z lehké slitiny, rozpěru tlumičů, teploměr oleje a bavlněný vzduchový filtr (nikoliv hříbek) (Odpovědí: 0)
11.01 2010, 16:09, uživatel: mi.7o
hlasování
(16)
(16)
mluvíte mi z duše, krásně napsané (Odpovědí: 0)
11.01 2010, 17:10, uživatel: warhead
hlasování
(17)
(19)
Mozna si taky za par let prijdu zanadavat, ale dnes ne. Musim proste oponovat, at uz je to individualita nebo ciste vykon proste to nekdo dela. To jsou stale same obavy o bezpecnost a pritom se clovek o to auto stara vic nez mnozi. Kdyz nejaka soucast nevydrzi tak si proste poridim lepsi nebo necham vyrobit tak kde je problem? ... (Odpovědí: 0)
11.01 2010, 21:07, uživatel: lev
hlasování
(16)
(16)
autor jenom mlátí prázdnou slámu a do toho jak lidé cpou své peníze do svých aut mu nic není. Rada kupte si bavoráka je moc fajn, ale s bávem teď nemůžu v Praze skoro jezdit, na vedlejších silnicích sníh hrabu svym sériovym nárazníkem a podvozkem. Mrdky silničářský na to pěkně serou. S M3 bych ... (Odpovědí: 0)
12.01 2010, 08:35, uživatel: Tomáš
hlasování
(10)
(16)
S odstupem času, když tam přemýšlím, mi toto přijde jako pokus o zviditelnění celéhe www.autoweb.cz a osoby p. Červenky. Bohužel.. Podle mého názoru se toto stalo velmi negatiní reklamou a ve výsledku se autor jen ztrapnil. Howgh (Odpovědí: 0)
12.01 2010, 10:37, uživatel: Lukas
hlasování
(15)
(18)
Jen by mě zajímalo jak se dá pomocí samosvorného diferenciálu ukrotit kolo a jak takové ukroucené kolo vypadá. Díky :-DDDD (Odpovědí: 0)
12.01 2010, 13:00, uživatel: matrix
hlasování
(17)
(19)
JE lepší aby jezdil tuner s papirama a střizlyvy než žebrak v seriovcce ožraly bez papiru někoho srazi a zdrhne:-D Tohle obvykle u tunera neuvidite:-D A co bude lepší tuner kuticí něco v garaži nebo zamindrakovany čorkař v obchodě nebo vytržník,nasilnik atd? ..:-D Jsou určitě jiné temata do kterých byste ... (Odpovědí: 0)
12.01 2010, 13:30, uživatel: matiass
hlasování
(17)
(18)
Milí pane redaktore, vyslechl jsem si ty Vaše plky v televizi no a tak mi nedalo si přečíst i tento rádoby článek... pracuju již nějaký ten rok jako konstruktér v automobilovém průmyslu a to co vy tady tvrdíte je snůžka keců a je vidět že nevíte o čem mluvíte... Vaše argumenty jsou přízemní a ... (Odpovědí: 1)
12.01 2010, 13:48, uživatel: Yokotashi
hlasování
(15)
(16)
Vas popis tuningu sedi na 99% procen aut a uprav, co jsem videl na netu. Nicmene kam byste zaradil treba doplneni teplomeru, motoru, ktery imbecil vyrobce nahradil jednou kontrolkou? Tlakomeru oleje? Dalsi diagnostiky? Prehozeni chladice pred motor na naporovy (a uvazte, ze totez po deseti letech vyroby udelal i ... (Odpovědí: 0)
12.01 2010, 14:32, uživatel: kk
hlasování
(16)
(21)
...s článkem, už jsem se dlouho takhle nezasmál. Na druhý straně ať si na to každej navěsí co chce, aspoň hned člověk vidí, s jakým IQ má na cestě tu čest. Jinak pan autor by si měl trochu doplnit technické vzdělání o tom, co je samosvorný diferenciál a diferenciál vůbec, a taky o tom, že když prdne ... (Odpovědí: 0)
12.01 2010, 14:57, uživatel: Vršecký M.
hlasování
(16)
(17)
Zajímavé vypovýdání jednoho muže. Bylo to asi ulevující pošpinit práci mnoha lidí. Ať je každý jakýkoli pokud to není v rozporu s předpisy technické prohlídky,tak ať si každý třeba nalepí na auto sto nálepek Gambrinus a jiným to může být jedno.Jsem člověk který nikdy neplnil nic z toho co se zde ... (Odpovědí: 0)
12.01 2010, 15:21, uživatel: Olaf
hlasování
(18)
(18)
Vážený Jirko Červenko, Nezbývá, než souhlasit. Je vidět, že jste nezabředl do toho našeho, krásně povahově, českého rysu, totiž stereotypu, kdy na každém stadionu je milion pantátů - vaničkářů, kteří ví, jak to čutnout, a dalších 9,5 Mio kecálistů do všeho. To jsem nevymyslel já, ale ... (Odpovědí: 1)
13.01 2010, 08:29, uživatel: lunochod
hlasování
(14)
(17)
Prakticky vůbec nechápu, o čem p. Červenka hovoří. Mám Fabii 1.9 TDI z 12/2000. V r. 12/2003, ve stavu necelých 40 tkm, jsem jí u www.cimbu.cz nechal přečipovat ze 74 kW na 101 kW. Momentálně mám najeto 212 tkm a na údržbu auta to nemělo žádný negativní vliv, spojka je dosud původní, žádný další ... (Odpovědí: 0)
13.01 2010, 11:16, uživatel: Gluck
hlasování
(16)
(16)
Servus Cervenko. Sam si podle me trochu protirecis. Takze pokud prehodis sedacky z Octavie RS do normalni, tak to problem neni. Pokud ale nahodis jine tlumice a nebo jine litaky tak to uz problem je? Takze muzeme menit jen ze silnejsim a lepe vybavenych verzi do zakladovek? Pises ze si mam radeji koupit silne auto na ktere mam ... (Odpovědí: 0)
13.01 2010, 11:16, uživatel: maverick
hlasování
(15)
(17)
Tunning chápaný jako polepení auta hnusnými spojlery případně čipnutí mizerné ecu není řešení, raději jdu cestou použití dílů co automobilka běžně vyrábí, abych dospěl k nenápadnému originálnímu dílu. Teď uvažuji o přizpůsobení Nissanu Maxima svému naturelu, přečasuju řetěz, doplním ... (Odpovědí: 0)
13.01 2010, 11:40, uživatel: riderhenry
hlasování
(17)
(17)
Podle meho nazoru tam melo byt "tuzing", ne tuning. S autorem s par detaily nesouhlasim, a to nevychazi z jeho radikalnosti, na tu uz jsem si zvykl. Uvedu priklad - existuji vyrobci podvozku, dejme tomu treba Bilstein, Ohlins a dalsi, kteri jsou povereni vyrobou tlumicu na sportovni auta (treba i takova Mazda MX-5). ... (Odpovědí: 0)
13.01 2010, 16:26, uživatel: cerilla
hlasování
(15)
(16)
Někdo si dá cvoka do žaludu, jiný zase tuní auto. Koníček jako každý jiný... (Odpovědí: 0)
13.01 2010, 17:39, uživatel: speedy
hlasování
(16)
(16)
Clanek celkem pekny, ale !proboha! nepouzivejte porad dokola tu obehranou vetu "ftedeicku voeeee na hlinach,f metla apod!" jednou se clovek zasmeje ale toto je trapnost maximalniho stupne! To se chcete nekomu zavdecit? Zalest do analniho otvoru? (Odpovědí: 1)
15.01 2010, 08:31, uživatel: Martin Mlejnek
hlasování
(15)
(17)
Podle mě je to opravdu čistě komerčně motivováno. Reklamní banery vydělávají na počtu přístupů. Dřív jsem na tydle stánky vůbec nechodil. Autor se do diskuze nikdy nezapojil a tím to naprosto pozbývá smyslu. (Odpovědí: 1)
15.01 2010, 12:43, uživatel: Andy
hlasování
(14)
(15)
...ako som si tu vsimol je to, ze vyse 50 percent nazorov v diskusiach vyplyva z absolutneho nepochopenia clanku, tato diskusia je toho dokazom. Ako moze niekto vycitat autorovi, ze hadze vsetkych do jedneho vreca, ved je napisane cierne na bielom, ze tu sa nejedna o kritiku tovarenskeho tuningu, praveze je to lepsia volba ako ... (Odpovědí: 0)
16.01 2010, 16:05, uživatel: Boleslavan
hlasování
(19)
(17)
autor zřejmě závidí tunerům že nemá tak NÁDHERNÉ auto jako většina TUNERŮ, a o tuningu jako takovém ví uplný h***o (Odpovědí: 1)
16.01 2010, 22:54, uživatel: Boleslavan
hlasování
(20)
(18)
To jako chcete říct že všechny tuning auta jsou stejný?? tak takovej názor mužou mít jen blbci, kreténi a hovada (Odpovědí: 0)
17.01 2010, 18:58, uživatel: Petr
hlasování
(16)
(15)
Tohle pan Červenka nemohl psát ve střízlivém stavu, budto byl opilý nebo zfetovaný, jinak si to neumím představit. Příklad: BMW s podvozkem od HAMANNA - pouze tvrdší podvozek, ne snížení (skutečně se na karosérii ani nikde jinde nic nekroutí) má opravdu lepší jízdní vlastnosti (objektivně ... (Odpovědí: 1)
29.01 2010, 14:01, uživatel: Mirek
hlasování
(15)
(16)
Nejzrůdnější na celém příspěvku je to, že za skutečného odborníka se dnes považuje opravdu každý včetně autora tohoto článku. Tento web díky Vám (článkům, které píšete) velmi pokulhává a Vaše naučené fráze a výrazy nastudované ve slovníku cizích slov nejen, že nedávají smysl, ale nejsou ... (Odpovědí: 1)
04.02 2010, 17:08, uživatel: turbo
hlasování
(15)
(19)
to je ten nejvetsi problem dneska ...kdejaky pako si koupi 5-15 let starej srot a mysli si, ze bude na silnici za nejvetsiho borce, kdyz se bude vsem lepit na zadek a delat mysky, protoze ted na to jakoze ma ...pro me osobne je nejvetsi borec clovek, kterej si poridi novou limuzinu za 2,5 milionu, dokaze dodrzovat predpisy a ... (Odpovědí: 0)
06.02 2010, 10:23, uživatel: Jakub
hlasování
(14)
(16)
Hochu tak ty budeš asi trochu těžce mimo co?Jestli si myslíš že jsi zajímavej tak jo ale tim že ukazuješ svojí debilitu celýmu národu.Když se ti to nelíbí tak se k tomu neozývej.Většina aut nejsou jako ty jak jsi napsal z kusu bakelitu.Díly se daj kupovat,nahrazovat a předělávat.Nemá smysl se s tebou ... (Odpovědí: 0)
06.02 2010, 10:58, uživatel: WhatTheFUCk
hlasování
(18)
(16)
Červenko ty píčo namrdana, ses asi posral tady psat takovy sracky.. Tak si kup To tvoje porsche 911 hm? Ze ho jeste nemas..:D To tady kritizujes a pritom si sam hovno dokazal nevis ani co to je karburator a mluvis.. Kdyz ti tuning tak vadi tak se do toho neser a vykladej to doma svoji cupce a ne tady na strankach.. To ty ... (Odpovědí: 4)
15.02 2010, 12:44, uživatel: Karel
hlasování
(16)
(17)
Dne 12.2.10 jsem napsal trefný příspěvek. Kde je???? Karel (Odpovědí: 1)
15.02 2010, 15:40, uživatel: vk
hlasování
(16)
(15)
Tento dotyčný čo písal tento článok asi nemá žiadny koníček. Pretože tuning je jeden s koníčkou ktoré môže človek mať. Je to to isté ako keď niekto hraje footbal, chová papagáje a pod. ... Mal by sa zamyslieť nad tým čo napísal pretože v konečnom dôsledku uráža a nadáva na všetkých ... (Odpovědí: 2)
15.02 2010, 22:05, uživatel: Pavel
hlasování
(17)
(17)
Naprosto souhlasím s článkem a autorem.Když jsem si kupoval BMW M5 E34, tak první co putovalo do koše byl neoriginální sportovní podvozek, který byl sice od renomovaných firem jako KONI a Bilstein.Auto ale bylo tak neuveřitelně tvrdý, že se s ním, vzhledem k tomu, že český silnice jsou takový jaký jsou ... (Odpovědí: 0)
18.02 2010, 03:13, uživatel: Michael
hlasování
(17)
(17)
TY ZKURVE ZAMINDRÁKOVANEJ,JE OSTUDA,ŽE TAKOVOU PIČU UBOHOU JAKO JSI TY TADY NECHAJÍ TAKOVÝ SRAČKY ALIAS VÝPLODY Z TVÉ MALÉ DEMENTNÍ HLAVY PSÁT!!!!!!!!!!!!!DOUFÁM,ŽE BUDU MÍT NĚKDY ČEST TĚ POTKAT FRAJERE....ROZKOPU TĚ NA HADRY TY ZKURVENÁ JITRNICE , VŠAK NEBOJ SE NIC KOKOTE (Odpovědí: 5)
23.02 2010, 09:03, uživatel: Petr
hlasování
(14)
(17)
Zdravim, dam take kousek do mlyna. Vim, co PAN redaktor chce rict. Asi to, ze kdyz clovek jde po meste, a i mimo nej, vesnice nevyjimaje, tak vidi ty super-tunery, kteri vemou opraskanou 120ku a nalepi na ni mraky laminatu, siroka kola, hodne svetel dopredu, o jakokdyz podsviceni nevyjimaje. S tim souhlasim, ze tohle ... (Odpovědí: 1)
01.03 2010, 23:20, uživatel: Míra R
hlasování
(15)
(19)
Podle článku, by tzv. dvorní úpravci automobilů jen navyšovali Hamman, Mansory, Hartge ... například G-Power. Předpokládám, že ta bestiální BMW M5 s názvem Hurricane není jen tak náhodou 2x dražší než sériová, že to nejsou jen plasty a nějaký čiptuning. Článek je podle mne opravdu zaměřen na ... (Odpovědí: 0)
13.03 2010, 18:14, uživatel: patrik
hlasování
(15)
(18)
tebe bych chtěl někdy potkata čůráku (Odpovědí: 1)
13.03 2010, 19:12, uživatel: beck
hlasování
(15)
(18)
Pan Červenka mi připadá jako jeden z bývalých komunistických vůdců,který by si přál aby všichni kolem něj jezdili ve stejném voze,měli stejné vlasy,oblečení a chodili ve stejnou dobu spát. Připadá mi velmi trapné,že pokud vystudoval tento pán žurnalistiku,není schopen si uvědomit že by do svých ... (Odpovědí: 0)
31.03 2010, 08:33, uživatel: Honza
hlasování
(15)
(16)
... nicméně ten článek je neskutečně povýšený a arogantní. Na tuningu mi vadí "prasiči" historicky cenných unikátních vozů (třeba Škoda 110 R) a tunit úplně nové auto taky nedává smysl, přesně, jak pan redaktor píše. Plastovými spoilery se ostatně dá změnit k horšímu i ... (Odpovědí: 2)
27.08 2010, 10:53, uživatel: Martin
hlasování
(17)
(16)
... jednou jsem viděl, pěkně udělanou Mazdu 626, ale nebyla z ČR. Většinou na sebe tuningaři opravdujen prozrazuji, že nemají žádný vkus a utraceji peníze, které nemají za nesmysly, které auto zhnusí. Člověk pak v bazaru aby pohledal nezku...né auto. (Odpovědí: 0)
11.09 2010, 22:43, uživatel: DizzX
hlasování
(16)
(20)
po precteni par komentaru me celkem zarazi, ze je tu takovy kritiky, na jednu stranu chapu rozhorceni lidi, kdyz vidim co sou lidi schopny sprasit a bohuzel jich je vetsina ale zas je rozdil napriklad mezi Rabbitem, kerej prestavel rapida v uplne nadhery auto a treba takovej Kosey kterej zprnil nevynyho Hyundai Pony, ... (Odpovědí: 0)
23.11 2010, 19:54, uživatel: B5_zasuvka_CZE
hlasování
(17)
(15)
Já si myslím, že autor článku je člověk, jenž závidí manuální zručnost jedinců, jenž tuní své vozy za účelem zviditelnění se - stejně jako autor sám z tohoto důvodu napsal tento článek. ( S rozdílem že on si doma nenamaže ani panty u dveří :-D ) Podotýkám že nejsem tuner, jezdím plně ... (Odpovědí: 0)
23.11 2010, 19:59, uživatel: B5_zasuvka_CZE
hlasování
(15)
(15)
Já si myslím, že autor článku je člověk, jenž závidí manuální zručnost jedinců, jenž tuní své vozy za účelem zviditelnění se - stejně jako autor sám z tohoto důvodu napsal tento článek. ( S rozdílem že on si doma nenamaže ani panty u dveří :-D ) Podotýkám že nejsem tuner, jezdím plně ... (Odpovědí: 0)
25.11 2010, 00:18, uživatel: Mx23
hlasování
(18)
(15)
Strašný články od pana Červenky, neříkám, že vše, tak 30% má hlavu a patu, ale jinak kecy.Ok, kdybych neměl na autě nový větší turbo a vstřiky, brzdy, pal. pumpu, keramickou spojku, IC, MBC a tak různě, hlavně ten (stavitelnelnej) tvrdej podvozek, tak SERIE určitě pojede líp...Pane Červenko, sou normy ... (Odpovědí: 0)
07.01 2011, 18:26, uživatel: _
hlasování
(17)
(16)
Opravdu nevím, proč někomu vadí úpravy vozů, pokud jsou použity homologované díly a výsledný celek projde STK bez problémů ? Proč je špatný vyměnit např. sedačky za jiné z jiného, třeba i koncernového sourozence ? Proč je problém čip dieselu, když ve finále na emisích projdu bez problémů (bez ... (Odpovědí: 0)
12.06 2011, 23:35, uživatel: lol
hlasování
(16)
(17)
tak tento človek je určite dobře viškoleny ... ale vubec nevy o co se jedna tuning je velice dobra vec ma ho hodne lidi rado a tak to ma bejt lepši než aby lidi vražely penize do posranejch drog nebo jinych kravyn a maji svuj oblibeny koniček jako každy druhy maji radost že si doma či v garaži na kolene neco udelaly ... (Odpovědí: 0)
12.06 2011, 23:38, uživatel: pro idiota
hlasování
(15)
(19)
k tomuhle bych řekl jen jedno ...... ...... ...... .... .... .... ... a nechcu bejt tak sprostej (Odpovědí: 0)
15.11 2011, 21:31, uživatel: xxxxx
hlasování
(18)
(16)
ten člověk co to psal je cip ! je vidět že to v kebuli má zpřehazený , jsme nevěděl že tenhle plátek bere písálky v blázincich :) a nebo že ba autor tohoto vyblitku bal jeden z těch dementních šlapálku (ciklozmrdu) ! asi ano jediěn někde takto postižený muže napsat takovou kravinu !! jinak podle ... (Odpovědí: 0)
15.11 2011, 21:44, uživatel: xxxxx
hlasování
(15)
(19)
No tak jediná věc co mně napadá, mám takový dojem že někdo mu na křižovatce při rozjezdu protočíl motor jak se snažil šlapálek předjet z prava kolonu auto ktará stála na červenou aby byl první na v řadě a asi někomu přibral zrcatko a ten mu profoukl uši otevěřeným výfukem :) aby dostla rozum a ... (Odpovědí: 0)
21.01 2012, 01:51, uživatel: Michal
hlasování
(21)
(23)
Po přečtení článku a několika komentářů od auto-kurvičů se musim poklonit autorovi, protože osobně jednoho "tunera" znám a je to člověk tak posedlej krásou doplňků, a přes tu krásu co tam přidal neni vidět ani auto, a nikdo mu eště nedokázal vysvětlit co vlastně dělá, naneštěstí todle ... (Odpovědí: 0)
přidat komentář
komentáře

prochlapa.cz

Triana Iglesias - nejvíc sexy nevěsta

Triana Iglesias - nejvíc sexy nevěsta

Podívejte se na její nahé fotky a napište, jestli byste takovou nevěstu chtěli.

delideli.cz

Úžasné kytice a dárky do 3 hodin!

Úžasné kytice a dárky do 3 hodin!

Darujte nádhernou kytici, luxusní čokoládu, kvalitní víno, koš plný delikates či lahodný dort.

imotormag.cz

Přečtěte si nový iMotor!

Přečtěte si nový iMotor!

Test Jaguaru XF se základním dieselem a Dodge SRT Viper přijíždí s novým iMotorem

cestuj.cz

Last minute Egypt 8990 Kč

Last minute Egypt 8990 Kč

All inclusive 8-mi denní dovolená ve 4 hvězdičkovém hotelu v Marsa Alam. Od Cestuj.cz navíc zdarma parkování na letišti.

TOPlist