garaz-352x198.jpg

Opomíjený servis – co lidé u svých aut nehlídají?

poradna

Většina motoristů pravidelně mění olej, rozvody, v případě nutnosti vzpomenou na brzdové destičky. Potřeba je ale více. Na co se nejčastěji zapomíná?

Diskuze

62 komentářů

    Gfun

    Když nevíš, jeď do servisu. Výměna motorového oleje, vyměněna asi polovina, odsavačkou, bez filtru, kabinový ne, palivový ne, ale vše řádně naúčtováno. Kontrola brzd bez sundání kol.Super servis Poděbrady.Ono najít dobrý servis je dost loterie.

    Jonatán

    Tak tak, lepší je pro mě kamarád u kterého stojím. Jinak to v této zemi nejde!!!!

    Z toho opomíjeného osobně nejčastěji potkávám neřešenou brzdovku, není žádnou výjimkou bod varu pod 140°C. Rekordmanem je mondeo r.v.93 po prvním (německém) majiteli, který se přiznal že brzdovku neměnil nikdy, v klesání od Panenské k Ústí mu brzdy odešly ani ne po minutě souvislého brždění a doma jsme mu pak změřili 103°C…

    Martin

    S tim převodovým olejem to je zajímavá situace. české zastoupení BMW tvrdí že náplň je věčná. Za hranicema mění myslím po 60 tis.

    Fish

    Jak proboha člověk riskuje zdraví, když nevymění pylový filtr?
    To jako, že mu zrníčko pylu vletí do oka a on se kvůli tomu vybourá, nebo… ?
    Spíš se domnívám, že díky takovéhle sterilizaci a filtraci všeho, s čím člověk přijde do kontaktu si škodíme mnohem více.

    pytufovl

    chlapče, chlapče… ty jseš přesně jeden z těch českých oslíků kterej si myslí že sežral svět…Kabinový filtr zachycuje drobné částice,prach,alergeny nebo bakterie…po čase se ovšem zanese a je potřeba ho vyměnit…a nemělo by se zaponínat na čištění výparníku klimatizace, tam se usazuje plíseň… při jakkékoliv prohlídce klimatizace by vám ho měli zkontrolovat, popřípadně vyčistit 😉

    Se závěrem lze jedině souhlasit, ale když se ta nadbytečná filtrace časem zanese, přestane pouštět do kabiny i vzduch a začne žít vlastním životem, taky to není úplně ideální. Nicméně proč ho měnit když se dá snadno vyhodit 🙂

    Martas

    A co řekneš na to, že při prudkém brzdění na Authobamu ze 200km/h na téměř nula se nové destičky upekly a kotouče zvlnili vysokou teplotou, kdy byli do ruda rozžhavené. Kotouče házeli nejen při brzdění, ale i při jízdě. Taky je to vlivem nerovnoměrním nánosem….bla bla bla;)

    jo to je obecne znamo, lidi opravuji auta au upadne kolo nebo nenastartuji, prevence prohlidka nulova.

    AAA

    u rady vozu se ale napln skutecne oznacuje jako vecna. Prevodovky pak casto uz ani nemaji zadny vypustny sroub – to se pak olej meni blbe… 🙁

    AAA

    Jiste, no nicmene ze by zaneseny filtr realne a akutne ohrozoval zdravi, jak se nam snazi pan ze servisu sdelit, no tak horke to zas nebude, ze.

    Libor

    Docela mě pobavila věta \“Kdo netuší, kdy by měl kterou náplň vyměnit, může se poradit se servisem\“

    Každý druhý servis vám řekne že olej v převodovce vydrží po celou dobu životnosti převedovky a tudíž se nemění.
    To že se vám bez výměny oleje zkrátí životnost převodovky už vám ale neřeknou.

    Toho oslíka si vyprošuji 😛 Nicméně přiznávám, že o přesném umístění tohoto filtru nemám tušení, neb takovou věcí moje 20 let staré auto pravděpodobně ani nedisponuje.
    \“zachycuje drobné částice,prach,alergeny nebo bakterie\“… No a pak si člověk otevře okýnko a je mu to stejně k ničemu, tož tak.
    O nutnosti čistit klimatizaci vím, nicméně pokud to jen trochu jde, jejímu používání se vyhýbám.

    Toho oslíka si vyprošuji 😛 Nicméně přiznávám, že o přesném umístění tohoto filtru nemám tušení, neb takovou věcí moje 20 let staré auto pravděpodobně ani nedisponuje.
    \“zachycuje drobné částice,prach,alergeny nebo bakterie\“… No a pak si člověk otevře okýnko a je mu to stejně k ničemu, tož tak.
    O nutnosti čistit klimatizaci vím, nicméně pokud to jen trochu jde, jejímu používání se vyhýbám.

    josef K.

    V dsg převodovce jsem už měnil olej dvakrát. Tam výpustný šroub asi je. V každém případě byl výpustný šroub v mé peněžence.

    JaF

    Jak to je s olejem převodovek nevím a docela by mne to zajímalo. Zatím jsem dospěl k závěru že se to týká jen automatů. U manuálů jsem při dotazu či požadavku na výměnu převodového oleje dostal vždy tutéž odpopověď. Tedy že náplň je doživotní. Sice se mi to nezdá, protože i olej stárne a mění své vlastnosti, ale zase na druhou stranu jsem již několikrát hledal výpustný šroub na převodovce na rampě či v kanále, svítil si na spodek, ometal smetáčkem a nic. Pro vypuštění oleje z manuální převodovky tam prostě nic není. A ne jen u jednoho auta.

    Čičo

    Doživotný… Áno, až do konca životnosti prevodovky. Ktorá je ale pri jednom oleji iná ako pri jeho pravidelnej výmene (pri manuálnej stačí 150-180 tis. km). A keď je naozaj doživotný tak koľko to podľa výrobcu je? 100, 200, 500 tisíc km? Dnes, keď je životnosť aj iných súčiastok aj s ohľadom na cenu projektovaná na 250 tis. km?

    Kto už niekedy videl olej z prevodovky po toľkých kilometroch tak vie o doživotnosti svoje…

    Čičo

    Doživotný… Áno, až do konca životnosti prevodovky. Ktorá je ale pri jednom oleji iná ako pri jeho pravidelnej výmene (pri manuálnej stačí 150-180 tis. km). A keď je naozaj doživotný tak koľko to podľa výrobcu je? 100, 200, 500 tisíc km? Dnes, keď je životnosť aj iných súčiastok aj s ohľadom na cenu projektovaná na 250 tis. km?

    Kto už niekedy videl olej z prevodovky po toľkých kilometroch tak vie o doživotnosti svoje…

    Čičo

    Tak najskôr mi príspevok nezobrazí ani po opakovanom refreshi a keď ho odošlem znova tak sú tu zrazu oba…

    Čičo

    Tak najskôr mi príspevok nezobrazí ani po opakovanom refreshi a keď ho odošlem znova tak sú tu zrazu oba…

    Aspa

    Tak ona se výměna oleje týká především AUT. převodovek. Nicméně Vám v českém servise budou také tvrdit, že náplň je doživotní. Má osobní zkušenost s peugeotem 407 v automatu byla, že jsem psal dotaz na výměnu oleje, byla mi řečena cena s tím, že je to zbytečné-doživotní náplň. Nedbal jsem rad a dostavil se na výměnu a vynutil si, že chci být u toho. Technik mi pak soukromě povídal, že s tou dož. náplní je nesmysl a ať ho měnim po 80, lépe po 60 tisících…

    st

    S každou výměnou oleje vyměním i všechny filtry. Je to sice o nějakou kačku dražší, ale mám klid. Má Oktávka už má pomalu najeto čtvrt mega a šlape jako hodinky a s trochou dobré vůle se dostanu pod pět litrů. A v zimě startuje i při -25 °C. Co mě čeká tak výměna oleje v převodovce. Brzdovku kontroluji 2x ročně jak jsou různé akce. Tedy doufám, že to dělají :)) stejně jako kontrolu stavu kotoučů a brzdových destiček.

    Jedlator

    Přesně, tohle se děje snad ve všech servisech. Při garančce nesmíš být přítomen – bezpečnost práce a olej se odsává shora, samozřejmě pouze část a zbytek je malá domů. Je to svinstvo nejhoršího kalibru, ale opravdu nevím jak z toho ven. Garančku si platím pouze kvůli záznamu v servisce a dalšímu prodeji a olej po garančce jsem si vyměnil sám 🙁

    PepaSFI

    ono to bohužel má svou krutou logiku. Auto na garančce je nové a ikdyž se servis ojebe, tak se vlastně skoro nic nestane. Záruku by to asi přežilo i úplně bez servisu, s jedním olejem a filtrama. A po záruce? Chachá, zákazníku cimbej penízky. Nejlepší je tak třetí majitel, to už nikdo netuší jak se to servisovalo, co tam kdo nalil nebo nenalil, kurvítka jsou správně načasovaný, porouchat se může cokoliv. A jak řešit to ojebávání? Prostě si to nenechat líbit. Chci být u prohlídky a servisu. Bezpečnost práce? Když se bojíte že se mi něco stane tak vám podepíšu prohlášení že tam budu na vlastní nebezpečí. Na STK s technikem taky lezu pod auto tak proč by to mělo být problémem v servisu.

    PepaSFI

    popravdě řečeno, potěšilo mě že v mém autě kabinový filtr není a ani tam nejde dát. Je pravda že bez filtru se více špiní interiér ale není to zas taková tragédie. zas je to starost navíc a já stejně pokud to jen trochu jde mám otevřenou střešní ďouru. Taky jsem zažil v kolegově Oktávii že v hustém dešti prostě nebylo možné odmlžit okna. Zkrátka to nefoukalo. Filtr letěl do popelnice a je vyřešeno.

    Jedlator

    Já už mám takovou teorii, že ona poukazovaná klesající kvalita nových aut není problém výrobce, ale je způsobena špatným servisem – hlavně olej, který se nemění je pro motor a turbo časovaná bomba. Dělají se i lepší věci – vymění vám např. brzdové destičky za ojeté apod.

    mUf

    Tak v Poděbradech ani do VW, Forda nebo Citroenu ne e e e ….

    vita

    Zravim
    jezdim uz 23 let nikdy jsem si nekoupil nové auto. Vždy jsem měl pouze ojetiny při pořízení starší 3 let vše značky škoda. Základní servis si dělám sám doma. Měním olej v motoru dle předpisu a s ním zároveň měním vzduchový filtr, kabinový pokud ho auto má,svíčky, i palivový jen do typu felicie. Životnost převodového oleje je celoživotní, ale auto je počítáno na životnost 7 let tak ho měním po 5 letech nebo každou 4 výměnu motorového oleje.V brzdách kapalinu vysloveně neměním ale 3 krát ročně odvzdušnuji a to na jaře , před zimou a v létě před dovolenou během roku tak 0,5 l doplním.

    jitezka

    Jak to tak vidím, tak má na to každý jiný názor.
    Právě přemýšlím (jako žena – vcelku laik), co vše na autě nutno a za jakou dobu měnit.
    Našla jsem další z názorů do sbírky 😉

    http://www.autokofi.cz/autodily/provozni-kapaliny/

    Já 1

    Jestli moc nepoužíváte klimu, pak tam už máte nejspíše pěknou kolonii breberek a plísní a když ji občas zapnete, tak dostanete extra nášup…
    To už je lepší auto bez klimy, než takovýto režim nepoužívání…

    stanik

    V podstatě se dá i souhlasit. Záleží na stáří vozidla. Měl jsem zkušenost s vesnickým servisem, se servisem Inzat ve DKnL a Autotech HK. A neměl jsem připomínky. Razím zásadu, pokud máte důvěru k mechanikovi a ten má nejen potřebné znalosti ale i vybavení tak je vše v pořádku. Ono většinou ti skvělí machři, většinou mají právě praxi v servisech, i když si třeba dokáží přivydělat i doma v garáži nebo stodole.

    mustang323

    Nemyslím si, že je uplně vhodné aby každý měnil svíčky sám, může dojít k úrazu, poškození svíčky při vytahování a podobně. Sám jezdím do servisu: http://www.autoindividual.cz/bezne-servisni-prace/vymena-svicek pravidelně a nečekám na první „zaškubání“ vozu. Popravdě bych řekl, že za těch pár korun to stojí a je lepší, když se i taková, pro někoho drobnost, provede profesionálem.

    stanik

    Ano s tím kamarádem souhlasím, a může to být i kamarád ze zatracovaného servisu, jenž si tyto úkony dělá doma v garáži po pracovní době. Hlavně aby věděl co dělá, jinak je totiž opravdu si běžnou výměnu dělat sám. Včetně výměny filtrů .

    Ales

    Mimo tema prosim : ojeta auto ma nekdo zkusenosti at uz kladne ci zaporne ?:) dekuji

    roman

    Zalezi alesi co chces vedet alesi, ja si kupoval jednou a koupil jsem auto se stocenym tachecem 😀 takze uz nikdy vic.

    křemílek

    Mám docela velkou zkušenost s ojetýma autama. Pokud chceš vědět víc dej vědět.

    Ales

    J byl bys moc hodný pokud bys mi něco napsal. Docela přemýšlím o dovozu z Německa.

    Ales

    Něco z Německa nejlépe. Auto si kupoval jen tak na slepo nebo proč vlastně?? Vyypadá ot, že si koupil blbě. To sis to nemohl zkontrolovat třeba od nějaké firmy?

    Sofa

    Taky bych potřeoval poradit. Prvně bych si měl ale ojetinu zkontrolovat ne? Firma, mechanik?

    křemílek

    Odkud si? Pokud z Prahy nebo okolí tak vím o něčem co by ti možná pomohlo.

    mafi

    kup si auto z bazaru Vojnův Městec a takový problémy nemáš – jen sereš prachy do zbytečných oprav motoru, protože auto je šrot

    Patrik

    Měním vše tak jak je předepsáno, něco častěji. Olej s filtrem každých max. 15tis km i když interval u mého auta je 20tis, každých 40tis filtr vzduchu a nafty, po 60tisolej v manuální převodovce. Kabinovej filtr jednou ročně, co dva roku údržba chladiva klimy, výměna brzdové kapaliny. Po 100tis rozvody. Zbytek tak nějal dle opotřebení. Beru výhradně originál díly, včetně kapalin, ale do autorizáku nejezdím.

    Luděk

    Jezdím jen na opravy defektů.Pokud cítím,že se s kolem něco děje tak nechám zkontrolovat vyvážení. Jinak mám zkušenost,že sundají stávající závažíčka a opět stejné hodnoty nasadí na stejné místo a je to podle přístroje dobře.Takže vyvažuji jen když musím. Jinak to jsou vyhozené peníze a ztráta času.

    Ford

    Výměna brzdovky Ford Mělník = orvaná izolace na hadici, po 25 km jeden šroub kola před upadnutím, další volné, 3 chromové kryty šroubů špatně nasazené a nenávratně pryč.

    Štefan

    Přesně! Na všetko je treba odborníkov 😀

    Bílek Jan

    Dobrý servis vás na všechny možné nedostatky upozorní. Jsou to přece profesionálové, ne? Já, řidič jsem jen uživatel.
    8

    jenda

    Když koupím ojetinu,první věc co je udělám rozvody,oleje, filtry, brzdová kapalina a geometrie.
    Rozumí se i olej v převodovce,a to po 60ti tisících protože náplň je sice doživotní,počítám 200nebo
    250 000 pak převodovku novou! a že tam není výpustný šroub neznamená že se nemění.
    Mám obávané Audi A4 2,5 TDI 6V v automatu Spousta lidí tvrdí že tyhle motory jsou průšvih,
    ale nikdo z nich nepíše nic o nějaké pravidelné údržbě, já ji dělám pravidelně a mám najeto
    zatím jenom 320 000 a zatím žádný problém.Tak že moje myšlenka je taková, je úplně jedno jaké
    auto (typ, nebo značku) ale když mu člověk dá ňákou tu údržbu tak vydrží o moc déle.

    Dan

    Chtěl bych zareagovat na tvrzení,že převodový olej ve vozech je navěky.
    Ano,výrobci vozů tvrdí,že je náplň celoživotní a částečně MAJÍ PRAVDU !
    Problém není totiž v tom tvrzení,ale ve zvyklostech lidí.
    Na západě od nás se plýtvá,lidé jsou bohatší a proto si pořizují nová auta třeba po 4 nebo 5 letech,proto je u nich převodový olej doživotní.(protože se starého vozu zbaví a koupí nový)
    My lidé v Českých zemích ( a v celém východním bloku) jsme chudší, skromnější nebo jen prostě máme k našim autům bližší vztah,máme automobily 10,13,15 nebo 20 let,proto u nás nelze brát vážně tvrzení,že převodovka má celoživotní náplň.

    bali

    Nejlepší servis je doma v garáži a udělat si to sám a venku si udělat rampu z trámků a nastříkat spodek a v případě udělat vejfuk 🙂

    Vlastik

    Doporučuji, z vlastní zkušenosti, po 200tis. km u těchto motorů nechat vyměnit řetěz na pohon olejového čerpadla. Technik v autoservisu mi řekl, že ho měnit netřeba, chtěl jsem jej měnit s rozvody při asi 284 tis. Po půl roce praskl a motor se zadřel. Tož tak

    no onojde hlavne o to, ze ve starem filtru usazene castice prachu pilu a vseho mozneho mohou zacit plesnivet, a pak ty plisne jdou ventilatorem do vozu !!

    no onojde hlavne o to, ze ve starem filtru usazene castice prachu pilu a vseho mozneho mohou zacit plesnivet, a pak ty plisne jdou ventilatorem do vozu !!

    vapno

    mas pravdu ohledne vymeny prevodoveho oleje,mam pocit ze konkretne FORD nema vypousteci ani kontrolni otvor

    vapno

    mas pravdu ohledne vymeny prevodoveho oleje,mam pocit ze konkretne FORD nema vypousteci ani kontrolni otvor

    Venca

    Taky jsem chtěli koupit koupil auto fábii 2 z Rakouska a syn z Německa .Ani na jednom se nepoznalo z papírů a  vin chyby na autě . Vzalo se to přes CEBII jo a ty nám řekli z  Rakouska Německa to je problém vědět ., oni se nedostanou do databáze STK ani policie v cizině . .Po dvou dnech něco dohnaly . Další kontrola byla přes známého ze škodovky podle vinu . Vše bylo v  pořádku nebouraný , málo dílú namontováno za celou dobu provozu atd. Pak jsme vyjeli se podívat na něj ,hrůza bourany po opravě – bylo to z delší doby už to i  rezlo , stříkaný celý bok a poslední půl roku nikdo neví co s autem bylo , km se mi taky nezdály , Když někdo nabourá a dá to spravit někomu , ne do značkového servisu nikdo o tom neví ani v Německu . něco podobného měl i  syn . Nakonec koupili auta oba v česku a pohoda tam se dovíte o  vozidle vše jak u CEBIE ,na STK atd. .

    Vitall

    Kabinovy filtr jsem vymenil tak nahodou. Při špinavem filtru, hdyš sem řidil auto a zapinal ventilacy, tak sem mnel furt kašlani vypadalo to na alergii na prach nebo pyl. A to nejsem alergik!. Po vymene kabinoveho filtru, bylo to jine, v salonovem prostoru auta, lip se nadechuje a nepoušti smog s jinych aut na silnici. Hdyš sundate nebo vyndate ten filtr: Škoda Fabia u spolujezdce pod kastlikem u noh. Tak uvidite co tam všeho je. Ja tam mnel skoro plnej belik listi, filtr byl cely zaneseny na vyhoz. Od te doby často kontroluji a čistim.Vymena noveho po najezdu 60-80tis.max.Novy filtr od 250-500kč. To stoji za to! Zdravi mate jenom jedne na celej život.
    Převodovy olej to je to same, kecy s autoservisu že se nemeni. Starej olej slil z převodovky a byl to smrdlavy humus, barva oleje skoro černy, mnel sem kliku že tam nebyly ocelove pylyny. Převodovy olej je drahy 450kč. litr. Tam je jeho potreba 2,5litru. Vymenil, po skušebni projiždce jinak se stalo žadit manual převodovku Škoda Fabia. Dneska jeto težki, opravy nahradni dily, servisy, technicke kontroly a.t.d. Za všechno plati. Myslim hdyš človek neco rozumi technice nebo ma technicke myšleni a chut venovatse stroji ktery využiva skoro každy den! Tak se poradi sam!

    Michal

    S auty z Německa mám nejlepší zkušenost.
    Zabývám se jejich dovozem, samozřejmě si ho napřed důkladně zkontroluji. Ještě nikdy jsem se tam nesetkal se stočeným tachometrem (je to u nich trestné) a auta jsou zachovalá. Kvalita silnic jejich a našich je naprosto nesrovnatelná.
    Pokud chceš, zavolej mi na tel. 732 811 228, nebo napiš na michal.66@email.cz a můžu Ti něco pěkného přivézt.

    Miloš

    Ono s těmi kotouči je to trochu jinak.Samozřejmě že když jsou hodně ojeté tak se zvlní mnohem dříve než nové.Ale taky se ochotně zvlní když jedete za deště a po intenzivnějším brždění proletíte vetší louží.A taky samozřejmě záleží na výrobci.Nekvalitní kotouč se zvlní už když se na něho jen škaredě podíváte.

    Miloš

    Ehmm,nechápu jak si někdo může způsobit úraz nebo poškodit svíčky při výměně.Pochopím technické antitalenty,nebo ženy které se bojí.Ale průměrně technicky zdatný šofér by s tím neměl mít žádný problém.

    mariov8

    Zanesený kabinový/pilový filtr způsobuje například nadměrné rosení oken. To už nebezpečné být může.

    mariov8

    „Pylový“ filtr samozřejmě…

    mariov8

    Já to znám trochu jinak. Zvláště u automatické převodovky (klasické s měničem, ne paskvil typu DSG)je problém skutečně vyměnit celou náplň převodovky. Výrobce proto výměnu části náplně po 60 000-90 000km nenazývá výměnou, ale v servisním plánu úkon, který bychom jako laici nazvali výměnou, je. Velká část starého oleje totiž zůstane v měniči točivého momentu. I když třeba u některých starších mercedesů šel/jde vypustit i ten měnič! Pozor! Olej by se měl po určitém proběhu vyměnit i v manuální převodovce a někdy tam bývá i dražší náplň než v automatech. A jedna osobní zkušenost, oprava předchozím majitelem a neodborným servisem zničené spojky s dvouhmotovým setrvačníkem a manuální převodovky stojí víc než repase automatické skříně Mercedes-Benz.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist