Opel Monza – návrat ke kupé i pohonu zadních kol

Nové BMW řady 4 dostane během pár let nečekanou konkurenci. Stane se jím dvoudveřová Monza vzešlá z Cadillacu ATS.

Evropská divize General Motorsu představí na podzimní automobilové výstavě IAA ve Frankfurtu nové kupé, které se svou klasickou koncepcí uspořádání pohonu pokusí navázat na dvoudveřové stroje ze sedmdesátých a osmdesátých let jako byl model Manta a především Monza, která vznikla na základech limuzíny Senator.

Pokud opomeneme užitkové Movano, Opel dnes žádné stroje s pohonem zadních kol nenabízí, takže se jeho konstruktéři museli poohlédnout po jiné adekvátní technice a koncern GM v tomto směru nabídl Rüsselsheimu jedno poměrně čerstvé řešení – platformu Alpha zcela nového Cadillacu ATS postaveného jako přímou konkurenci pro Audi A4, BMW řady 3Mercedes třídy C.

Výsledkem má být stroj, jehož přesnou podobu sice neznáme, naznačuje ji ovšem počítačová vizualizace kolegů z německého magazínu Auto Bild, kteří údajně měli možnost podívat se buď na vůz samotný anebo alespoň na jeho designové návrhy.Pod kapotou novinky bezprostředně zacílené na Audi A5, mnichovskou řadu 4kupé třídy C mají najít své místo „moderní ekologické motory“ a přestože jejich seznam můžeme pouze odhadovat, nemuselo by to být zase tak složité.

Cadillac ATS je v základu poháněný 2,5litrovým atmosférickým čtyřválcem o výkonu 205 koní, který ale v Evropě kvůli papírově nevyhovujícím emisím příliš do úvahy nepřipadá. Naopak dvoulitrové turbo s výkonem 276 koní případně jeho další podladěné verze a alternativně pak i přeplňovaná šestnáctistovka se zdají být téměř jasnou volbou.

Na vrcholu typové řady ATS stojí vidlicový šestiválec o objemu 3,6 litru a výkonu 325 koní, který umí GM osadit i dvojicí turbodmychadel a ve větším modelu CTS z něj vydoluje 422 koní, což by nemusela být vůbec špatná konkurence pro BMW M4 či Audi RS5.

Jestli takto široce přemýšlí také plánovači Opelu, skutečně nevíme, o výkonnější motorizace pod kapotou Monzy by však (vzhledem k plánované transformaci na kupé značky Buick a nasazení na čínském i americkém trhu) nemusela být nouze.

Pro evropské zákazníky Opel nepochybně připraví také několik vznětových agregátů a časem není vyloučen ani hybridní benzín-elektrický pohon s bezdrátovým, indukčním nabíjením w-plug-in, který se objevil letos v šanghajské studii Buick Riviera.

Opel Monza připravovaný pro frankfurtský autosalon se představí pouze jako koncept, do sériové výroby se však podle britského Auto Expressu mohl dostat už během tří let.

7.7.2013 8:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist