Opel Mokka X 1.6 CDTi: Pohodář

První jízda | vydáno 13. 8. 2017

Velikost textu: a a a

Známé rozměry a proporce, zcela nová tvář – omlazení Opelu Mokka prospělo, i když je znát, z jaké doby pochází

Radosti

  • tichý motor
  • moderní elektronická výbava
  • uživatelsky příjemný interiér

Starosti

  • odhlučnění od podvozku
  • letargičtější hnací ústrojí

Zakulacenější, uhlazenější, pohlednější... Toto je facelift jako ze žurnálu. Všimnout si můžete nové přední části s dynamičtějšími světly, menšího množství plastových dílů, nových zadních světel a řady dalších drobností. Je fakt, že v přímém srovnání vypadá předchozí verze jako měsíc staré noviny – pokrok je znát a Mokka X (i ono písmeno v názvu je nové, mají ho i ostatní SUV/Crossovery Opelu, tedy Grandland X a Crossland X) po stránce designu hezky pasuje k dalším vozům v nabídce automobilky.

Interiér

Hurá! Interiér předfaceliftové Mokky byl skutečně zastaralý, ať už po stránce ergonomie, nebo materiálů. Vězte tedy, že u Mokky X je vnitřek lepší k užívání, na pohled i na omak. Pryč je například nepřehledný středový panel, na kterém jste kdysi našli téměř čtyřicet tlačítek. Obrazovka multimediálního systému a navigace již nestojí na horní hraně palubní desky, ale je elegantně integrována do středového panelu. Po jejích stranách najdete na výšku uložené výdechy ventilace, kdysi byly na šířku a zbytečně zabíraly prostor. I ovládací prvky na volantu jsou uhlazenější a elegantnější. Vzpřímenější posaz za volantem zajišťuje dobrý výhled na všechny strany, sedačky sice nemají větší boční vedení, ale vzhledem k tomu, že Mokka X nemá žádné sportovně zábavné ambice, určitě to nevadí. Mimochodem, mají certifikaci kampaně za zdravá záda AGR, a právem. Vzadu si pohodlně sednou dvě osoby, prostřední místo je spíše záložní, i tak zde ale najdete relativně dost místa nad hlavou. Kufr je relativně úzký, ale vše dohání svou hloubkou a hlavně výškou, jeho objem 356 litrů se dá využít beze zbytku.

Skutečně parádní je osmipalcová obrazovka nového multimediálního systému Navi 900 IntelliLink. Má krásně ostrou grafiku, snadno se ovládá, snadno se spáruje s mobilním telefonem, jehož aplikace pak můžete využívat přímo na displeji. K této nejvyšší specifikace Ultimate ho dostáváte automaticky, v nižších verzích připlatíte 15, resp. 30 tisíc. Samozřejmostí je připojení k internetu přes LTE a systém OnStar, který umí automaticky detekovat nehody a zavolat vám pomoc, pomůže s nalezením ukradeného auta a poskytuje vám asistenční služby na cestách díky operátorům, kteří jsou vám neustále k dispozici.

Obecně tedy vnitřek Mokky X dotáhnul ztrátu, kterou předfaceliftový model velmi výrazně trpěl, jak z hlediska konektivity a moderních funkcí, tak designu a ergonomie. Nicméně srovnání například s novou Insignií nesnese, to je zcela jiná liga.

Pohon

Motor 1,6 CDTi má u Opelu přezdívku „šeptající diesel.“ A pokud ho necháte zahřát a netýráte ho ve vysokých otáčkách, lze jen souhlasit. Svou sílu sice projeví spíše ve středu otáčkoměru, ale jinak se chová velmi způsobně. Šestistupňový automat pracuje rozvážně, ale zároveň kultivovaně – docela zajímavé je manuální řazení, řešené tlačítky na páce voliče. Kombinovaně můžete počítat se spotřebou okolo šesti litrů na sto.

Jízdní vlastnosti

Podobně ležérní náturu, kterou vykazuje hnací ústrojí, můžete čekat i z hlediska podvozku a jízdních vlastností. Auto nevykazuje výraznější nedotáčivost, ale zároveň také nebudí chutě řezat zatáčky s pískajícími gumami. Lehké pohupování na dálnici nevadí, na rozbité silnici pak Mokka X dobře filtruje nerovnosti. Společně s tichým motorem pak nabízí velmi komfortní cestování, až na jednu věc – na některých typech povrchu se od kol ozývá hluk.

Verdikt

Nekonfliktní a pohodový přístup, modernizace techniky i interiéru, aktuální design – Opelu se tento facelift povedl. Nicméně letargičtější hnací ústrojí je důkazem, že dnes už se auta dělají trochu jinak. Škoda také, že Mokka X není lépe odhlučněná od podvozku. Díky vylepšením však má co nabídnout a  není toho málo.

Měření a technické údaje

MotorOpel Mokka X 1.6 CDTi
Konstrukcečtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1598
Převodovkašestistupňová, automatická, dvouspojková
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)100/136 v 3500 - 4000
Točivý moment (Nm)320 v 2000 - 2250
0-100 km/h (s)10,3
Nejvyšší rychlost (km/h)188
Spotřeba paliva (l/100 km)4,9
Objem nádrže (l)53
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4275
Šířka (mm)1781
Výška (mm)1658
Rozvor náprav (mm)2555
Provozní hmotnost (kg)1387
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)500
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1500
Zavazadlový prostor (l)356/1305
Ceny
Základní cena modelu377 900 Kč
Základní cena test. verze546 900 Kč
Cena testovaného vozu705 900 Kč

Komentáře ke článku

  • Hyundai je lepší Zobrazit
    13. 8. 2017, Hudajak

Tagy: Opel Mokka, Opel

Škoda Octavia Combi RS DSG: Rodinný sportovec

S rodinou na palubě umí být Octavia RS komfortní kliďas, jakmile ale jedete sami, můžete to domů klidně vzít tou delší cestou. Moc hezky se s ní svezete.

Škoda Octavia Combi RS DSG: Rodinný sportovec
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Vážený pane doktore, mám dva dotazy: 1) Bohužel jsem měl nehodu, kde jsem jako po... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist