autoweb.cz > Opel > Opel Mokka > Opel Mokka X 1.6 CDTi: Pohodář
Opel Mokka X 1.6 CDTi: Pohodář
Radosti
- tichý motor
- moderní elektronická výbava
- uživatelsky příjemný interiér
Starosti
- odhlučnění od podvozku
- letargičtější hnací ústrojí
Zakulacenější, uhlazenější, pohlednější… Toto je facelift jako ze žurnálu. Všimnout si můžete nové přední části s dynamičtějšími světly, menšího množství plastových dílů, nových zadních světel a řady dalších drobností. Je fakt, že v přímém srovnání vypadá předchozí verze jako měsíc staré noviny – pokrok je znát a Mokka X (i ono písmeno v názvu je nové, mají ho i ostatní SUV/Crossovery Opelu, tedy Grandland X a Crossland X) po stránce designu hezky pasuje k dalším vozům v nabídce automobilky.
Interiér
Hurá! Interiér předfaceliftové Mokky byl skutečně zastaralý, ať už po stránce ergonomie, nebo materiálů. Vězte tedy, že u Mokky X je vnitřek lepší k užívání, na pohled i na omak. Pryč je například nepřehledný středový panel, na kterém jste kdysi našli téměř čtyřicet tlačítek. Obrazovka multimediálního systému a navigace již nestojí na horní hraně palubní desky, ale je elegantně integrována do středového panelu. Po jejích stranách najdete na výšku uložené výdechy ventilace, kdysi byly na šířku a zbytečně zabíraly prostor. I ovládací prvky na volantu jsou uhlazenější a elegantnější. Vzpřímenější posaz za volantem zajišťuje dobrý výhled na všechny strany, sedačky sice nemají větší boční vedení, ale vzhledem k tomu, že Mokka X nemá žádné sportovně zábavné ambice, určitě to nevadí. Mimochodem, mají certifikaci kampaně za zdravá záda AGR, a právem. Vzadu si pohodlně sednou dvě osoby, prostřední místo je spíše záložní, i tak zde ale najdete relativně dost místa nad hlavou. Kufr je relativně úzký, ale vše dohání svou hloubkou a hlavně výškou, jeho objem 356 litrů se dá využít beze zbytku.
Skutečně parádní je osmipalcová obrazovka nového multimediálního systému Navi 900 IntelliLink. Má krásně ostrou grafiku, snadno se ovládá, snadno se spáruje s mobilním telefonem, jehož aplikace pak můžete využívat přímo na displeji. K této nejvyšší specifikace Ultimate ho dostáváte automaticky, v nižších verzích připlatíte 15, resp. 30 tisíc. Samozřejmostí je připojení k internetu přes LTE a systém OnStar, který umí automaticky detekovat nehody a zavolat vám pomoc, pomůže s nalezením ukradeného auta a poskytuje vám asistenční služby na cestách díky operátorům, kteří jsou vám neustále k dispozici.
Obecně tedy vnitřek Mokky X dotáhnul ztrátu, kterou předfaceliftový model velmi výrazně trpěl, jak z hlediska konektivity a moderních funkcí, tak designu a ergonomie. Nicméně srovnání například s novou Insignií nesnese, to je zcela jiná liga.
Pohon
Motor 1,6 CDTi má u Opelu přezdívku „šeptající diesel.“ A pokud ho necháte zahřát a netýráte ho ve vysokých otáčkách, lze jen souhlasit. Svou sílu sice projeví spíše ve středu otáčkoměru, ale jinak se chová velmi způsobně. Šestistupňový automat pracuje rozvážně, ale zároveň kultivovaně – docela zajímavé je manuální řazení, řešené tlačítky na páce voliče. Kombinovaně můžete počítat se spotřebou okolo šesti litrů na sto.
Jízdní vlastnosti
Podobně ležérní náturu, kterou vykazuje hnací ústrojí, můžete čekat i z hlediska podvozku a jízdních vlastností. Auto nevykazuje výraznější nedotáčivost, ale zároveň také nebudí chutě řezat zatáčky s pískajícími gumami. Lehké pohupování na dálnici nevadí, na rozbité silnici pak Mokka X dobře filtruje nerovnosti. Společně s tichým motorem pak nabízí velmi komfortní cestování, až na jednu věc – na některých typech povrchu se od kol ozývá hluk.
Verdikt
Nekonfliktní a pohodový přístup, modernizace techniky i interiéru, aktuální design – Opelu se tento facelift povedl. Nicméně letargičtější hnací ústrojí je důkazem, že dnes už se auta dělají trochu jinak. Škoda také, že Mokka X není lépe odhlučněná od podvozku. Díky vylepšením však má co nabídnout a není toho málo.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | čtyřválec |
Palivo | nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 |
Převodovka | šestistupňová, automatická, dvouspojková |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 100/136 v 3500 - 4000 |
Točivý moment (Nm) | 320 v 2000 - 2250 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 188 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,9 |
Objem nádrže (l) | 53 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4275 |
Šířka (mm) | 1781 |
Výška (mm) | 1658 |
Rozvor náprav (mm) | 2555 |
Provozní hmotnost (kg) | 1387 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 500 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1500 |
Zavazadlový prostor (l) | 356/1305 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 377 900 Kč |
Základní cena test. verze | 546 900 Kč |
Cena testovaného vozu | 705 900 Kč |