Opel Mokka: poprvé za volantem

Kompaktní SUV útočí na Škodu Yeti. Opel Mokka má pohon všech kol, chytrou kameru i útulný interiér. Mají se v Mladé Boleslavi začít bát?

Segment kompaktních SUV je jedním z mála, který narozdíl od ostatních vytrvale roste. Je tu stálice v podobě mladoboleslavského Yetiho, originální Nissan Juke, nebo osvědčené Mitsubishi ASX. A právě z jejich koláče by rád ukousl nový Opel Mokka. Má vůbec šanci? Abychom to zjistili, vyrazili jsme za novým Opelem do Hamburku.

Už na první pohled vypadá Mokka svalnatě, asi jako kulturista zapomenutý v posilovně, vedle kterého konkurenti vypadají jako studenti informatiky. Je tak muskulaturní, že možná působí až trochu zavalitě. Berte to jako daň za prostor, který najdete uvnitř. Interiér je slušným místem k žití a pozice za volantem velmi dobrá. Volant i sedadlo mají naštěstí široké možnosti nastavení, ze kterých si určitě najdete polohu, která vám bude sedět stejně jako mně.Těžko k interiéru napsat něco nového, nemám dokonale nastudovaný vnitřek Astry nebo Insignie, ale jsou si velmi podobné, čímž myslím i dobrou kvalitu zpracování. A s tím souvisí i tlačítky obdařený středový panel. Přestože se Opel na konferenci chlubil prvním místem v testu uživatelské přívětivosti, já považuji palubní systém za jeden znejméně intuitivních. Názor si tak budete muset udělat nejspíš sami.

Opel Mokka fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Opel Mokka fotogalerie

Kromě palubního počítače vás bude určitě zajímat i zavazadlový prostor, který ve standardním uspořádání pojme 356 litrů a po sklopení zadních sedadel naroste až na 785 litrů. A kdyby ani to nestačilo, další harampádí můžete nastrkat do celkem 19 úložných schránek po celém autě. Za další trumfy Mokka považuje zásuvku na 230 V, parkovací kameru nebo přední kameru OpelEye, která dokáže číst dopravní značky nebo varovat před hrozící srážkou. Nesmím zapomenout zmínit se o bezpečnostní výbavě, která už v nejlevnější verzi nabídne 8 airbagů, ABS a ESP+.Na místě byly k dispozici jen výkonější agregáty, a to benzínová čtrnáctistovka o výkonu 140 koní a točivém momentu 200 Nm, který je k dispozici v rozmezí od 1850 – 4900 otáček. Na silnici je benzínová jedna-čtyřka jako doma. I když neoslní zdrcující akcelerací, je příjemně tichá, kultivovaná a její zátah je plynulý. Spotřeba se během 160 km cesty ustálila na průměrné spotřebě 6,8 litrů na sto, ve které je zahrnuta jízda ve městě, po okresce i na dálnici.

Naftový motor 1.7 CDTI s výkonem 130 koní byl sice na shodné trase úspornější, při jízdě po okresce se dokázal dostat pod 5 litrů na sto, ale jízdou po dálnici se masivní rozdíl začal stírat a ve finále měl v průměrné spotřebě výhodu jen asi litr nafty na sto kilometrů. Nic moc, když si za něj budete muset adekvátně připlatit, a žít s horší kultivovaností a hlukem, který do auta prostupuje v jakékoli rychlosti. Alespoň malou náhradou vám může být fakt, že je diesel svižnější. Nejvyšší točivý moment 300 Nm je k dispozici v rozmezí 2000 – 2500 otáček a je bez diskuse znát.

Pohon všech kol přichází v úvahu jen pro dva zmíněné motory, přičemž dokáže pracovat v poměru 100:0 ve prospěch přední nápravy, nebo se na zadní kola připojí až polovina výkonu. Všechno funguje zcela automaticky, a jak jsme měli možnost vyzkoušet v mokrém písku, chvíle, kdy se do hry zapojí i zadek, nemáte šanci postřehnout.Kromě dvou zmíněných motorů bude Mokka v nabídce i s atmosférickou šestnáctistovkou o výkonu 115 koní. Protože Opel u této motorizace nepředpokládá kdovíjak obří prodeje, k testování ji vůbec nepřivezl.

Na silnici působí malé SUV sebejistě a řídí se stejně příjemně, jako běžná Astra. V zatáčkách jsou náklony karoserie i přes vysokou světlou výšku minimální, takže se dá s autem jet poměrně svižně i na okresce. Svou daň si tužší naladění vybírá na komfortu, který je na nekvalitním asfaltu jen průměrný. A protože pravý terén zažije Mokka až na českých silnicích, dá se tak nějak předpokládat, že lepší to nebude. Budete se muset rozhodnout, zda upřednostníte houpavý podvozek konkurence, nebo řidičsky příjemnější naladění v případě Opelu, který tu a tam vyloudí nějakou tu ránu.

Opel Mokka vyráží do ringu malých SUV s pořádně ostrými lokty. Dokáže konkurenci porazit na kolena? Na takový verdikt testovací trasa nestačila, ale soupěřům minimálně slušně zatopí. S cenou od 379 000 Kč za verzi s benzínovým motorem 1.6 to nebude mít úplně složité.

23.10.2012 7:30| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist