Opel Meriva má po faceliftu novou tvář

Druhá generace populárního MPV dostala mladistvou tvář, především však novou generaci naftového motoru.

U Opelu se poslední dobou hodně modernizuje, nedávno dostala na pohled nenápadný facelift Insignia a ve stejném duchu se změny nesou i u rodinné Merivy. Poznáte ji podle přepracované přídě, kde nechybí světla s typickým světelným podpisem nejnovějších Opelů, nový design ale dostal i nárazník a zadní světlomety.

Největší změny se udály pod kapotou, kam si našly cestu nové agregáty v čele s novou naftovou šestnáctistovkou 1.6 CDTI. Motor by měl být o 10 % úspornější než předchůdce 1.7 CDTI, především by ale měl být o dost tišší a kultivovanější. Na přední kola posílá 130 koní a 320 Nm, přitom kombinovaná spotřeba by měla být jen 4,4 litrů nafty na sto kilometrů, respektive emise 116 gramů CO2 na kilometr. V budoucnu budou následovat i jeho další výkonové varianty, takže pokud vám 136 koní zcela nevyhovuje, doporučujeme vydržet.

Od dieselů se přesuneme k benzínovým motorům, kde nechybí přeplňovaná čtrnáctistovka naladěná na 120, respektive 140 koní. Pro slabší z nich nebude chybět i verze s pohonem na LPG, stejně tak jako nabídka automatické převodovky. Myslelo se ale i na manuál, pěti i šestistupňové převodovky se mají vyznačovat přesnějším a hladším chodem než tomu bylo v minulosti.

Změny pokračují i uvnitř, kam se do čela palubní desky nastěhoval zábavní systém IntelliLink se sedmipalcovým displejem. Samozřejmě nechybí podpora Bluetooth, konektor USB, podpora digitálního rádia DAB a dnes už trochu zbytečný přehrávač na CD. Je trochu škoda, že Meriva nedostala přepracované ovládání systému po vzoru faceliftované Insignie, takže středovou konzoli pořád zdobí desítky tlačítek.

Na druhou stranu u Merivy pořád platí velká variabilita vnitřního prostoru, takže nechybí posuvná středová konzola FlexRail, sklopná sedadla nebo chytrý vynález integrovaného držáku jízdních kol v zádi auta a řada dalších příjemných věcí. Poslední otázkou, kterou zbývá zodpovědět, jsou ceny faceliftovaného modelu. Tu v nejbližší době jistě zodpoví české zastoupení značky.

10.10.2013 9:50| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist