Opel Insignia Grand Sport: První dojmy z českých silnic

První jízda | vydáno 25. 5. 2017

Velikost textu: a a a

Máme za sebou první krátké svezení s novou vlajkovou lodí Opelu. Grand Sport chce vyzvat prémiovou konkurenci, má na to nárok?

Commodore, Admiral, Diplomat – tyto známé luxusní Opely doby minulé jsou spirituálními předchůdci modelu Insignia, přesněji provedení Grand Sport, kterému dělají v současné i budoucí nabídce společnost kombi Sports Tourer a drsňácký Country Tourer. Minulá generace Insignie našla téměř milion zákazníků a Grand Sportem chce Opel uspokojit potřeby řidičů, kteří hledají o trochu více elegance. Naživo působí impozantně, s délkou 490 centimetrů a šířkou 194 centimetrů nejde o žádného drobečka. Motiv dvojitého křídla, který je současným designovým trendem Opelu, najdete v prolisech dveří, vedle „blesku“ na čelní masce i v předních a zadních světlech. Úzká přední světla mohou být za příplatek vybavena systémem LED Matrix s celkem dvaatřiceti diodovými moduly (Astra jich má jen 16), které umožňují jezdit s neustále zapnutými dálkovými světly – moduly se vypínají tak, aby neoslňovaly auta před vámi či v protisměru, a svítí až do vzdálenosti 400 metrů. Insignia všech verzí stojí na zcela nové platformě, která v případě Grand Sportu znamená úsporu hmotnosti až 175 kilogramů a zároveň poskytuje spoustu místa pro posádku v oblasti ramen, boků i pro nohy – rozvor se oproti minulé generaci zvětšil o 92 milimetrů. A po usednutí za volant je to znát, se svou 174 centimetrů vysokou postavou mám okolo sebe spoustu místa, nemluvě o prostoru vzadu – tam by se pohodlně usadili i dva basketbalisté. Vyrážíme na krátkou projížďku v dieselové verzi 2,0 CDTI s výkonem 170 koní a pohonem předních kol, motor je už od startu výborně utlumený. Šestistupňovou manuální převodovku zřejmě nezvolí moc zákazníků, ale má celkem přesně vymezené dráhy a nezadrhává – osmistupňový automat bude zřejmě jasnou volbou. Tím největším překvapením je však adaptivní podvozek FlexRide. Umí se přenastavit až pětsetkrát za sekundu dle informací z palubních senzorů a v závislosti na aktuální situaci, řidič může volit mezi třemi režimy. Standardní nastavení nechává vše na automatice, po stisku tlačítka Sport citelně ztuhne a omezí náklony, nestane se z něj však prkno, které by vám dalo na nerovnostech ránu do zad. Změní se také odezva plynového pedálu a tuhost řízení, ale spíše kosmeticky. Tím největším překvapením je nastavení Tour, které si nezadá s vysoce kvalitním vzduchovým odpružením. Insignia Grand Sport je v tomto režimu stále skvěle ovladatelná, ale přidává konejšivou plavnost a houpavost, jemné příčné brázdy v asfaltu prostě ignoruje a i na hrubém záplatovaném asfaltu se nese s ladností, aniž by povrch silnice obtěžoval posádku. Pokud chcete, můžete si jednotlivé parametry nastavení zvolit individuálně.

Motor má solidní zátah, ale abyste udržovali svižné tempo, musíte včas řadit – alespoň víte kdy, průhledový displej zobrazuje i otáčkoměr, takže máte vždy dost informací. Jízda v Insignii Grand Sport je vysloveně odpočinkovou záležitostí, můžete ji sice poslat do zatáčky ve vysoké rychlosti, ale i když disponuje slušným množstvím přilnavosti, podvědomě cítíte její hmotu. Raději si užívejte komfortní sedačky s ergonomickým certifikátem AGR a luxusně působící interiér. Ostatně na delších cestách vám uleví díky armádě pokročilých systémů – udržení v jízdním pruhu, adaptivní tempomat (který s automatem umí i funkci Stop&Go), systém automatického parkování, rozpoznávání dopravních značek – to vše funguje bez zádrhelů. Máme zde také systém OnStar s palubním hotspotem a automatickým přivoláním pomoci v případě nehody, přes jeho operátory si pak můžete zamluvit hotel nebo najít místo k parkování.

Paleta motorů začíná benzínovou patnáctistovkou s výkonem 140 nebo 165 koní, vrchol představuje provedení 2,0 Turbo 4x4 s 260 koni. Diesely začínají čtyřválcem 1,6 CDTI se 110 koni a silnější variantou se 136 koni. Dvoulitrové CDTI se 170 koni je k mání s pohonem předních nebo všech kol, později přijde na trh provedení Biturbo s 210 koni. Pohon všech kol má zadní diferenciál s elektronicky ovládanými spojkami po stranách, umožňující „to lepší“ vektorování točivého momentu na zadní nápravě. Místo přibrzďování kol naopak posílá výkon tam, kde je třeba, čímž usnadňuje stáčení auta do zatáčky. OPC nebude – podmínkou tohoto označení je unikátní motor, který nemá žádná jiná verze v nabídce, můžete však zvolit sportovní pakety OPC Line pro interiér či exteriér (nebo oba) se sportovními nárazníky, bočními prahy, zadním spoilerem, sportovními doplňky interiéru a tak dále. Ceny začínají na 569 900 Kč za verzi 1,5 Turbo 140k s šestistupňovou manuální převodovkou ve verzi Selection, vrchol představuje benzínové 2,0 Turbo 4x4 s osmistupňovým automatem za 859 900 Kč.

Zpátky k původní otázce – může Insignia Grand Sport vyzvat prémiovou konkurenci z velké německé trojky? Troufnu si tvrdit, že ano, po stránce komfortu, moderní výbavy, designu i prostoru určitě. Tabulkově jsou jejími soupeři spíše Passat, Superb a podobné stroje, ale ty mají alespoň ze subjektivní stránky věci o něco konzervativnější tvary. Svezení bylo krátké a na plnohodnotný verdikt určitě nestačí, ale těšte se na důkladnější test, který vám již brzy přineseme.

Měření a technické údaje

MotorOpel Insignia Grand Sport 2,0 CDTI S/S
Konstrukcečtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1956
Převodovkašestistupňová, manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)125/170 v 3750
Točivý moment (Nm)400 v 1750 - 2500
0-100 km/h (s)8,7
Nejvyšší rychlost (km/h)226
Spotřeba paliva (l/100 km)5,2
Objem nádrže (l)62
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4897
Šířka (mm)1941
Výška (mm)1455
Rozvor náprav (mm)2829
Provozní hmotnost (kg)1507
Zavazadlový prostor (l)490/1450
Ceny
Základní cena modelu569 900 Kč
Základní cena test. verze689 900 Kč
Cena testovaného vozu749 900 Kč

Komentáře ke článku

  • seriozni test Zobrazit
    1. 6. 2017, oplys

Tagy: Opel

Vybržděné stojící auto a zezadu náraz vozu, jehož řidič nedokázal zastavit aneb Co neubrzdíš, to ukecáš!?

Aktuálně sledovaná dopravní nehoda, při které zahynulo malé dítě. Právní expert JUDr. Beran rozebírá skutečnost, zda "zabíjel" řidič auta, které přijelo na místo jako poslední.

Vybržděné stojící auto a zezadu náraz vozu, jehož řidič nedokázal zastavit aneb Co neubrzdíš, to ukecáš!?
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Vážený pane doktore, při couvání z parkovacího místa pře OD Kaufland v Pardubicíc... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist