Opel Corsa (od 2006)

Čtvrtá generace Opelu Corsa láká zdařilým designem i jízdními vlastnostmi. Ale jaký motor vybrat? A jak si stojí po stránce spolehlivosti?

RADOSTI
Dobré jízdní vlastnosti, úsporné turbodiesely, vydařená sportovně laděná verze OPC, nadprůměrná spolehlivost.

STAROSTI
Menší nabídka ojetin, omezený výhled dozadu, vyšší ceny některých náhradních dílů, omezený prostor na zadních sedadlech.

Nabídka malých vozidel je na našem trhu opravdu pestrá. Vedle tuctových aut zde najdeme i řadu méně častých, nikoli nedostatkových vozů, mezi něž patří i Opel Corsa D. „Déčko“ jež se běžně v názvu auta neuvádí, nám prozrazuje, že se jedná o čtvrtou generaci tohoto modelu.

Vozidla této řady vyjela k motoristům v provedeních tří a pětidveřový hatchback. Světlo světa spatřila i sportovně laděná verze OPC poháněná přeplňovanou šestnáctistovkou 1.6 T/141 kW. Zájemci o svižné svezení rozhodně nebudou zklamáni, ale nečekejte tak razantní projev jako nabídne starší Astra OPC (postavená na Astrě H). Corsa OPC je umírněnější (narážíme na naladění podvozku, rozdíl v motorech je jasný) a umožňuje i pohodlné každodenní cestování.Nejčastěji ale narazíte na automobily s malými zážehovými motory. Ty jsou výhodné zejména pro motoristy jezdící převážně po městě. Kdo chce vůz i pro cesty na delší vzdálenosti, možná upřednostní některý z turbodieselů. Zejména agregáty 1.3 CDTi platí za velice úsporné.


To ale trochu předbíháme. Nejprve nahlédněme do interiéru. Prostoru pro posádku dominuje pohledná palubní deska, najdeme tu také pohodlná sedadla s dobrým bočním vedením těla. Cestující na předních sedačkách mají místa dostatek, ale vzadu je situace horší.

V oblasti kolen moc místa rozhodně nenajdete. U třídveřové verze potěší paměť odklopitelného předního sedadla, které se po nástupu na zadní sedačky nemusí znovu nastavovat. Zavazadelník nabídne objem 285 litrů.

Opel Corsa fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Opel Corsa fotogalerie

Podvozek zdatně tlumí nerovnosti a současně zajistí dobré držení jízdní stopy v zatáčkách nebo při vyhýbacím manévru. Za zmínku stojí také přesné řazení a dobře pracující brzdy.

Výhled dozadu při couvání ale není nejlepší. Pro třídveřové provedení s opravdu masivními C-sloupky karoserie to platí dvojnásob. Parkování do řady aut tak může některým motoristům dělat potíže.Čtvrtá řada Opelu Corsa vyjela s několika motory. Úlohu základní pohonné jednotky přitom plní litrový tříválec s nedostatečným výkonem 44 kW. Ten sice v roce 2010 narostl na 48 kW, v praxi vozidlu ale mnoho sil nepřibylo.


Žádné terno nepředstavuje ani dvanáctistovka o výkonu 59 kW (později 63 kW). Při rozjezdech se zpočátku zdá být dostačující, ale po přeřazení na druhý rychlostní stupeň rychle vadne. Po městě se s ní ještě jezdit dá, mimo něj ale aby si řidič každý manévr několikrát rozmyslel – ostatně s tímto motorem budete mít na rozmýšlení dost času.

Dostatek výkonu nabídne mezi zážehovými agregáty až čtrnáctistovka disponující 66 kilowatty. Tento motor představuje z hlediska výkonu ideál mezi zážehovými pohonnými jednotkami, ale nižší spotřebu mají dvanáctistovky. V nabídce najdeme ale také větší agregáty, které zaujmou i sportovněji založené řidiče. Řeč je o přeplňovaných šestnáctistovkách.

Slabší disponuje výkonem 110 kW. Na trhu s ojetými vozy na tento motor narazíte opravdu je výjimečně. Silnější 1.6 T/141 kW najdete výhradně ve sportovně laděné Corse OPC. Na trhu se objevuje zřídka, ale pořád častěji než provedení se slabší přeplňovanou šestnáctistovkou.Turbodiesely jsou zastoupeny třemi agregáty 1.3 CDTi o výkonech 55, 66 a 70 kW. Zejména dvě silnější provedení lze doporučit. S autem si bez potíží poradí a zároveň potěší úsporným provozem. Více výkonu nabídnou motory 1.7 CDTi/92 a 96 kW, jsou ale těžší a kromě toho se s nimi na trhu ojetých vozů setkáte jen zřídka.

Statistiky poruchovosti TÜV Opel Corsa D chválí a nejinak je tomu mezi zástupci autobazarů. „Čtvrtá generace Opelu Corsa je považována za velmi povedený a spolehlivý vůz bez chronických závad. Vyskytují se spíše drobnosti vyplývající z horšího dílenského zpracování interiéru, například vrzání a pazvuky z palubní desky či výplní dveří, a to už po pár desítkách tisíc kilometrů,“ poukazuje na nedostatky vozu Jindřich Topol, regionální manažer AAA AUTO.Objevují se vůle na přední nápravě, avšak to není nic výjimečného ani u vozidel jiných značek. Před koupí prověřte funkčnost centrálně umístěného palubního displeje a zvýšenou pozornost věnujte brzdám. Ne vždy jsou v optimální kondici. Totéž platí pro spojku, jež nepatří k nejlevnějším.

U všech vznětových pohonných jednotek si dejte pozor na stav dvouhmotového setrvačníku. Pokud je hlučný, bude třeba co nejdříve přistoupit k výměně. Samotný setrvačník se přitom nabízí přibližně od 13 000 Kč, dle prodejce a konkrétního motoru.


„Nezřídka se lze setkat s úplně nebo částečně nefukčním vyhříváním zadního skla. Známé je také chrastění ozývající se z výdechů ventilace. Důvodem je vadný motorek ventilátoru, jehož výměna přijde přibližně na 4000 korun,“ vysvětluje zástupce AAA AUTO.


Ve zpětném zrcátku
2006 – na podzim uvedení tří a pětidveřového hatchbacku se zážehovými motory 1.0/44 kW (tříválec), 1.2 16V/59 kW, 1.4 16V/66 kW a turbodiesely 1.3 CDTi/55 a 66 kW, 1.7 CDTi/92 kW.
2007 – uvedena sportovně laděná verze OPC s přeplňovaným motorem 1.6 T/141 kW, pro běžné provedení nově jednotka 1.6 T/110 kW.
2009: koncem roku facelift běžných verzí, nové motorizace 1.0/48 kW (tříválec), 1.2 16V/63 kW, 1.4 16V/74 kW, 1.6 T/110 kW, 1.6 T/141 kW pro OPC a turbodiesely 1.3 CDTi/55 a 70 kW, 1.7 CDTi/96 kW, následně uvedena faceliftovaná verze OPC.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel Opel Corsa D v roce 2006.
Za ochranu posádky při nárazu získal 5 hvězdiček z 5 možných (34 bodů)
Za ochranu dětí v autosedačkách získal 3 hvězdičky z 5 možných (32 bodů)
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 3 hvězdy ze 4 možných (19 body)

Milan Jirouš

DOPORUČUJEME: Sháníte diesel? Zde jsou nejlepší rady!

26.2.2012 5:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist