autoweb.cz > Opel > Opel Astra OPC bude (skoro) zadarmo!
Opel Astra OPC bude (skoro) zadarmo!
Pokud postavíme na čáru sportovní hatchbacky podle měřítka výkon/cena, zaujme Astra OPC přední příčku. Nikdo jiný vám nedá 280 koní za takhle výhodných 627 900 Kč. Levnější je Mazda 3 MPS, která za 599 900 Kč má o dvacet koní méně, navíc už není úplně nejnovější.
Smeknout musí i jinak skvělý Mégane R.S., který s cenovkou 745 900 Kč nabídne 265 koňských sil. Čerstvě do téhle kategorie můžeme zařadit i Focus ST, ale u něj se těžko dá hovořit o podbízivé ceně, za hatchback zaplatíte přesně 856 000 Kč.Má Astra OPC na to, zaujmout i něčím jiným, než skvělou cenou? To uvidíme, až se s ní pořádně svezeme a ideálně postavíme vedle některého z úhlavních nepřátel, ale technické podrobnosti napovídají zajímavý řidičský zážitek. Díky oturbenému dvoulitru dosáhne na výkon 280 koní, točivý moment je kulatých 400 Nm, který je k dispozici od 2500 ot./min.
Zrychlení na stovku je otázkou šesti vteřin, a pokud pořádně zarazíte pedál do koberečku, zastaví se ručička tachometru na číslovce 250 km/h. Jenže rovně umí jezdit kde kdo, chleba se láme na okreskách nebo závodních okruzích, kde je základem skvělý podvozek. Takže jak je to tady?
Opel Astra fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Už standardní Astra GTC má povedený podvozek, a i tady dostal slovo adaptivní podvozek FlexRide. Vpředu najdeme nápravu HiPerStruts, ve spojení s mechanickým samosvorem. Vzadu pak nápravu s vlečnými rameny spojenými torzní příčkou, kterou doplňuje Wattův přímovod. Ten má za cíl ještě více zlepšit příčnou stabilitu. Samozřejmostí je i ESP, které nabídne rovnou tři režimy nastavení, to podle toho, jak moc si věříte. O brzdy se postaralo Brembo, které dodalo přední kotouče o průměru 355 mm.
Sám Opel by rád s 30% zaujmul první příčku v segmentu sportovních hatchů. Takový výkon za 627 900 Kč? Nechť se propadnu na cyklojízdu, pokud se mu to nepovede!