autoweb.cz > motorsport > Opel Astra (2016): nová generace „K“ finišuje s vývojem na Nürburgringu
Opel Astra (2016): nová generace „K“ finišuje s vývojem na Nürburgringu
Prvním signálem blížícího se finále Astry s interním označením „J“ a vyráběné od podzimu 2009 byla prezentace konceptu OPC Extreme s výkonem 300 koní, který buď koncem letošního roku anebo počátkem toho příštího současnou generaci formálně uzavře limitovanou edicí.
Tak jak je u německé pobočky koncernu General Motors zvykem, je dost možné, že bude Opel stávající model ještě nějakou dobu vyrábět s přídomkem Classic, každopádně nástupce je za dveřmi a nově o sobě dává vědět na Severní smyčce Nürburgringu.
Pokud můžeme soudit ze zakamuflovaného zkušebního prototypu, mohlo by se zdát, že zde Opel zkouší opět pouze auto po dalším faceliftu. Netušíme, jestli tomu tak opravdu bude, ale zdá se, že budoucí Astra s kódovým jménem „K“ půjde ve stopách nové Corsy, která je pouze rozsáhlejší evolucí výběhového modelu.
Pod maskovací fólií by měly být ukryté designové detaily loňské studie Monza, pravdou ale je, že silueta auta je až nápadně podobná současnému vozu a jediným poměrně spolehlivým vodítkem potvrzujícím novinku jsou vnější zpětná zrcátka ukotvená nikoli za sloupky A ale na dveřích.
Co víme o Astře neoficiálně? Mluví se o tom, že by ve srovnání s předchůdcem měla zhubnout až o 100 kilogramů a vyměnit zadní nápravu tvořenou vlečenými rameny s torzní příčkou a Wattovým přímovodem za multilink. V interiéru auta by mělo být opět o něco více místa a pod přední kapotou se objeví převážně přeplňované motory o objemu od 1,0 do 2,0 litru a výkonovém rozpětí od 90 do cirka 300 koní.
Produkce Astry by měla poprvé probíhat mimo Německo, konktrétně se přestěhuje do polské továrny v Gliwicích a britského Ellesmere Port. Světová premiéra auta pravděpodobně neproběhne dříve než na podzim 2015, s prodejem pak můžete počítat o pár měsíců později.
zdroj: TouriClips