autoweb.cz > Zajímavosti o autech > Ojetina na prodej? Pozor, než koupíte!
Ojetina na prodej? Pozor, než koupíte!
Opakování je matka moudrosti a i když jsme už o rizikách nákupu ojetých aut psali, a ne jednou, určitě je lepší věnovat pár minut „opáčku“ a teorii než pak plakat nad rozlitým mlékem. Nebo spíše olejem. Či upadlým dílem. A nebo nad investicí desetitisíců korun do předem ztraceného soudu.
Takže jaká jsou největší rizika? Automobil s pozměněnými identifikačními znaky? No jistě, kousek složený z několika aut, původně možná kradených, překlepané „vinko“ a problém je na světě. A neodhalí ho leckdy ani evidenční kontrola, ta jen srovná údaje na voze s číslem v dokladech. Sedí? Pak je vše v pořádku, ovšem máte-li smůlu, tak jen do první silniční kontroly.Stočený tachometr tak představuje menší zlo. Je na odhadu každého potencionálního kupce, aby odhadl, jestli nájezd může být reálný, Octavii 1.9 TDI s dvaceti tisíci kilometry a rokem výroby 2004 za výhodnou cenu nenajdete. A pokud ano, tak to nejlepší, co můžete udělat, je otočit se a prchat. Tak jako tak ale o auto nepřijdete, přijdete peníze tím, že si koupíte kus, který objel pětkrát zeměkouli, za cenu zánovního stoje.Automobil s nižším datem první registrace, dovoz z ciziny s nejasným původem, a tak dále a tak dále, těch rizik je víc než dost a vy je znáte. Předtím, než dáte peníze z ruky a sáhnete po klíčcích, udělejte alespoň to, že srovnáte cenu daného exempláře s průměrnou cenou na trhu. Příliš výhodná nabídka smrdí. My o tom v redakci víme své, tohle je draze zaplacená zkušenost.
DOPORUČUJEME: Jak poznat, kolik má auto najeto kilometrů
Závěrem tedy informace o statistikách, být ve střehu je vážně na místě, určitě ve chvíli, jsou u nás na trhu auta opravdu stará. Za poslední rok drží průměrný věk osobních aut v ČR na čtrnáct letech, přičemž jedna třetina z těchto aut je dokonce starší patnácti let.
Autoweb.cz