autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Nový Volkswagen Touran (2015) stojí na platformě MQB a přebírá styl Passatu
Nový Volkswagen Touran (2015) stojí na platformě MQB a přebírá styl Passatu
Třídu kompaktních MPV letos oplodní také automobilka Volkswagen svým dlouho očekávaným novým modelem Touran, který se podle očekávání opět zařadí mezi Golf Sportsvan a větší Sharan. Postaven je na modulární platformě s motory uloženými napříč a svého předchůdce překonává rozměrově téměř ve všech směrech.
Novinka s délkou 4527 milimetrů přerostla svého předchůdce o 130 mm, na šířku měří 1814 mm (+ 41 mm), rozvor byl prodloužen o 113 mm na 2791 milimetrů, akorát výška spadla o 6 mm na konečných 1628 mm. Navzdory těmto změnám je nový Touran podle tvrzení VW o 62 kg lehčí, nicméně výrobce nespecifikuje, jestli srovnává konkrétní modely nebo mluví o průměru.
Kromě redukce hmotnosti se podařilo vylepšit také koeficient aerodynamického odporu, který nyní činí 0,296, což na vůz o tak mohutné čelní ploše není vůbec špatné číslo. Pochopitelně také tohle opatření souvisí se snahou Volkswagenu dále snižovat průměrnou papírovou spotřebu, takže standardně očekávejte systém stop-start, aktivní alternátor, přičemž pohonné jednotky i díky tomu vykazují téměř o pětinu nižší nároky na palivo.
Nový Touran bude hned od počátku dostupný také se „sportovním“ paketem R line, pro zákazníky však bude asi mnohem zajímavější fakt, že vůz dorazí v pěti i sedmisedadlové verzi. Ta první má podle tvrzení VW vůbec největší základní objem zavazadlového segmentu – 1040 litrů a navíc nabídne až 47 různých odkládacích schránek, boxů a přihrádek.
Pohon Volkswagenu Touran modelového roku 2015 budou od počátku zajišťovat tři zážehové čtyřválce TSI se 110, 150 a 180 koňmi a identický počet dieselů s téměř identickým nejvyšším výkonem 110, 150 a 190 koňských sil. Jejich další detaily pro tuto chvíli asi tolik důležité nejsou, možná by vás ale mohlo zajímat, že nejúspornější varianta 1.6 TDI se 7stupňovým DSG má jezdit v průměru za 4,1 litru na 100 kilometrů.