Nový Volkswagen Passat (B8) zhubne 80 kg, odhalí se 3. července

Nový Passat má být kratší a nižší, přesto však prostornější. A doslova nabitý těmi nejlepšími technologiemi, které jsou momentálně v koncernových skladech k dispozici.

Zcela nová generace Volkswagenu Passat s označením B8 pomalu klepe na dveře, takže automobilka v souvislosti s tím vypustila do světa technické informace o konstrukci nebo motorech.

Základem se podle předpokladů stane modulární platforma MQB na které jezdí Golf nebo třeba Octavia. Svými rozměry bude Passat velmi blízko odcházející generaci, má být o pouhé dva milimetry kratší a o 14 milimetrů nižší. Modulární dieta se u Passatu projeví až o 80 kilogramů nižší hmotností, největší podíl 40 kg připadá na pohonné ústrojí, za zmínku ale stojí díly válcované za tepla, které sníží hmotnost rámu o přibližně 21 kilogramů.

Navzdory menším rozměrům má být Passat uvnitř větší, prostor pro posádku nabídne o 33 milimetrů více místa v podélném směru, sedadla budou ukotvena o 10 mm níže a prostor pro hlavy zadních pasažérů naroste o 26 mm. A nafukovat se bude i v kufru, ten v případě kombi nabobtná o 47 litrů na celkových 650 litrů. Zadní sedadla půjde sklopit v poměru 40:20:40 a lidé z automobilky se dušují, že nebude problém převážet předměty o délce až 2,85 metru.

Na palubě můžeme očekávat spoustu elektronických vymožeností, palubní desce má vévodit nový multimediální systém s dotykovým displejem o úhlopříčce 12,3 palce. Chybět podle všeho nemá ani head-up displej nebo komfortní sedadla s masážní funkcí.

Po technické stránce nastoupí na scénu povětšinou známé pohonné jednotky. Benzínové motory budou začínat u motoru 1.4 TSI s naladěním na 125 a 150 koní, osmnáctistovka 1.8 TSI bude na kola posílat 180 koní, na samém vrcholu se usídlí dvoulitr s výkonem 220 respektive 280 koní.

Vznětové jednotky pokryje šestnáctistovka s výkonem 120 koní a dvoulitr 2.0 TDI ve dvojím naladění na 150, respektive 190 koní. To nejlepší z naftových motorů bude představovat nový diesel s dvojicí turbodmychadel, výkonem 241 koní a točivým momentem 500 Nm v rozsahu od 1750 do 2750 otáček, který bude spřažen s dvouspojkovou automatickou převodovkou DQ500 o sedmi stupních.

Hybridní jednotku si Passat propůjčí z Golfu GTE, zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 156 koní bude v kombinaci s elektromotorem produkovat výkon 210 koní a 400 Nm. Zcela na baterie má být schopný ujet 50 kilometrů, v kombinaci se spalovacím motorem to má být téměř tisícovka.

Co se týče karosářských variant, na začátku dorazí Passat jen jako sedan a kombi. Zajímat by vás v tomto případě mělo datum 3. července, kdy se má nová generace odhalit, naživo se ukáže v září v Paříži a prodej odstartuje buď na konci letošního, nebo na začátku příštího roku. Posléze nabídku doplní také “čtyřdveřové kupé” s označením CC, jeho praktičtější derivát v podobě kombi a také oplastovaná verze Alltrack.

23.5.2014 2:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist