Nový Volkswagen Golf: informace, fotky, ceny

A je to tady! Nový Golf dorazil a svět teď bude čekat na jednu zásadní odpověď - bude to znovu nejlepší auto ve své třídě? Stejnou techniku dostane i Octavia.

Konec čekání, Volkswagen Golf ve své sedmé generaci dorazil. Včerejší únik fotek nám mohl dát chvilku oddechu, ale teď jsou tu kompletní technické informace, tak se na to pojďme podívat. S novým Golfem totiž přichází docela dost zajímavostí.

Technika
Ještě před oficiálním představením se ven dostaly poměrně důležité informace. Už víme, že nový Golf VII jezdí na modulární platformě MQB, kterou lze jednoduše uzpůsobit pro jakýkoli druh pohonu. Golf tak může být předokolka, čtyřkolka, elektromobil… Samozřejmě se motor nastěhuje dopředu napříč, ale platforma je tak variabilní, že Volkswagen bude moci postavit třeba hybrid, elektomobil nebo vůz s nádržemi na LPG či CNG.

Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Golf fotogalerie

Nová technologie zpracování ocelí zase Volkswagenu umožnila použít tenčí, lehčí a pevnější plechy, takže i při vyšším stupni pasivní ochrany bude Volkswagen Golf VII prý až o 100 kg lehčí než minulá generace. To se projeví především na nižší spotřebě a mnohem lepší ovladatelnosti. Nejvíce hmotnosti ušetřil Volkswagen na motorech, podvozku a pohonu, dohromady asi 66 kg. Karoserie je lehčí o 23 kg, elektroinstalace o 6 kg… Celkem srazil Volkswagen z nového auta 109 kg, ale nová výbava zase 9 kg přidala… I tak je to ale velký pokrok. Základní auto bez doplňkové výbavy a náplní má vážit jen 1050 kg.Rozměry
Nový Golf zase trošku narostl. Je dlouhý 4255 mm (+56 mm) a jeho rozvor dosahuje na 2637 mm (+59 mm). Přední kola jsou o 43 mm více vpředu, což umožnilo nabídnout více místa v interiéru, ale zároveň pomoci ovladatelnosti – přední převis není tak dlouhý a motor je uložený více na nápravě než před ní. Pomáhá to tak rozložení hmotnosti. Samozřejmě je auto o trošku nižší a o dost širší. Koeficient odporu vzduchu teď má hodnotu 0,27. A ještě dlužíme velikost kufru – ten je o 30 l objemnější a nabídne 380 l v základním uspořádání.

Motory
Ačkoli na zádi uvidíme stejné značky jako dříve, tedy symboly TSITDI, došlo k několika drobným změnám. Na úvod nedostaneme všechny motory, zatím jsou pod kapotou jen dvě jednotky – benzínový motor 1.4 TSI ACT se systémem vypínání válců (má výkon 140 koní) a diesel 1.6 TDI o výkonu 105 koní. Oba motory můžete mít buď s manuálem (šest rychlostí pro benzín a pro diesel pět) nebo se sedmistupňovým automatem DSG.

Klikněte: Máte diesel? Zjistěte, jak zvýšit jeho spolehlivost!

Další motory, které budou k dispozici od listopadového uvedení na trh, je benzínový čtyřválec 1.2 TSI o výkonu 85 koní (bude figurovat jako základní motorizace) a vrcholný diesel 2.0 TDI o výkonu 150 koní. Všechny motory dostanou systém XDS, který supluje samosvorný diferenciál a přibrzďuje nadlehčené kolo.Spotřeba
Benzínové motory se vejdou se spotřebou do pěti litrů na 100 km. Motor 1.2 TSI má udávanou spotřebu 4,9 l/100 km, větší motor se systémem vypínání válců pak 4,8 l/100 km. U dieselů je situace samozřejmě ještě lepší. Dvoulitr prý jezdí v kombinaci za 4,1 l/100 km a menší motor 1.6 TDI vyžaduje jen 3,8 l/100 km. Verze 1.6 TDI BlueMotion má spotřebu dokonce jen 3,2 l/100 km. Tak jistě, jedná se o normované hodnoty…

DOPORUČUJEME: Speciál o spotřebě paliva – vše, co musíte vědět

Výbava
V základu dostanete docela bohatou bezpečnostní výbavu včetně airbagů, ESP a ABS. K dispozici je i přednárazový systém, asistent pro udržení v jízdním pruhu, asistent bdělosti a nový parkovací asistent (který umí sám zaparkovat do příčného i podélného stání a do menších mezer než dříve – stačí, aby byla mezera o 80 cm delší než auto).V základní výbavě se také objevuje vůbec poprvé dotykový multifunkční displej, který umožní nastavení celého auta. Budete si tak moci navolit jízdní režimy, podle kterých se upraví chování motoru, převodovky (pokud budete mít automat), řízení a podvozku. Golf také může mít variabilní převod řízení (ve městě stačí točit málo, na dálnici zas bude vyžadovat větší úhel), adaptivní tempomat a systém rozpoznávání dopravních značek.

Ceny
Těžko teď spekulovat, jakou cenovou politiku Volkswagen nasadí. Základní verze se ale určitě dostane pod 400 000 korun a předpokládáme, že do půl milionu koupíte solidně vybavený model s dieselem. Počkejme si ale raději na oficiální ceník českého zastoupení, protože ceny a specifikace na českém a německém trhu se dost různí. V Německu je předběžná cena za základ stanovena na 16 975 eur (asi 425 000 korun).

5.9.2012 7:30| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist