Nový Volkswagen Crafter vstupuje na český trh, konkurenci chce drtit nejen variabilitou

Rozvod Volkswagenu s Mercedesem způsobil, že novou generaci Crafteru už si Volkswagen vyvíjel zcela ve své režii. Zatím to vypadá, že to přineslo jen samé dobré zprávy.

Volkswagen po zhruba dvaceti letech ukončuje spolupráci s Mercedesem, která dala vzniknout dodávce Crafter. Co z toho plyne? Volkswagen už je teď na všechno sám, novou generaci vyvíjel na zelené louce, stejně jako zbrusu novou továrnu v Polsku, kde se Crafter vyrábí.

Při vývoji se inženýři spojili se svými největšími odběrateli a do detailu probírali veškeré požadavky na každodenního dříče. Výsledkem je model, který v mnoha ohledech nenajde konkurenta. V nabídce je 69 variant podvozku a karoserie, pod čímž se skrývají třeba 2 rozvory, 2 zadní převisy, 3 délky ložné plochy v případě valníku, 3 výšky karoserie, či krátká nebo dlouhá kabina, aby si každý vybral přesně to, co potřebuje ke svému podnikání. Za zmínku rozhodně stojí objem úložného prostoru skříňové verze až 18,4 m3, u valníku je to až 9,6m3 s délkou až 4700 milimetrů.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Široký výběr je i co do pohonu. Momentálně je v nabídce jen verze s motorem napříč a pohonem předních kol, již brzy ale dorazí i verze 4MOTION (s motorem taktéž napříč) a také provedení s podélně uloženým motorem a pohonem zadních kol. V této verzi je možné zvolit i dvoumontáž s maximální celkovou hmotností až 5,5 tuny.

Perfektní se jeví také ergonomie, v interiéru se hodně myslelo na uložení všeho potřebného – od počítače, papírů, telefonu nebo třeba pití. Myslelo se ale i na řidiče, v nabídce je třeba odpružené sedadlo řidiče s certifikátem AGR a možností masáže či vyhřívání, což je věc, na jakou jsme byli ještě nedávno zvyklí u luxusních osobních aut. To samé platí i pro LED světlomety, za ty si automobilka účtuje přijatelných 10 000 Kč.

Crafter je velmi slušně vybaven i na poli asistenčních systémů, v základní výbavě je asistent bočního větru, multikolizní brzda či asistent pro jízdu do kopce. Za příplatek pak může disponovat automatickým přepínáním dálkových světel, asistentem pro udržení v pruhu, adaptivním tempomatem či celou řadou pomocníků pro parkování, včetně aktivní ochrany boků.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pohonné jednotky zastupuje výhradně dvoulitrový turbodiesel s výkonem 102, 122, 140 či 170 koní, na výběr je dále šestistupňová manuální převodovka či osmistupňový automat.

Základní cena auta startuje na částce 601 237 Kč bez DPH, přičemž ve standardní výbavě je rádio s USB a bluetooth, elektrická a vyhřívaná zrcátka, klimatizace, dvojsedadlo spolujezdce s vyklápěcím stolkem či odkládací přihrádka nad stropem kabiny. Záruku automobilka poskytuje 2+2 roky či 200 000 kilometrů podle toho, co nastane dříve.

12.4.2017 6:57| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist