Nový Opel Corsa (2015) je mix platformy současné generace a nových turbomotorů

Jak se zdá, zbrusu nová Corsa tak docela nová zase nebude, o větší facelift se však také nejedná. Opel půjde s kůží na trh už na podzim, první detaily však odhaluje už nyní.

Opel Corsa – vedený v interní dokumentaci jako typ D – je jedno z těch aut, které je podle všech obvyklých měřítek automobilovým dědečkem. Na trhu je už od roku 2006 a běžný šestiletý cyklus tudíž přetahuje o dva roky. Německé pobočce koncernu GM tento fakt určitě připomínat nemusíme, uvědomuje si jej moc dobře i sama, sympatičtější nicméně je, že i v těchto chvílích intenzivně pracuje na nápravě.

Aby Opel nalákal své příznivce i potenciální klientelu pro nejnovější vydání Corsy (logicky označené jako model E), zveřejnil v rámci upoutávky na blížící se světovou premiéru pár fotek zakamuflovaného testovacího prototypu a několik základních dat.

Pokud se ptáte, proč je silueta auta natolik podobná současnému vozu, odpověď je poněkud složitější, než aby se dala vysvětlit pár slovy. Původně měla být pátá generace Corsy postavena na nové globální platformě Gamma II vyvinuté v Koreji, kterou využívají kupříkladu Chevrolet Aveo či crossovery Mokka a Trax, inženýři Opelu si však uvědomily, že pro jejich potřeby by bylo nutné provést na podvozku ohromné množství změn.

Nevíme, jestli o zavrhnutí šasi Gamma II rozhodl ubývající čas anebo rozpočet, pravdou ale je, že nová Corsa bude nakonec postavena na přepracované podlahové plošině stávajícího auta. Tím by se mohlo zdát, že tady máme analogii s Passatem B6 a B7, dost možná ale jde o zcela jiný případ. „Všechno co najdete v kabině, vše od sloupků A dopředu, vše směrem dolů od uchycení zavěšení a také všechno před volantem a pochopitelně i vnější panely, to vše je nové,“ prozradil kolegům z britského týdeníku Autocar Michael Harder, který je v Opelu odpovědný za vývoj podvozku Corsy.

Jinak řečeno, stejná zůstala pouze základní kostra se svou architekturou a to je právě zmiňovaný důvod, proč Corsa E vypadá na první pohled z profilu jako „Déčko“.

Harder kupříkladu tvrdí, že počet vyměněných součástek v řízení se blíží 100 procentům, což kompletně změnilo odezvu na volant, to je ale pouze částečný důsledek úprav. Řidiči by měli očekávat více přesnosti, rychlejší převod a celkově lepší ovladatelnost. Při přestavbě byly zpevněny úchyty zavěšení zadní torzní příčky, což změnilo vyvážení auta v příčném směru, a protože byl prototyp osazen sportovním odpružením, je více než pravděpodobné, že se objeví za příplatek také v sériových autech.

Opel dále slibuje – na tuto třídu – špičkovou kvalitu materiálů v kabině, i když první pohled do interiéru britským kolegům ukázal, že v Corse je hodně součástek převzatých z městského mini Adam.

Seznam motorizací dosud známý není, pod kapotou se však objeví přeplňovaný tříválec o objemu 1,0 litru a výkonu 90 a 115 koní. Poněkud zvláštní je, že mezi tyto dvě verze má zapadnout čtyřválcová čtrnáctistovka s turbodmychadlem naladěná na 100 koní a 200 newtonmetrů, která byla společně se šestistupňovým manuálem instalovaná mezi přední kola testovací muly.

Pokud vás tímto nová Corsa nějakým způsobem oslovila, možná byste měli ještě vědět, že Opel nadále počítá s tří i pětidveřovou variantou. První z nich se bude vyrábět v Německu a má být orientovaná na mladší klientelu, zatímco praktičtější hatchback chce být trochu konzervativnější a luxusnější.

Světová premiéra Opelu Corsa páté generace proběhne na podzimním pařížském autosalonu. Přesný termín zahájení prodeje ale známý není, máme ale za to, že se tak stane nejpozději počátkem roku 2015 a na vybraných trzích bude k mání ještě letos.

zdroj: Autocar

4.6.2014 10:51| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist