Nový Opel Astra GTC oficiálně představen

Konečně si můžeme novou třídveřovu Astru prohlédnout pořádně. Dostala nový diesel a byl potvrzen příchod sportovní verze OPC.

Opel odhalil první snímky třídveřové Astry GTC již před časem, ale teprve nyní si ji můžeme prohlédnout pořádně. Asi jste již zaznamenali novou akční žlutou barvu. Nás ale nejvíc zajímá technika pod kapotou, takže se na ni pojďme podívat.

Velké změny se odehrály na podvozku, který Opel zásadně přepracoval. Zvětšil se rozchod kol (o 40 mm vpředu a o 30 mm vzadu) a narostl také rozvor (o 10 mm). Důležitá změna se ale týká přední nápravy, která dostala upravené zavěšení McPherson. Zavěšení s oddělenou těhlicí Opel nazývá HiPerStrut a jedná se o podobný systém, který má třeba Focus RS či Mégane RS. Najdete ho také na Insignii OPC a pomáhá hlavně s trakcí předních kol a eliminací přenosu točivého momentu do řízení.Díky upravené geometrii by měla být Astra GTC mnohem ostřejší, jistější v nájezdu do zatáčky a měla by dovolovat větší řiditelnost plynem. Uvidíme… Vpředu zatím najdeme čtyři motory. Benzínové jednotky zastupují již známé přeplňované čtyřválce 1.4 Turbo o výkonech 120 a 140 koní a také motor 1.6 Turbo o výkonu 180 koní, se kterým Astra dosáhne pohodlně na 220 km/h.

Opel Astra fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Opel Astra fotogalerie

Fanoušci dieselů ocení změny na motoru 2.0 CDTI, který nabízí nově výkon 165 koní a točivý moment 380 Nm. Opel Astra GTC je s ním na stovce za 8,9 sekundy a rozjede se na 210 km/h. Spotřebě 4,9 litru na 100 km pomáhá také například systém stop/start. Převodovky všech motorů jsou samozřejmě šestistupňové manuální, ale na přání bude k dispozici i automat.Nový Opel Astra GTC bude chtít oslovit i řidiče, kteří své auto používají denně. Zavazadlový prostor pojme v základní konfiguraci 370 litrů nákladu, po sklopení zadních sedadel pak 1235 litrů. V interiéru najdete také dostatek odkládacích přihrádek, ve kterých můžete ztrácet klíče, telefony, kondomy, sluneční brýle a jiné důležité věci.

Opel Astra GTC se v Německu začne prodávat po autosalonu ve Frankfurtu, kde se prvně představí veřejnosti, za cenu 21 750 eur (527 000 korun). Nový diesel 2.0 CDTI přijde v základu na 27 855 eur (675 000 korun).

Důležitou informací je i oficiální potvrzení příchodu ostřejší verze, která s nejvyšší pravděpodobností ponese jméno Astra OPC. Ta se představí v roce 2012 spolu s novými výkonnějšími motory pro běžnou Astru.

autoweb.cz

7.6.2011 9:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist