Nový Nissan Maxima (2015) je pozvednutým prostředníčkem konzervativnímu designu

(+ video) Loňský detroitský koncept Sport Sedan nebyl pouhým stylistickým výstřelem do tmy, japonský Nissan z tohoto vozu přímo odvodil novou generaci modelu Maxima.

Pokud by se nová Maxima objevila v tuto chvíli na evropských silnicích, působila by tak trochu jako návštěvník z blízké budoucnosti. Zatímco se většina aut (a to především ta německá) snaží vypadat uhlazeně, elegantně a nenápadně, Nissan do toho vletěl se svým novým organickým designem po hlavě a nebál se použít křivky, na které určitě získal několik patentů, a technologové si dost možná hodně dlouho škubali vlasy, než přišli na to, jak je vyrobit.

Každopádně vůz navazující, či lépe řečeno vycházející z loňské studie Sport Sedan je na světě, a když už nic jiného, tak na silnicích bude opět o něco méně uniformity. Naneštěstí se zdá, že pouze na těch severoamerických, protože Nissan s největší pravděpodobností nehodlá novou Maximu prodávat na starém kontinentu, a tudíž jedinou cestou k jeho vlastnictví tady u nás bude individuální dovoz.

Prodej nové Maximy se rozjede letos v létě a vypadá to, že pod jeho přední kapotu má namířeno pouze jediná pohonná jednotka. Jde o masivně přepracovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru (podle automobilky je až 60 procent komponentů nových), který zde produkuje rovných 300 koňských sil. Ačkoli jde o atmosférickou jednotku (tedy takovou, která na papíře za turbomotory ztrácí), podle EPA se odhaduje jeho průměrná spotřeba na skvělých 7,8 litru na 100 kilometrů. Ještě lepší je snad už jen cena – 32 410 dolarů, v přepočtu 820 tisíc korun.

3.4.2015 11:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist