Nový Mercedes-Benz třídy S bude řídit sám

Na svět unikly informace o chystaném Mercedesu třídy S, hlavně tedy o jeho bezpečnostní výbavě. Tohle auto už pojede prakticky samo.

Nový Mercedes-Benz třídy S by se měl představit už co nevidět, možná že první obrázky uvidíme ještě tento rok. Teď se ven dostaly informace o chystané výbavě – hlavně tedy té, která se týká bezpečnosti. Jak to tak čteme, až máme pocit, že řidič bude v tomhle autě už úplně zbytečný.

Aktivní tempomat Distronic Plus prošel zásadní modernizací, takže nyní bude krom udržování rychlosti umět i zatáčet. Stačí, aby měl řidič ruce na volantu a klidně si může schrupnout, protože auto nejen udrží nastavenou rychlost od 0 do 200 km/h, ale také v rozmezí 30 – 200 km/h udrží auto v jízdním pruhu. Jistě, bude hodně záležet na poloměru zatáčky, ale na dálnice by to mělo stačit.

DOPORUČUJEME: Mercedes-Benz S 320 CDI vs S 250 CDI
Může být čtyřválec důstojným nástupcem šestiválcového motoru? Klikněte a dozvíte se víc.

Protikolizní systém teď bude umět velký Mercedes zastavit až do rychlosti 72 km/h a především bude reagovat i na auta, která vám nedají přednost. Prý to zareaguje rychleji než průměrný řidič. S tím má souviset i systém monitorování dění za vozem. Pokud Mercedes zjistí, že se k vám blíží auto, zapne varovné blikače a pokud ani to nepomůže a auto pozná, že dojde k nehodě, aplikuje plné brzdy, aby se zabránilo kolizi s dalším vozem. Samozřejmě auto také připraví na náraz zezadu posádku vozu.Přepracováním projde i systém hlídající bdělost řidiče, který má být přesnější a novinkou má být i systém, který zaparkuje do jakékoli mezery – podélné, příčné nebo i šikmé. Prý by to mělo fungovat i v podzemních garážích. Mercedes třídy S dostane i nový systém detekující chování chodců, zřejmě má zabránit kolizím s neopatrnými chodci, kteří vkročí do vozovky bez rozhlédnutí.

Čtěte také: Legendy minulosti – AMG Hammer

Co se techniky týče, čekejte přepracované motory, které známe ze současných mercedesů. Velká limuzína by také mohla zhubnout několik desítek kilogramů, samozřejmostí bude hybrid a také základní čtyřválec, aby se snížily emise.

19.11.2012 4:50| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist