Mercedes-Benz E (2016) předčasně odhalen na oficiálních fotkách, převratně nevypadá

U Daimleru měli nejspíše v plánu pozdržet odhalení nové třídy E do začátku autosalonu v Detroitu, s hrou na schovávanou je však konec, na internet unikl celý set továrních snímků.

Úvodním titulkem tohoto článku pochopitelně nechceme zbytečně vyrývat, vždyť už testovací muly, posléze oficiální skici, ale také fotky a videa doprovázející technické detaily nové třídy E naznačovaly, že se ve stylistickém oddělení Mercedesu poslední dobou nepřetrhnou, přesto by nás ale zajímalo, proč vypadají téměř všechny nové stuttgartské automobily jako přes kopírák.

Sjednocení designu jistě svou logiku má, vykrádání vlastních nápadů však působí zvláštně, což dokazují i první fotografie „Éčka“ vedeného v interních záznamech pod kódovým označením W213. Popravdě nebýt dvou specificky tvarovaných pásů LED v předních světlech a několika dalších drobností, jako třeba poněkud jinak navrženého předního nárazníku, docela snadno bychom uvěřili, že máme před sebou vůz aktuální třídy C.

Jak sami vidíte, v Mercedesu si zrovna s tímhle hlavu nelámou, téměř jistě ale nebudou mít radost z toho, že se na internetu předčasně objevily oficiální fotky novinky, jejíž světová premiéra byla naplánovaná na detroitské výstavě NAIAS 2016, která startuje až příští týden. Jistě nemůžeme vyloučit, že jde o předem naplánovanou návnadu samotné automobilky, zrovna tohle nás však zajímat nemusí. Důležitější je, že vám letošní nejdůležitější model s třícípou hvězdou můžeme představit v plné parádě.

Tedy alespoň pokud jde o jeho vzhled, fotky totiž doprovází pouze velmi stručné technické detaily. Díky nim víme, že vůz byl postaven na platformě s rozvorem prodlouženým ve srovnání s předchůdcem o 65 mm na celkových 2939 mm, zatímco celková délka auta činí 4923 mm (+ 43 mm). V závislosti na pohonné jednotce byl koeficient odporu vzduchu snížen na 0,23 a víme také, že podvozek bude nabízen ve čtyřech variantách. Kromě základní bude k mání verze s podvozkem sníženým o 15 mm (provedení Avantgarde), dále modely s identicky nižší světlou výškou, tužším odpružením a adaptivními tlumiči a vrcholné vozy dostanou příplatkové, elektronicky řízené vzduchové pérování.

Mezi prvními nabízenými motorizacemi bude E 220d s novým dieselovým dvoulitrem o výkonu 195 koní, který má mít papírovou spotřebu pouze 3,9 litru na 100 kilometrů a nebude chybět ani prozatímní benzínový základ E200, pravděpodobně s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválce. Později bude v prodeji hybridní E 350e s motorem 2.0 turbo a elektromotorem o kombinovaném výkonu 279 koňských sil a na fotografiích můžete zahlédnout také verzi E 400, nejspíše s třílitrovým šestiválcem a dvojicí turbodmychadlem. Vrcholné AMG téměř jistě dostane čtyřlitrový vidlicový osmiválec s odhadovaným výkonem až 600 koní.

Další podrobnosti očekávejte nejpozději počátkem příštího týdne, i když předpokládáme, že po tomto úniku již Mercedes nebude mít důvod hrát mrtvého brouka a co nevidět takříkajíc kápne božskou.

4.1.2016 10:40| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist