autoweb.cz > Ford > Nový Ford Kuga sází na techniku
Nový Ford Kuga sází na techniku
Pojďme rovnou na ty dveře. Kuga nabízí bezdotykové ovládání pátých dveří. To znamená, že k jejich otevření či zavření není zapotřebí nic víc než prosté mávnutí nohou pod zadním nárazníkem. Tedy něco v tom stylu, co známe třeba od Audi. Zavazadlový prostor je navíc o 46 litrů větší než dosud, což je dobrá zpráva. A opěradla zadních sedadel lze sklopit jedním jednoduchým pohybem.Ještě k té technice. Tak třeba je tady inteligentní systém pohonu všech kol, který v novém Fordu Kuga nepřetržitě vyhodnocuje aktuální jízdní podmínky, reaguje přitom dvacetkrát rychleji, než trvá mrknutí oka, a podle momentální situace přerozděluje hnací sílu mezi jednotlivá kola.
Ford mluví u nového SUV o spotřebě. Představuje zážehové motory řady EcoBoost a říká, že spotřebu paliva zážehových motorizací se podařilo snížit o pětadvacet procent, vznětové motory jsou úspornější o deset procent.
Takže motorizace konkrétně – nová Kuga vyjíždí se zážehovým motorem 1.6 EcoBoost o výkonu 150 koní (a pohonem předních kol) a kombinovanou spotřebou 6,6 l/100 km. Pak je v nabídce varianta s výkonem 182 koní a pohonem všech čtyř kol. Avizovaná spotřeba je 7,7 l/100 km.Pro naftomilné řidiče má Ford v záloze motor 2.0 Duratorq TDCi o výkonu 140 koní. Ten bude možné kombinovat s pohonem jedné i obou náprav. Jeho hodnoty spotřeby paliva začínají na 5,3 l/100 km.
Neméně důležitým tématem je bezpečnost a bezpečnostní prvky. Těch je široká paleta a my je přeskočíme. Ne proto, že bychom o nich nechtěli mluvit, ale protože jich je vážně hodně. A přenesme se k ceně.
Ford začal přijímat objednávky a specifikace Trend s motorem 1.6 EcoBoost a pohonem předních kol začíná na 559 550 Kč.
Autoweb.cz