Nový Defender: První předkolo už ve Frankfurtu

První studie nástupce slavného Land Roveru se představí už v září, přestože vývoj teprve začíná. Land Rover bude sbírat ohlasy a připravovat zákazníky na změny.

Auto tak slavné jako Land Rover Defender není snadné nahradit. Jeho tvůrci mohou udělat milion a jednu chybu. Někoho naštvat musí – konzervativní zákazníky, pragmatické zákazníky, fanoušky moderního retro proudu, nebo kohokoli jiného – nemohou si však dovolit ztratit většinu z nich. Nástupce Defenderu se proto bude rodit nanejvýš opatrně. Přestože vývoj auta ještě pořádně nezačal, uvidíme už v polovině září na Frankfurtském autosalonu první koncept.

Ten bude na stánku tiše plnit několik důležitých úkolů. Předně vyšle po letech váhání a přešlapování první silný signál, že Land Rover má nahrazování Defenderu vůbec v plánu. John Edwards, zodpovědný za image Land Roveru, říká, že si značku bez Defenderu „neumí představit“. Jenže trh s off-roady kultovnímu Britovi dávno přerostl přes hlavu, ovládají ho relativně laciné populární pickupy, z klasických off-roadů se stal napůl vyhynulý druh a třiašedesátiletý Land Rover čeká těžký život.Také proto bude mít frankfurtská studie ještě jeden důležitý úkol: postavit most mezi minulostí a budoucností. Land Rover potřebuje sbírat ohlasy potenciálních zákazníků, aby neudělal chybu. Zároveň musí své fanoušky připravit na nevyhnutelné změny. Ať už po stránce techniky nebo designu, Defender nemůže zůstat stejný – a to se většině lidí nebude líbit. Koncept zahájí zvykací fázi roky před tím, než se na trhu objeví produkční model.Dosáhnout s Defenderem zisku bude i tak složité. Edwards potvrdil, že Land Rover chce svými auty nadále zásobovat evropské armády. Státní zakázky za sebou táhnout velmi výnosné kontrakty na dodávky dílů. Vojáci nicméně nepokryjí veškerou produkci, Land Rover potřebuje postavit přes šedesát tisíc aut ročně, aby se mu vývoj nového modelu zaplatil. To je velmi ambiciózní cíl, vloni prodeje defenderu nedokázaly přelézt dvacetitisícovou hranici.

Co se použité techniky týče, v té stále ještě nemají jasno ani Britové. Vedení Land Roveru jedná s vývojáři o tom, zda pro auto použít podvozek Discovery, nebo postavit zcela nový. Nejde přitom jen o náklady. Defender potřebuje zůstat velmi flexibilní platformou, schopnou vozit desítky různých nástaveb, a zároveň musí být snadno opravitelný. Při tom všem potřebuje Land Rover obhájit relativně vysokou cenu auta, aniž by nabízel přehnaný komfort.

autoweb.cz

8.8.2011 1:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist